Sproeiers voor een cr 250

Hamer

Die hard MF'er
28 mrt 2006
923
0
Kortrijk (belgië)
Ik heb enkele weken geleden een topic gehad over het vervangen van demperwol.
Dit heb ik al gedaan en ik ben nog eens gaan crossen, maar weer loopt er vieze olie uit men demper.
Ik denk dat het aan men sproeiers ligt, ik heb er nu een Van Hasselt uitlaat op zitten (demper is wel nog origineel).
Maar ik zou er weer de originele sproeiers in zetten en kijken hoe het dan gaat, mag/gaat dat met een performance uitlaat?
Want nu rookt ie nogal en loopt er altijd olie uit de uitlaat, en ik smeer 1/40 wat volgens mij perfect is.
 
Laatst bewerkt:
Ja, tuurlijk mag en gaat dat.
Sowieso zal met dit koude weer de motor wat sneller ,,roken " en wat rijker staan. Heeft met het weer te maken.

Daarnaast kan het juist door de Van Hasselt komen dat hij olie spuugt. Iets andere expansiewerking heeft al invloed.

Lekker warm draaien en dan de bougie even bekijken. Bekijk ook je membraamplaatjes eens. Klein scheurtje geeft al een hoop troep.
 
Als de bezetting goed is, moet je eens een stuk goed gaan bleeeren. dan heb je geen last meer van onverbrande olie en gewoon tts gebruiken. Van vele kleine stukjes krijg je em ook niet schoon en word alles vet.

martijn :]
 
Afgelopen week was het zuurstof gehalte niet zo hoog...vraag maar aan de gemiddelde astma-patient..

Mijn 500 staat met dit weer altijd te rijk... Als het vriest dat het kraakt niet, maar nu, koud en vochtig loopt ie naadje....

Gewoon even goed kijken wat de werking van de Van Hasselt is..

Als hij meer vermogen onderin moet verzorgen verhoogt hij de expansie ( tegendruk) en zou hij iets minder benzine moeten hebben omdat hij meer tegendruk geeft.
Ook een nieuw gevulde demper geeft wat meer weerstand.

Probeen, proberen en nog eens proberen..
 
Ik denk dat ie onderin wat meer vermogen heeft.

En ik gebruik geen tts maar Denicol Syn 100, echte belgische kwaliteit. :P
 
warmer kun je armer zetten (bezetting)
kouder (meer zuurstof in de lucht) rijker zetten.

precies andersom mario.
:^ Mijn minibike begeeft het ook met warm weer omdat hij te rijk loopt. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan