ja, de remklauw is niet geweldig. Verder moet je goede gesinterde blokken gebruiken. Ook het glij systeem van de klauw moet goed gangbaar zijn. Dan is het net voldoende. Alle latere types xrv hadden dubbel schijf.Iemand ervaring met de remmerij op een Africa Twin?
Blijven ontluchten en eens een nachtje druk op de leiding zetten. Op deze manier zet de leiding uit en kan de lucht makkelijker naar boven. Daarna bovenaan eens ontluchten.
Dan blijven belletjes ook nog een 'plakken'. Komt door adhesie&cohesiekrachten.
ik ben weer eens flabbergasted over het inzicht van mensen hier.
De luchtbellen worden kleiner gedrukt, waardoor ze makkelijker door vernauwingen kunnen.
De hele truc van ontluchten is dat lucht lichter is dan remvloeistof en dus naar boven gaat en op een hoogste punt blijft zitten. Daar moet de lucht weg kunnen. Wanneer je dat begrijpt is het simpel.
Je hebt dezelfde blokken en schijven gebruikt en op dezelfde plek (terug-)gemonteerd?
Zo niet, dan kan het zijn dat de blokken niet helemaal vlak tegen de schijven aanliggen, en dat je die elke keer iets kantelt/verzet. Dat kan aanvoelen als lucht in de leiding.
ik ben weer eens flabbergasted over het inzicht van mensen hier.
De luchtbellen worden kleiner gedrukt, waardoor ze makkelijker door vernauwingen kunnen.
De hele truc van ontluchten is dat lucht lichter is dan remvloeistof en dus naar boven gaat en op een hoogste punt blijft zitten. Daar moet de lucht weg kunnen. Wanneer je dat begrijpt is het simpel.
Hoe komt t dat de schijf telkens vettig wordt?De vacuumpomp heeft zijn werk gedaan.
Flinke tijd nog mee bezig geweest zonder nu echt een beter resultaat te krijgen. Vervolgens de rempomp een nachtje ingekepen laten staan, motor op de zijstandaard met het stuur naar links.
Nog een keer ontlucht met de pomp en de rempomp bouwt goed druk op en voelt een stuk strakker.
Het remresultaat vind ik nog steeds erg mager. De remschijf wordt ook iedere keer vettig of zoiets. Als ik er met mijn vinger over ga wordt die zwart.
Dus ook nog nieuwe remblokken er op zetten.