Ahhhhhhh waarom nou, Ik had nog zo vriendelijk gevraagd om dze topic in algemeen te laten, puur om het feit dat er veel spoed bij is en in algemeen de meeste mensen komen. Waarom doe je dat nou??? Ik weet het, het zijn de regels, maar een uitzondering kan toch wel even???>> Techniek
Ontstekingstijdstip heb ik niet aangezeten. Waar zit de opnemer eigenlijk, ZIt die bij de spoelen of zit die aan de andere kant van de krukas??? Hij is uit elkaar geweest om de eerste versnelling te maken. Ik heb dus heel het blok open gehad, maar alles volgens het werkplaatshadboek in elkaar gezet en op tijd gezet. Compressie is nog goed. Ik kan nog steeds tegen de compressieslag aan op de kickstarter staan.Ontstekingstijdstip nog goed? Opnemer op krukas losgehad? Hoever en waarom issie uit elkaar geweest?
"Normaal" is benzine, vonk op het juiste moment en voldoende compressie genoeg om te starten/lopen!
Dus iets meer details over hoe en wat wil wel eens helpen!
1) Omdat het topic hier thuishoortAhhhhhhh waarom nou, Ik had nog zo vriendelijk gevraagd om dze topic in algemeen te laten, puur om het feit dat er veel spoed bij is en in algemeen de meeste mensen komen. Waarom doe je dat nou??? Ik weet het, het zijn de regels, maar een uitzondering kan toch wel even???
Jepz, is duidelijk. Ik ben zelf namelijk ook moderator, dus ik ging uit van mij eigen gedachtengang als moderator. Vandaar dat is dus zo reageerde.1) Omdat het topic hier thuishoort
2) Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n haast heeft dat je vannacht nog wil gaan rijden.
3) De technische genieën van MF (PHC Ritzen ed.) komen vaker in Techniek dan in Algemeen dus het lijkt me dat je hier meer kans hebt.
4) In Algemeen zakt een topic ook veel sneller weg dan in Techniek, omdat het daar drukker is.
Zo duidelijk waarom ie hierheen is verplaatst?
Op zaterdag 13 juli 2002 20:47 schreef Zeta-boy het volgende:
* timing, die heb ik namelijk via de tekening goed gezet. 3 dubbel gecheckt
* vonken doet hij ook
* zit de juiste bougie in
*benzinetoevoer is goed, hij geeft soms een plof wat erop duidt dat er benzine in de cilinder komt.
Maar wat is het dan wel????
BVD
Ok thanks alvast. Ik zal daar morgen als eerste naar kijken. Als het me dan nog niet lukt, bel ik de anwb wel. We hebben toch hulp aan huis. dan kan die man misschien ff kijken.Bobine is (voor zover ik weet?) alleen met speciale apparatuur te testen!
Buiten de cilinder vonken is ook niet meer dan een indicatie! Maar als je bobine voorheen goed was zallie dat nu ook nog wel zijn hè
Zorg er allereerst maar voor dat je zeker weet dat er echt genoeg brandstof in komt, vermoedelijk zit toch daar je probleem!
Die zullen morgen bij mij ook ff mogen passeren: Mijn koekblik (Mercedes C270cdi) van 1.5 jaar oud spuit diesel uit het motorblok omhoog en op de uitlaatcollector (lekkere witte rook) ziet er niet lekker uit en buiten garantieOk thanks alvast. Ik zal daar morgen als eerste naar kijken. Als het me dan nog niet lukt, bel ik de anwb wel. We hebben toch hulp aan huis. dan kan die man misschien ff kijken.
Had dan toch een BMW gekocht.Die zullen morgen bij mij ook ff mogen passeren: Mijn koekblik (Mercedes C270cdi) van 1.5 jaar oud spuit diesel uit het motorblok omhoog en op de uitlaatcollector (lekkere witte rook) ziet er niet lekker uit en buiten garantie
yeah right
Heb ik gehad(328i Cabrio), die jatten zeHad dan toch een BMW gekocht.
Dat is ook balen.Heb ik gehad(328i Cabrio), die jatten ze
Neen, boven waarde verzekerdDat is ook balen.
Dan kom ik ff die MV ophalenDan kom ik die wel ff pikken.
Jepz, is duidelijk. Ik ben zelf namelijk ook moderator, dus ik ging uit van mij eigen gedachtengang als moderator. Vandaar dat is dus zo reageerde.