snelweg..

Dat is ook wel weer wat kort door de bocht.
Op een motor die er voor bedoeld is is het een kwestie van een keertje doortrekken in de 4e versnelling en een paar seconden later ben je er.
Ik geniet er best van om een paar keer per jaar over de autobahn te rijden met wat maten en dan de teller op >250km/h. De ander vindt het weer niks maar ik vind het een kick. Zullen er vast meer zijn.
Prima motivatie. Het mag daar, de weg is voor ingericht, de weggebruikers zijn er daar aan gewend, en als je het veilig doet...prima toch?
 
Ik rijd ook uitsluitend voor m'n plezier motor. :Y.
Ik tegenwoordig ook en alleen nog maar met mooi weer. :Y

Maar ik heb periodes gekend waarbij ik alleen was aangewezen op mijn motor en dan was het soms echt geen plezierritje.
 
In Nederland neig is steeds meer naar de 'snel'wegen. Als je binnendoor gaat heb je tegenwoordig overal 60km wegen met elke paar honderd meter een verkeersheuvel. Wegen die in het verleden allemaal 80km/h wegen waren en dat ook gemakkelijk kon. Op sommige van die 60km wegen wordt ook nog draconisch gecontroleerd. Geen lol meer aan. Dan maar de snelweg op. Lekker tussen de files doorraggen.
Voordeel van 60 km/u wegen is dat je daar nog mag inhalen. Op de 80 km/u wegen is bijna overal een inhaalverbod. Als je dan achter een toerist komt te zitten die aan sightseeing doet en 70 km/u op z'n tellertje rijdt, dan mag je er (officieel....) niet omheen.
 
Probleem met 60km wegen is dat alleen de locals weten waar de controles zijn. Die vliegen je dan ook gelijk om je oren. Dat doe ik natuurlijk zelf ook in mijn vertrouwde omgeving. Buiten die omgeving moet ik noodgedwongen maar mee hobbelen met de toeristen om te voorkomen dat ik weer een lullige bekeuring krijg voor 68kmh zoals afgelopen jaar op een heel lange binnenweg waar in het totaal 4 boerderijen stonden. Later bleek dat een van die boeren geklaagd had over het verkeer en de politie daar dus regelmatig stond te flitsen. Bedankt,.ik zal ook eens flink gaan klagen als de weg weer eens vol modder ligt van diezelfde boer.
 
Voor mij moet er een duidelijke mix zijn van wegen. Binnendoorweggetjes raak ik op den duur nogal beu. Net als snelweg overigens. Soms wat tempo maken op de snelweg, soms rustig toeren op de 60 weggetjes.
 
Ik heb jaren in Maastricht gewerkt. Vanuit Heerlen (mijn woonplaats) was dat over de snelweg in 25 minuten te doen. Van werk naar huis deed ik er vaker 6 uur over, met een tussenstop in Luxemburg.

Tijdens onze laatste motorvakantie hebben we niet één kilometer snelweg gereden. 3600km binnendoor. Hoe meer bochten, hoe beter. OK, in Duitsland mag je buiten de bebouwde kom 100, maar dat tel ik niet mee als snelweg. Snelweg is een noodzakelijk kwaad.
 
Ik zal wel een van de weinigen zijn dan die ook graag op de snelweg rijdt. Geen zijwegen, iedereen dezelfde kant op, dus je kan wat meer om je heen kijken als je door mooie gebieden rijdt.
 
Dat is ook wel weer wat kort door de bocht.
Op een motor die er voor bedoeld is is het een kwestie van een keertje doortrekken in de 4e versnelling en een paar seconden later ben je er.
Ik geniet er best van om een paar keer per jaar over de autobahn te rijden met wat maten en dan de teller op >250km/h. De ander vindt het weer niks maar ik vind het een kick. Zullen er vast meer zijn.
Ja, maar dat is jouw probleem en op de autobahn is men hoge snelheden gewend. Maar hier in NL ben je redelijk gestoord als je 250+ gaat rijden en ik zeg altijd: gas geven kan elke boerenlul.

Ik geniet van het rijden op de motor en snelheid boeit me niet.
 
filmpje uit 2003 .....

in NL is 120 km/hr verleden tijd.
Frankrijk zit vol met tolwegen en daarnaast word geflitst op locaties waar het heuvel af gaat of men de tolweg omzeilt, dus echt alleen voor het geld.
met navigatie word je over wegen gestuurd waar ze er vanuit gaan dat je wel 90 MAG als er geen snelheidslimiet voor opgegeven word.
Tenzij je een rally rijder bent is 40 daar al hard/snel genoeg .

De snelweg is een meme geworden waar je voornamelijk in de file staat en zodra de weg weer breed genoeg is voor het verkeer wat er tegenwoordig is, staat er een flitskast.

Dus nee, gewoon lekker rijden en bedenken wat je onderweg wil zien.
 
ik zeg altijd: gas geven kan elke boerenlul
Klopt, maar dan kan het nog wel leuk zijn om te doen.

Ik geniet van het rijden op de motor en snelheid boeit me niet.
Dat mag.
Ik geniet ook van rustig met 2000 toeren op een dijkje rijden met mijn 30 jaar oude goldwing. Of op een winterdag door een modderpad baggeren op mijn crosser.
Maar ook van een dag knallen op het circuit, en dus van gewoon gas geven op een snelweg.
We hoeven ook niet allemaal van hetzelfde te genieten gelukkig.
 
Dat is ook wel weer wat kort door de bocht.
Op een motor die er voor bedoeld is is het een kwestie van een keertje doortrekken in de 4e versnelling en een paar seconden later ben je er.
Ik geniet er best van om een paar keer per jaar over de autobahn te rijden met wat maten en dan de teller op >250km/h. De ander vindt het weer niks maar ik vind het een kick. Zullen er vast meer zijn.
Ik weet van de FZR-club dat ze afspraken bij De Lutte of daaromtrend en vanaf daar deden ze "wie het eerst in Leipzig is" :}
 
Maarreh.. voor woon-werkverkeer vind ik de snelweg prima. Dat is op de motor bijna nooit mogelijk dus parallel daaraan gebeurt het ook bijna nooit. Naar Zuid-Frankrijk of Pyreneeen, cq Brennerpass (niet Brenner autobahn) hebben we al afgesproken dat de rit van A naar B op de aanhanger plaats gaat vinden en bij B aangekomen de vervolgritten naar C, D, E, F, G en hun omgevingen op de motor plaats gaan vinden.

Ik hoef niet op een cent te kijken maar met twee man scheelt dat 400 euro, naar een plek op de hoogte van Insbruck...
En een regenrit van 1000 km word ik ook niet blij van. :N
 
Tempo boeit me weinig op de snelweg,doorhalen des te meer, met zo'n airbox geluid als dat van mijn MOMO😍
Een kleine indicatie,met een inkomende bgrenzer:9~:9~

Echt, wat ben jij gek jonge.

Slighty shortend transition (17/42 instead of 17/40) on Moto Morini Corsaro 1200 Veloce driven on german Autobahn. Top Speed decreased from 272 to 258 km/h. But delivers a lot more punch on the funny roads and city speed becomes viable (30km/h in 2nd and 50km/h in 3rd gear). Engine revs out to the limiter in 6th gear at about 03:16 in this video. TOP-SPEED: @9200 rpm, 6th gear, 258 km/h!

Yeaaa.
 
Echt, wat ben jij gek jonge.

Slighty shortend transition (17/42 instead of 17/40) on Moto Morini Corsaro 1200 Veloce driven on german Autobahn. Top Speed decreased from 272 to 258 km/h. But delivers a lot more punch on the funny roads and city speed becomes viable (30km/h in 2nd and 50km/h in 3rd gear). Engine revs out to the limiter in 6th gear at about 03:16 in this video. TOP-SPEED: @9200 rpm, 6th gear, 258 km/h!

Yeaaa.
Dat ben ik nie,jonguh:N
Maar zo klinkt ie wel:]
 
Dat ben ik nie,jonguh:N
Maar zo klinkt ie wel:]
Met de formule 1 in 2003 ofzo op de nürnbergring was het 1 jaar ook 2baansweg in 1 richting, op huis aan dus na afloop.

Was unbeliefebul, we hadden extra al een uur gewacht zodat de grootste bulk voor ons zat.
Maar gewoon snelheden van 200+ op die 100km/ uur verbindingswegen hé. Aan alle kanten vlogen ze ons voorbij, het was zo erg dat ik ook maar 149 ging rijden.

Waanzin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan