Special frame's voor V twin fietsen

full
 
Die Spondon zit ook ik mijn mappie,ja. ;) Moet tot nu toe wel tot de conclussie komen dat je met een in lijn blok kwa vorm mooiere frame's kan maken(en meet variaties)dan met een V twin.(Smal blok)
Maar okee,dat is nu net de uitdaging!Is voor mij ook nieuw zo'n blok. ;)

Nog meer pics? :9~~

Ben ik het niet helemaal mee eens! Het is misschien makkelijker voor een 4il, omdat er ontzettend veel voorbeelden zijn. Het is juist een uitdaging om een goed en mooi v-twin frame te maken!
 
Zeer interessant onderwerp.
Zit momenteel ook al met wat ideëen voor een zelfbouwframe. Bedoeling om zeker een V-twin blok te gebruiken. Moet een slanke motor worden.
Momenteel keuze tussen blok van een SP1, Duc ST3, Duc 900i SS en een RSV mille (motorsloop connecties....). ieder blok heeft zo wat zijn voor en nadelen....
Was ook eerst in de richting van het Kalex frame aan het denken. Maar dan kom je zo iets tegen op internet en het moet toch origineel blijven (moeilijk te overtreffen).
Geheel wordt wel eerst 3D in Pro engineer uitgetekend.
wordt vervolgd...
 
Ben ik het niet helemaal mee eens! Het is misschien makkelijker voor een 4il, omdat er ontzettend veel voorbeelden zijn. Het is juist een uitdaging om een goed en mooi v-twin frame te maken!
:^ Zeker weten, ik zie juist veel liever een v-twin frame omdat ze dan vaak veel smaller zijn.
Dat maakt een fietsje juist compact en dat is juist wat ik mooi vind. :Y
 
Zeer interessant onderwerp.
Zit momenteel ook al met wat ideëen voor een zelfbouwframe. Bedoeling om zeker een V-twin blok te gebruiken. Moet een slanke motor worden.
Momenteel keuze tussen blok van een SP1, Duc ST3, Duc 900i SS en een RSV mille (motorsloop connecties....). ieder blok heeft zo wat zijn voor en nadelen....
Was ook eerst in de richting van het Kalex frame aan het denken. Maar dan kom je zo iets tegen op internet en het moet toch origineel blijven (moeilijk te overtreffen).
Geheel wordt wel eerst 3D in Pro engineer uitgetekend.
wordt vervolgd...

Intressant,een constructeur!Kunnen we nog wat van leren. ;)
Ben benieuwd! :W
 
:^ Zeker weten, ik zie juist veel liever een v-twin frame omdat ze dan vaak veel smaller zijn.
Dat maakt een fietsje juist compact en dat is juist wat ik mooi vind. :Y

Ik hoe wel van compact maar dan wel breed geschouderd. ;)
 
Weet wel dat er hier iemand op het forum zit met een Bakker frame onder zijn Honda VTR 1000 SP-1.... Weet niet of dat interesant is? :P
 
Zeer interessant onderwerp.
Zit momenteel ook al met wat ideëen voor een zelfbouwframe. Bedoeling om zeker een V-twin blok te gebruiken. Moet een slanke motor worden.
Momenteel keuze tussen blok van een SP1, Duc ST3, Duc 900i SS en een RSV mille (motorsloop connecties....). ieder blok heeft zo wat zijn voor en nadelen....
Was ook eerst in de richting van het Kalex frame aan het denken. Maar dan kom je zo iets tegen op internet en het moet toch origineel blijven (moeilijk te overtreffen).
Geheel wordt wel eerst 3D in Pro engineer uitgetekend.
wordt vervolgd...

Het ligt er natuurijk een beetje aan wat voor soort motor je wil maken, wil je een simpele lichte motor, dan neem je een luchtgekoelde twin(duc), wil je veel vermogen en tuningsmogelijkheden dan neem je een zwaarder watergekoeld blok(vtr, rsv)
Ik heb evt. nog wel een luchtgekoeld duc. blokje in 3D staan, volgens mij in SolidWorks formaat, maar ik kan er wel Stepjes of iges van maken ofsow.
 
Weet wel dat er hier iemand op het forum zit met een Bakker frame onder zijn Honda VTR 1000 SP-1.... Weet niet of dat interesant is? :P

Ja,weet ik,is ook een mooi freempje. ;)
Ik zet volgende week eerst het blok,voorvork e.d. in lijn en dan gaan we het rustig bekijken.Je bent uiteraard gebonden aan de blokophangpunten.
Maar dat zijn dan ook de enigste punten waar je aan vast zitten,voor de rest kun je alle kanten uit! ;) We gaan een tank.zit ook maken,zitten we ook niet aan vast.
Vind dit toch het mooiste werken,vanaf de bodum. :Y
Word ook vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan