bierent

MF'er
6 feb 2017
34
21
Eindhoven
Hallo,
Ik heb laatst mijn A rijbewijs gehaald en ben nu opzoek naar een motor. Ben al enige tijd aan het rondzoeken en zou graag juni/begin juli toch wel willen rijden.
Ik zou graag een toermotor willen die een beetje sportief is (beetje adventure erbij zou pre zijn). Wil deze gebruiken om in de zomer paar dagen mee op vakantie te gaan (koffers en al erop dus), afentoe te toeren en als vervoersmiddel te gebruiken voor korte afstanden dichtbij huis (heb geen auto namelijk). De motor moet dus zowel snelweg, binnenwegen en beetje stad kunnen.

Waar ik al naar zat te kijken:
TDM 850
TDM 900
V-strom 650
Versys 650
Transalp 650

Zou om te beginnen nog maar niet boven de liter gaan en mijn budget zal dat wrs ook nog niet aankunnen. Als student heb ik ca. 2-3k als budget, met hele goeie aanbieding kan het er een beetje overheen. De TDM 850 hoor ik veel goeds over, ook op dit forum maar het olieverbruik staat mij toch niet echt aan. Ik ben technisch genoeg maar ik heb voor mijn eerste motor geen zin om meteen het hele blok te moeten reviseren. Ook zou ik graag wat km's willen rijden zonder om de olie te stressen. De 900 is blijkbaar een oplossing ervoor maar deze is vaak wat te duur voor mij. De v-strom lijkt me ook een mooie optie, heb op deze ook les gehad en waren fijne motors, ook zuinig in verbruik. Echter zijn deze misschien wat te 'safe', vind de achterkant van de oudere types wel wat lelijker en deze vallen ook wat duurder uit ooit. De versys weet ik nog niet veel van, enkel dat sommige hem soms te sportief vinden voor een toermotor. De transalp is misschien teveel adventure en de 5 versnellingen vind ik wel een groot nadeel.
ABS lijkt mij top om te hebben maar denk niet dat dat haalbaar is met dit budget. Verder een kleurtje aan de motor vind ik wel mooier dan standaard zwart of zilver.

Wat denken jullie van deze opties of zijn er nog andere goede aanraders? Ik weet dat proefrijden natuurlijk het belangrijkste is, ik ga binnenkort ook een motor met een maat huren, enkel voor verhuur zijn vaak alleen nieuwere modellen beschikbaar. Kunnen dan evt versys 650 en tracer 700 proberen om merken tegen elkaar te zetten.
 
Een bmw is idd wel een beetje buiten budget en is denk ik ook een beetje te goed voor mij als beginner. Diversion vind ik niet de mooiste. Wel al wat over gezocht, was dacht ik wel echte km vreter maar iets minder leuk. Vooral in vergelijking met de tdm's.
Op markplaats zijn wel enkele van de bovenstaande types te vinden binnen mijn budget.
 
Ik heb niet meer verder gelezen.
Weet het alweer- het is weer het 10 miljoenste topic over welke motor ik moet nemen.
Wat wil je weten?.
Als ik zzr1400 zeg vind je het niet goed.
Zegt een ander mt07 vind je dat niks.
Of de Suzuki hayabusa in het rood komt weer langs.
Maak lekker je eigen keus in plaats van het op een forum te vragen.

Moet je nou echt je keuze laten afhangen van wat wild vreemden jouw gaan schrijven inzake advies.
Ik denk dat ik met mijn harde duidelijke opmerking het wel beschrijf wat het over grote deel van motor-forum leden hier denkt.
Merk dat vele Motor -forum leden hier flippen en knetter de knetter worden als iemand weer een topic opend met de vraag -Welke motor.
Er zijn al zo veel topics hierover.
Moderators sorry als ik hiermee bepaalde forum grenzen overschrijd dat merk ik dan wel weer.
Maar eerlijk ik beschrijf wel het gevoel erover toch.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal zeker een eigen keuze maken, ik kom hier om advies en wijsheid te vragen over motortypes aangezien ik nieuw ben in dit wereldje. Ik zet een aantal eisen uit en de leden die zin hebben kunnen erop reageren, als je dat niet wil moet je dat natuurlijk niet doen. Geen probleem toch?
Mogelijk zien forumleden nog voor- of na-delen in bovenstaande types of zijn er nog andere types binnen de eisen.
 
