Spuitbus verf verwijderen velg

davedtm

MF'er
11 jun 2012
136
0
groningen
de vorige eigenaar van mijn z750 heeft de velgen mat zwart gespoten (lees er overheen gewaaid met druipers etc). Nu heb ik de wielen los, banden er af etc en wil ik de wielen klaar maken voor een echte laag zwart metallic. Is er een manier om de verf er af te poetsen met bijvoorbeeld benzine of moet ik de wielen echt helemaal verf-vrij maken door middel van schuren? voorval bij de spaken is dit lastig om alles glad te schuren.
 
ga je ze laten spuiten of poederlakken ?

poederlakker straalt je wielen, dus moet je niets doen (aan de verf)
als je ze laat spuiten zou ik gewoon al de spuitbusverf afschuren, originele lak hecht heel goed, is dus ideaal als grongcerf lijkt me.
 
ga je ze laten spuiten of poederlakken ?

poederlakker straalt je wielen, dus moet je niets doen (aan de verf)
als je ze laat spuiten zou ik gewoon al de spuitbusverf afschuren, originele lak hecht heel goed, is dus ideaal als grongcerf lijkt me.
Indien poedercoat: lagers er uit halen.
 
He daar, ik heb vroeger wel eens de velgen van mn maat zijn scooter gespoten maar daarvoor dus ook de verf verwijdert, dat heb ik met afbijtmiddel gedaan en ging zeer goed je moet alleen wel je band afplakken met duct tape, een paar jaar erna heb ik mijn schilders diploma gehaald dus afplakken met duct tape, niet zuinig zijn met het afbijtmiddel en rubberen handschoenen aantrekken :)
 
He daar, ik heb vroeger wel eens de velgen van mn maat zijn scooter gespoten maar daarvoor dus ook de verf verwijdert, dat heb ik met afbijtmiddel gedaan en ging zeer goed je moet alleen wel je band afplakken met duct tape, een paar jaar erna heb ik mijn schilders diploma gehaald dus afplakken met duct tape, niet zuinig zijn met het afbijtmiddel en rubberen handschoenen aantrekken :)

Niks knoeien met afplakken, wiel eruit en band eraf.
Hé pst, TS heeft de banden er al af.......
 
Heb een reactie gekregen van topvelg. Die geven aan voor 175,- de velgen te willen stralen en coaten. Lijkt me redelijk aan de prijs of is dat een beetje wat de kosten tegenwoordig zijn?
 
Heb een reactie gekregen van topvelg. Die geven aan voor 175,- de velgen te willen stralen en coaten. Lijkt me redelijk aan de prijs of is dat een beetje wat de kosten tegenwoordig zijn?


[shock-smiley]

2 jaar geleden nog een frame + achterbrug + 15-tal kleinere onderdelen + 2 velgen voor 225 euro. 1 lose velg = 25 euro.
stralen + poedercoaten.

Annibel in Heist op den Berg, Belgie
 
Laatst bewerkt:
Heb een reactie gekregen van topvelg. Die geven aan voor 175,- de velgen te willen stralen en coaten. Lijkt me redelijk aan de prijs of is dat een beetje wat de kosten tegenwoordig zijn?
Dat is ongeveer het dubbele van de reguliere prijzen.

De coater die ik veel gebruik, en die echt goed werk levert, rekent ongeveer 70 euro per velg.

Dat is het wel goed en strak.

Andere coater die ik ken zitten ook rond die prijs.

Een coater die 175 per velg vraagt, zou ik in het gezicht uitlachen.
 
Dat is ongeveer het dubbele van de reguliere prijzen.

De coater die ik veel gebruik, en die echt goed werk levert, rekent ongeveer 70 euro per velg.

Dat is het wel goed en strak.

Andere coater die ik ken zitten ook rond die prijs.

Een coater die 175 per velg vraagt, zou ik in het gezicht uitlachen.
Er staat 175 totaal niet per velg toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan