Spoed!! cbr houd erg in graag advies!!!

Loek

MF veteraan
8 okt 2002
1.430
0
Wat heb ik allemaal al gedaan:
Nadat mijn spanningsregelaar kapot is gegaan deze vervangen samen met de accu.
Motor reed toen goed.
Motor heb ik overgespoten en daarbij is er vuil in de benz tank terecht gekomen. Hierdoor heb ik ook al problemen gehad. Toen heb ik de carb's, benz tank gedemonteerd en gereinigd.Bougie's ook meteen vervangen. Motor gestart en liep prima.
Na 1.5 tank op gereden te hebben weer hetzelfde verhaal. Weer alles schoongemaakt.
Motor reed weer goed en nu begint het gedonder dus weer lijkt wel.
Dus nu heb ik weer de tank omgespoeld, carbs echt helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd.
Zelfs een extra brandstof filtertje gemonteerd.

Nu rijd de motor koud goed, trekt goed door in alle versnellingen en een wheely kan ook weer gemaakt worden :P
Rijd ik een paar km begint de motor weer erg te stotteren in de 1e en 2e versnelling (hoog tourental) en op de snelweg (6e versnelling) bij 140-150km/h erg in te houden.(harder rijden gaat dan niet meer.

Je zou denken weer vil in de brandstof maar na de laatste schoonmaakbeurt en het extra filter kan dit gewoon bijna niet.
Ook zou de motor dan koud ook slecht moeten lopen.
Zou mn CDI unit door de defecte spanningsregelaar een opdonder gehad kunnen hebben waar ik nu last van krijg???????
Wie o wie heeft de gouden tip??????
 
Is het niet de tankontluchting? Vooral omdat het na een paar kilometers en op hoge snelheid voorkomt, dan begint het vacuum en vooral bij hoger benzineverbruik uiteraard.

Kun je uiteraard makkelijk controleren door de tankdop een keer te lichten en dan weer te proberen. Loopt 'ie dan weer goed en begint het gedonder daarna weer, dan is het de ontluchting.

Succes.
 
Heb ooit zoiets met de auto gehad en dat werd veroorzaakt door miniscule vervuiling in de toevoer van benzine naar de hoofdsproeier.
Moest hem elke 60 km schoonprikken.

Ook voorafgegaan door de hele excercitie van meermaals de carb schoonmaken, filterzeefjes monteren.
Niets hielp.
Uiteindelijk na 2 maandjes dagelijks de sproeier doorprikken was het vuil weg en ook het probleem.
 
Mischien is tijden het schoonmaken de benzine lucht verhouding veranderd. Of de gasnaald beschadigt. Je moet eens naar de bougies kijken wat voor kleur ze hebben. Dan kun je zien of er te weinig lucht of benziene is.

Je zei dat je de motor had gespoten. Zitten er toch geen verf deeltjes in de tank die loskomen als er was langer benzine tegen komt.

succes
 
Is het niet de tankontluchting? Vooral omdat het na een paar kilometers en op hoge snelheid voorkomt, dan begint het vacuum en vooral bij hoger benzineverbruik uiteraard.

Kun je uiteraard makkelijk controleren door de tankdop een keer te lichten en dan weer te proberen. Loopt 'ie dan weer goed en begint het gedonder daarna weer, dan is het de ontluchting.

Succes.

:^
Lijkt mij ook erg aannemelijk.
Zo'n type CBR heeft trouwens een brandstofpomp he ?
Doet die het nog (goed genoeg) ?
 
Een extra filter? Je hebt misschien te veel weerstand in de toevoerleiding waardoor de vlotterbakken niet voldoende worden bijgevuld met hogere toerentallen en de motor dus als het ware zonder brandstof komt.
Ik zou hhet extra filter eerst ff controleren op vuil, als er niks in zit, lekker eruit halen en nog eens gaan rijden.
Een buur/vriend van meheeft het vroeger ook gehad, een motorzaak had z'n brandstoffilter vervangen, alleen door eentje van een heel andere motor, te weinig doorstroming en de motor hield in als ie meer toeren ging maken.
 
Is het niet de tankontluchting? Vooral omdat het na een paar kilometers en op hoge snelheid voorkomt, dan begint het vacuum en vooral bij hoger benzineverbruik uiteraard.

Kun je uiteraard makkelijk controleren door de tankdop een keer te lichten en dan weer te proberen. Loopt 'ie dan weer goed en begint het gedonder daarna weer, dan is het de ontluchting.

Succes.
:^
meest logische probleem na het spuiten van je tank
 
Terug
Bovenaan Onderaan