2-3k budget..
Geen idee .
Je moet ook motor broek-motorjas-goede handschoenen-motorlaarzen of motorschoenen en belangrijk een goede helm kopen.
Daarbij komt nog bij wegenbelasting en verzekering.
Met jouw budget zit je laag en kan dan alleen kneusjes vinden.
Afgeragde rotzooi door een ander waar jij weer vet veel problemen mee hebt erna.
Ik denk aan verstopte carburateurs -niet uitgevoerde onderhouds beurten -kleppen nooit gesteld en ga zo maar door.
En je abs verhaal no way niet aanwezig op dat soort budget motoren.
Dus ik geef je in deze geen advies welke motor.
Het budget wat jij opnoemt is veels te laag.
En tweedehands ook particulier de prijzen stijgen daar ook in met grote sprongen naar boven want occasions worden steeds zeldzamer in goede staat.
En iedereen wil opeens na corona ook motor rijden dus de vraag is groot en het aanbod krimpt.
Dus tja.

Maar even dit ik rij al 35 jaar motor ik heb nooit op forums (waren er in die tijd niet eens) gevraagd wat ik voor motor moet nemen.
Daar kwam ik zelf achter door proefritjes en bepaalde motor types gereden te hebben langere tijd wat dan het beste bij mij past.
En dat is voor ieder ander weer totaal anders wat voor type motor het beste bij hem of haar past.
 
Laatst bewerkt:
De kleding heb ik al bijna compleet dat komt wel goed, doe ik buiten dat budget. Ben op de hoogte van de belastingen en verzekeringen al wat ervaring mee door schakelbrommer. Oudere motor is geen probleem, verstopte carbs kom ik wel uit maar moet idd niet teveel zooi hebben.
Ik snap dat mijn budget laag is maar wil voor mijn eerste motor niet teveel uitgeven. Ik kijk ook enkel naar particulier zoals de verkoop op deze site, marktplaats etc.

Ik ben het helemaal met u eens dat proefritjes de beste manier is. Maar sinds er fora zoals deze zijn kan ik dit gebruiken om al een voorselectie te maken en wijsheid van ervaren rijders van heel NL (&Belgie?) te ontvangen. Dit zie ik als een groot voordeel en aangezien ik dit kan gebruiken, waarom niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDFS
Nogmaals efjes op motoroccasion.nl gekeken en elders.
Jouw budget 2-3 k is veels te laag voor de type motoren die je op schrijft.
Succes ermee .
 
Ik heb niet meer verder gelezen.
Weet het alweer- het is weer het 10 miljoenste topic over welke motor ik moet nemen.
Wat wil je weten?.
Als ik zzr1400 zeg vind je het niet goed.
Zegt een ander mt07 vind je dat niks.
Of de Suzuki hayabusa in het rood komt weer langs.
Maak lekker je eigen keus in plaats van het op een forum te vragen.

Moet je nou echt je keuze laten afhangen van wat wild vreemden jouw gaan schrijven inzake advies.
Ik denk dat ik met mijn harde duidelijke opmerking het wel beschrijf wat het over grote deel van motor-forum leden hier denkt.
Merk dat vele Motor -forum leden hier flippen en knetter de knetter worden als iemand weer een topic opend met de vraag -Welke motor.
Er zijn al zo veel topics hierover.
Moderators sorry als ik hiermee bepaalde forum grenzen overschrijd dat merk ik dan wel weer.
Maar eerlijk ik beschrijf wel het gevoel erover toch.
De start post is wel goed onderbouwd.

Ik zou op Marktplaats en Facebook ook alles filters aanzetten en de hele website doorscrollen van wat aanspreekt.
Een klein budget is lastig, het rijden en eventuele defecten maken het ook niet goedkoper.
Tweeduizend euro meer uitgeven scheelt vaak al qua onvoorziene kosten.
Op zoek naar sponsoren? :+
 
Er staan in ieder geval een aantal Suzuki’s v-strom onder de 3k op marktplaats. Fijne en betrouwbare motoren. Succes met je zoektocht, moet volgens mij wel lukken binnen je budget.
 
Op Marktplaats staat een hele mooie groene en goed onderhouden VFR750F te koop (geen belang, k heb er a één). Afh van je lengte, stuurverhogers er op en je hebt alles wat je wil. En oer-betrouwbaar op spanningsregelaar na. Succes!
 
3k voor een motor is toch prima? Ik heb nog nooit boven de 2500 gekocht. Wordt alleen wel oud spul zonder abs, maar lang niet altijd afgetrapte zooi. Beste tip zou wat mij betreft zijn om bmw en honda over te slaan. Die zijn op de 2e hands markt vrij duur, maar een motor van 20 jaar oud is tegenwoordig gewoon een fatsoenlijke motor.
 
VFR800 zien er goed uit maar net teveel race voor mij, wil liever iets meer rechtop zitten. Had ik misschien in de post er ook bij moeten zetten.
 
Hallo,
Ik heb laatst mijn A rijbewijs gehaald en ben nu opzoek naar een motor.

Heb je op zo’n occasie website de filters op
* €2000 ~ €3000
* All road
gezocht?

Kwestie van 2 minuten en doe er je inspiratie op.

IMG_4287.jpeg
 
Zit nu nog echt vooral te twijfelen tussen de tdm900, v-strom 650 of 1000 en versys 650. Ene kant meer vermogen leuker andere kant misschien voor beginner niet verstandig en dat ik over 2 jaar ofzo keer andere koop.

Ik ga komende week keer bij maten die al een motor hebben een yamaha fazer en honda cb750 rijden om gevoel voor die te krijgen.
 
Kijk nu heb je een goede keus gemaakt zegt ook een v Strom;) rijder
Ik had een Vstrom. DL1000

Heel irritant ding. 😆 Lage snelheid altijd naar zijn 1.
Pas vanaf 4000rpm kwam er leven in dat ding.
Doe mij maar grote 4cilinders.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Vstrom. DL1000

Heel irritant ding. 😆 Lage snelheid altijd naar zijn 1.
Pas vanaf 4000rpm kwam er leven in dat ding.
Doe mij maar grote 4cilinders.
Klinkt bijna als een matige injectie / afstelling.
Ik heb dat blok in vijf TL's gehad.
Heerlijk. Dik karakter. :t
Niet voor niets dat ze die nog steeds met wat updates in het programma hebben.
 
Ik had een Vstrom. DL1000

Heel irritant ding. 😆 Lage snelheid altijd naar zijn 1.
Pas vanaf 4000rpm kwam er leven in dat ding.
Doe mij maar grote 4cilinders.
ik heb een v Strom 1000
v Strom 650
En ik herkent het probleem totaal niet ooh en heb ook Suzuki gsx 1100g 4 cilinder ja die zijn wat smeuïger dan een 2 cilinder ;) ja daar zit wel een verschil toch stap ik lieve op de v Strom een zeer makkelijk motor in omgang
 
Ik zoek gewoon een andere sensatie. De een vind een 2 cilinder geweldig de ander een 4. Ik zoek een hoog koppel bij lage rpm. Maar ook een eindsprint met net wat meer pk. Mocht je dat willen gebruiken dan is het er ook.

Ik heb nu 100nm bij 2750rpm die oploopt tot 138nm bij 7000rpm. En blijft met 138nm trekken tot 9000rpm.

Vstrom heeft 100nm bij 6400rpm. Na 7500rpm heeft een vstrom ook niets meer te bieden. Einde pk’s.

Ik zeg dus niet dat hij slecht is, integen deel het is een hele leuke motor eenmaal lekker op dreef in het bos had ik echt plezier. maar woon werk niet mijn ding. Als ik bijna stil stond bij een rotonde en kwam tegen de 1500rpm dan moest ik naar zijn 1. Met drukte hier in het verkeer en al die rotondes was het vervelend. Ik kwam net van een FJ1200 dus was al verpest door het soepele van een 4 cilinder.t
 

Bijlagen

  • cd7c8d71-6631-4468-bf3d-ce2896fbc4bf.jpeg
    cd7c8d71-6631-4468-bf3d-ce2896fbc4bf.jpeg
    363 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
ik heb een v Strom 1000
v Strom 650
En ik herkent het probleem totaal niet ooh en heb ook Suzuki gsx 1100g 4 cilinder ja die zijn wat smeuïger dan een 2 cilinder ;) ja daar zit wel een verschil toch stap ik lieve op de v Strom een zeer makkelijk motor in omgang
Scheelt een hoop kg ja tussen je 1100g en DL1000

Beide zelfde nm en pk’s en toch een hele andere motor;)

Leuk dat je verschillende motoren hebt. Zou ik ook wel willen, maar helaas geen ruimte.

Ik heb al wel 4 motoren gehad in 2 jaar tijd.
Gewoon verschillende proberen en rijden.

De GSX 1250 FA is ook een favoriet ❤️
Die had ik vorig jaar.
Ook 100nm 98pk
100nm bij 3000rpm
 

Bijlagen

  • 9ee07019-54d9-4b96-9d7a-ce8a30c97f94.jpeg
    9ee07019-54d9-4b96-9d7a-ce8a30c97f94.jpeg
    543,6 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan