Spuiten zwarte CRC circuitkuip?

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
Aangezien mijn huidige FIMA gespoten racekuip aan vervanging toe is heb ik een zwarte CRC besteld om te bestikkeren. Enkel vind ik de kwaliteit van de zwarte kleur dermate slecht dat ik er toch een zwarte laklaag overeen wil zetten. Kan ik dit na ontvetten rechtstreeks op de kuip doen met een 2k zwarte lak (zijdeglans) of moet ik de kuip eerst voorbewerken?
De bedoeling is dat de motor er netjes en strak uitziet maar het hoeft geen showroom motor te worden, het blijft een racer O-)
 
Aangezien mijn huidige FIMA gespoten racekuip aan vervanging toe is heb ik een zwarte CRC besteld om te bestikkeren. Enkel vind ik de kwaliteit van de zwarte kleur dermate slecht dat ik er toch een zwarte laklaag overeen wil zetten. Kan ik dit na ontvetten rechtstreeks op de kuip doen met een 2k zwarte lak (zijdeglans) of moet ik de kuip eerst voorbewerken?
De bedoeling is dat de motor er netjes en strak uitziet maar het hoeft geen showroom motor te worden, het blijft een racer O-)

Tenzij ik me vergis... is dat zwart puur een grondverf. Ik kan je het nummer van mijn de spuiter van mijn racer geven, die heeft ook mijn zwarte CRC kuipen gespoten.
 
Dat zwarte is een dunne gelcoat en geen grondverf. Als je deze even licht opschuurt met een fijne korrel of matteert met een scotch brite, kun je deze daarna in de grondverf spuiten en de laklaag eroverheen spuiten. Let wel even op dat je na het schuren kleine luchtbelletjes zou kunnen zien, deze tonen zich als hele kleine gaatjes, deze moet je wel even dicht plamuren want anders krijg je bij het spuiten allemaal kraters in de verf.
 
Ik spuit mn kuip ook altijd ook zelf met 2k

Wat ik doe.

licht schuren met 600 water proof , grondverf van de action eronder (brand niet op)schuren met 1000 waterproof en 2k lak erover.
Vergeet niet je kuip te ontdoen met anti siliconen .
Nadeel van crc kuipen is dat er ontzettend veel luchtbelletjes in zitten en je die allemaal moet dicht plamuren om het netjes te krijgen.

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan