soft compound vervormen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddek

MF veteraan
25 mrt 2006
1.036
0
Assen
hoe gevoelig is Soft compound voor lange stilstand en vervormen.
 
Laatst bewerkt:
als je em de hele winter zonder bok laat staan met weinig bandenspanning dan kan er wel wat gebeuren ja.
 
Meen je dit serieus :?

:Y


als je em de hele winter zonder bok laat staan met weinig bandenspanning dan kan er wel wat gebeuren ja.



doorgaans gooi ik mn bandjes er om de 2,5 dagen (2 weken) af.
ze staan dus nooit lang stil.

morgen ga ik mijn achtershock vervangen en wil ik direct mn bandjes wisselen zodat ik begin februari de vering kan laten afstellen en hij klaar is voor het seizoen.

maar komend seizoen begin ik met SC1 voor en ik vind deze band, logischerwijs, erg zacht aanvoelen. daarom vraag ik me af of het invloed heeft als een soft compound 2 a 3 maand op de grond rust.
 
Laatst bewerkt:
ik zou ze pas monteren vlak voor je gaat rijden.
en anders bijde wielen opbokken.
 
Vreemd verhaal dit.....?!
Meen je dit nu echt?
Of je nu SC1 of SC2 hebt karkas is het zelfde en stijf genoeg. Heb je Dragon's of Diablo's ?
Heeft toch niets met compound te maken?
Je kunt je racer gewoon op het voorwiel laten staan, maar als hij vier maanden niet gebruikt wordt, dan zet je toch je voorbok er onder?
Altijd beter. Ook voor je wiellagers.
Ik mag toch aannemen dat je een voorbok bij je racer hebt?
 
ik bedoel ook dat je dit inderdaad met elke band moet doen. jarno heeft natuurlijk gelijk.
mijn racert staat de hele winter met zn voetjes van de vloer.
 
Ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Als je band heel lang op de grond staat zal er misschien een plat kantje zijn in het begin, maar die gaat er wel weer uit hoor. Het is niet zo dat de inwendige structuur van de band verandert als deze een tijd ingedrukt is. Ook zal de band niet vloeien dus plastisch vervormen want het gebeurt immers koud waardoor de vorm gewoon weer terug komt.
En waarom zouden lagers niet lang tegen een lage statische kracht kunnen?
 
Ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Als je band heel lang op de grond staat zal er misschien een plat kantje zijn in het begin, maar die gaat er wel weer uit hoor. Het is niet zo dat de inwendige structuur van de band verandert als deze een tijd ingedrukt is. Ook zal de band niet vloeien dus plastisch vervormen want het gebeurt immers koud waardoor de vorm gewoon weer terug komt.
En waarom zouden lagers niet lang tegen een lage statische kracht kunnen?

Idd, als je band en je lagers daar niet tegen kunnen is er wat mis. De krachten die er tijdens het remmen enzo opkomen zijn veeeeeeeeel hoger dan gewoon stilstaan (wel is waar gedurende een korte tijd maar wel honderden keren op een circuitdag).
 
Idd, als je band en je lagers daar niet tegen kunnen is er wat mis. De krachten die er tijdens het remmen enzo opkomen zijn veeeeeeeeel hoger dan gewoon stilstaan (wel is waar gedurende een korte tijd maar wel honderden keren op een circuitdag).


Helemaal mee eens met wat jullie hier schrijven daarom snap ik de vraag van Teddek niet helemaal??
 
precies en bedankt.

ging mij om de buitenzijde van de band, de compound zelf, dus niet het karkas oid.
je hoort wel eens dat banden een plat kantje krijgen als ze lang stilstaan op 1 plek, nooit gehad, maar de SC1 compound is gewoon zacht vandaar deze vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan