Spijker in band

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.326
34
Achterhoek
Hallo,

Ik heb een spijkertje in me band zitten, nu zat ik eraan te denken een prop in de band te laten schieten. En dat dit ook gevaarlijk kan zijn, wanneer deze eruit vliegt onder het rijden en de band langzaam leeg loopt dat je als rijder dat niet merkt en wanneer je de bocht in stuurt je een PBS'je maakt (platte bek smak).

wat zouden jullie mij aanraden?

naar een slimme ingeving heb ik op het knopje zoeken geklikkerdeklikt en daar staat een bibliotheek vol met info over het proppies en paraplutjes enzo :)

maar enig reactie is natuurlijk welkom :P
 
Laatst bewerkt:
Is het spijkertje wel door de band heen?
Zo niet: er uit halen, en lekker verder rijden, gebeurt niets mee.

Is ie wel door: band er af, parapluutje er in.
Tenzij de band toch al bijna aan vervanging toe is, dan gewoon lekker
een nieuwe band erom.
 
Héle oude discussie.

Simpel: als je geen enkel risico wil nemen en geld genoeg hebt, nieuwe band....

Als je dat wel wilt doen (en dan blijft de vraag hoe groot het risico écht is) dan laat je een pluutje zetten.

Na de derde lekke band in een jaar heb ik nu maar eens een pluutje laten zetten. M'n portemonnaie won het uiteindelijk van m'n hang naar (schijn?) veiligheid.

Zorg er wel voor dat het pluutje er vakkundig in wordt gezet. Er mag géén gordel beschadigd zijn (anders raakt de band z'n "verband" kwijt) en je mag niet te lang op een lekke band hebben doorgereden. Gebruik géén prop oid., die worden er vanaf de buitenkant ingezet en dat lijkt me, behalve om ff thuis te komen, toch wel een te groot risico.
 
Tja, altijd weer iemand die graag de grenzen opzoekt......

Gewoon doen joh, die sukkels hebben vast allemaal ongelijk, dat een prop niet veilig is...... :+
 
Toen ik een spijker in mijn band had was mijn eerste reactie uit eruittrekken.
Na de sssssssssssssssssssssssssssstttttttttt geluid maar weer terug gemept en nog 2 dagen lekker gereden(200+) . Daarna maar een nieuwe erom gezet.

Frans
 
Lijkt me niet dat je op zoiets moet bezuinigen. Vergelijk de prijs met een nieuw bandje met de prijs van een nieuw pak, nieuwe kappen, spiegels, sleutelbeen etc. Ik zou het wel weten.


Dat jij nog motor durft te rijden, weet je wel hoe gevaarlijk dat is... :X

Ik heb in de 2e dag van mijn spiksplinter nieuwe motor een achterband lek gereden(Pilot Power), deze heb ik gewoon laten repareren(lap in laten vulcaniseren), nu na 8700 km is de band kaal en 0,0 problemen gehad, ook bij snelheden >250km/u.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan