Hai,
ik heb een beetje een vreemd probleem met de honda CBR400rr (nc23, triarm, 1988, carburateurs, 51.000km)
het beestje is in prima conditie, start als een zonnetje (zonder choke) en rijd fantastisch
maar nu is het 3x voor gekomen dat hij Niet start
contact aan uit, koppelings hendel in uit, standaard inklappen alle gekkigheid gepoogt maar hij heeft er gewoon totaal geen zin in
dan de eerste keer staan wachten en plots starte hij
goed, hopen dat het eenmalig is..helaas, dag daarna weer
toen besloten te gaan sleutelen, stonk naar benzine dus maar is de vonk gecheckt ;
geen vonk
alle kuipen er af, wat aan de draden gerommelt, nog steeds niks
dan de multimeter in de toevoer van de bobines gestopt
en waarempel ; hij start..........
maar als die het doet, kan je geen storing zoeken
dus maar weer inelkaar gezet
en rijden
nu 3 dagen later .......... Weer ....
geen gereedschap dus anwb bellen
na 15min wachten toch nog is proberen.. jahoor .. start ie weer
ik vind dit Stront vervelend wat het tast het vertrouwen in de motor Nogal aan
nu heb ik al Veeelll gezocht op internet maar ik kan niks nuttigs vinden over dit probleem of vergelijkbare problemen
ik denk persoonlijk niet dat het een start beveiliging of iets is want dan had ik er al veel vaker last van moeten hebben
zo'n vergissing is het niet, ook geen knopjes om laten staan of dat soort momenten
weet iemand misschien of een cbr400 een beveiliging heeft dat als die geen olie druk opbouwt dat ie dan niet start?
dat heb ik ergens op internet gevonden (niet cbr400 gerelateerd) maar is natuurlijk nog een mogelijkheid
ik zou het maf vinden want het olie druk lampje gaat gewoon netjes uit tijdens het starten
of heeft iemand nog een goeie optie waar het probleem zou kunnen zitten? ...
alvast Enorm bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!

ik heb een beetje een vreemd probleem met de honda CBR400rr (nc23, triarm, 1988, carburateurs, 51.000km)
het beestje is in prima conditie, start als een zonnetje (zonder choke) en rijd fantastisch
maar nu is het 3x voor gekomen dat hij Niet start
contact aan uit, koppelings hendel in uit, standaard inklappen alle gekkigheid gepoogt maar hij heeft er gewoon totaal geen zin in
dan de eerste keer staan wachten en plots starte hij
goed, hopen dat het eenmalig is..helaas, dag daarna weer
toen besloten te gaan sleutelen, stonk naar benzine dus maar is de vonk gecheckt ;
geen vonk
alle kuipen er af, wat aan de draden gerommelt, nog steeds niks
dan de multimeter in de toevoer van de bobines gestopt
en waarempel ; hij start..........
maar als die het doet, kan je geen storing zoeken
dus maar weer inelkaar gezet
en rijden
nu 3 dagen later .......... Weer ....
geen gereedschap dus anwb bellen
na 15min wachten toch nog is proberen.. jahoor .. start ie weer
ik vind dit Stront vervelend wat het tast het vertrouwen in de motor Nogal aan
nu heb ik al Veeelll gezocht op internet maar ik kan niks nuttigs vinden over dit probleem of vergelijkbare problemen
ik denk persoonlijk niet dat het een start beveiliging of iets is want dan had ik er al veel vaker last van moeten hebben
zo'n vergissing is het niet, ook geen knopjes om laten staan of dat soort momenten
weet iemand misschien of een cbr400 een beveiliging heeft dat als die geen olie druk opbouwt dat ie dan niet start?
dat heb ik ergens op internet gevonden (niet cbr400 gerelateerd) maar is natuurlijk nog een mogelijkheid
ik zou het maf vinden want het olie druk lampje gaat gewoon netjes uit tijdens het starten
of heeft iemand nog een goeie optie waar het probleem zou kunnen zitten? ...
alvast Enorm bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!