• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Spy Ball Alarmsystemen en vocht

Grim Reaper

Die hard MF'er
Lid geworden
14 okt 2002
Waarderingsscore
0
Ik heb op mijn motor een Spyball Royal alarmsysteem laten bouwen. Dan verwacht je toch wat goeds te hebben. Sta ik dinsdag bij een Dealer, wil ik weer wegrijden heb ik een vals contact waardoor de startblokkering aan blijft!! |(
Heeft iemand anders ervaring hiermee en misschien een oplossing?? (en dus niet het hele alarmsysteem eraf trekken!!)

Ik heb op mijn motor een Spyball Royal alarmsysteem laten bouwen. Dan verwacht je toch wat goeds te hebben. Sta ik dinsdag bij een Dealer, wil ik weer wegrijden heb ik een vals contact waardoor de startblokkering aan blijft!! |(
Heeft iemand anders ervaring hiermee en misschien een oplossing?? (en dus niet het hele alarmsysteem eraf trekken!!)

Eh... die laatste heb ik dus wel gedaan... met de rozen schaar de draadboom door geknipt.. Midden in de nacht kortsluiting ook door vocht.

Maar Spyball is verhuisd in Italie, hebben hun productie bij een ander onder gebracht en daar is dus een golf slechte alarmen uit gekomen. Ik ben nu met mijn 2e bezig en mijn vriendin krijgt nu haar 4e alarm!

Van mij deed het pas nadat er een derde kastje in kwam. De eerste twee gingen helemaal niet af als je aan de motor zat |(
Nu heb ik er gelukkig geen problemen mee, maar als ik dit zo lees zou ik ook zomaar problemen kunnen krijgen.

Ik had ook erg veel problemen met Spyball.
Bij ging een keer tijdens het rijden op de A4 ter hoogte van Leidschendam de startblokkering aan met als gevolg dat de motor uitviel op de linkerbaan in de spits :? Geen vluchtstrook destijds vanwege wegwerkzaamheden en dus (te) hard de berm in. Bleek het alarm gewoon verkeerd geinstalleerd te zijn :(
Sindsdien geen problemen meer overigens, ook niet van vocht e.d.

Ik heb ook het donkerbruine vermoeden dat die van mij niet goed functioneerd, volgens de beschrijving zit er een proximity alert op. Ik kan gewoon om de motor heen lopen zonder dat het alarm afgaat. Kan natuurlijk de sensitivity afstelling wezen. :? Verder heb ik eigenlijk geen problemen met dat ding. Alleen dat vocht probleempje. Maar ja, ik de motor ook pas 2 weken |( Dus wie weet ;)

Eh... die laatste heb ik dus wel gedaan... met de rozen schaar de draadboom door geknipt.. Midden in de nacht kortsluiting ook door vocht.

Maar Spyball is verhuisd in Italie, hebben hun productie bij een ander onder gebracht en daar is dus een golf slechte alarmen uit gekomen. Ik ben nu met mijn 2e bezig en mijn vriendin krijgt nu haar 4e alarm!
Mocht je nog eens stilstaan door een alarm,dan kun je het alarm redelijk eenvoudig opheffen dmv 2 extra witte draadboomstekkers die dmv een draadtje doorverbonden zijn!
Dus..drb-stekkers kopen ,met een stroomdr verbinden,[het huidige alarm onderbreken, zit bij de accu, twee witte stekkers]en dan de doorgeschakelde stekker plaatsen.
Alarm is nu buiten werking en je kunt weer je weg vervolgen.

Mocht je nog eens stilstaan door een alarm,dan kun je het alarm redelijk eenvoudig opheffen dmv 2 extra witte draadboomstekkers die dmv een draadtje doorverbonden zijn!
Dus..drb-stekkers kopen ,met een stroomdr verbinden,[het huidige alarm onderbreken, zit bij de accu, twee witte stekkers]en dan de doorgeschakelde stekker plaatsen.
Alarm is nu buiten werking en je kunt weer je weg vervolgen.

Dat is ook makkelijk voor criminelen, hoeven ze niet te veel moeite te doen.

Ik heb een soortgelijke ervaring met een Red Alert systeem gehad, het alarm ging zelfs onderweg tijdens het rijden af! Met een loeiende sirene op de vluchtstrook beland...! Zie 'm dan maar weer eens aan de praat te krijgen!

De oorzaak bleek te zitten in het vermogen van de accu. Op het moment dat de spanning van de accu onder een bepaalde waarde komt, dan denkt het alarm dat de kabels doorgeknipt zijn, en dat de motor dus gestolen wordt, en gaat dus vrolijk loeien... Door vochtig weer kan er wat stroom weglekken... wellicht is dat de oorzaak van je probleem.

Uiteindelijk heb ik zelf dus weldegelijk radicaal het hele alarmsysteem uit mijn motor gehaald en een paar extra zware sloten gekocht. Die gaan tenminste niet af onderweg.

Als je maar een alarm hebt met certificaat dan is dat voldoende om polisdekking te hebben. Gewoon uitzetten dat ding. Jatten doen ze hem toch wel als ze echt willen.

Het probleem dat het een 2fase alarm is. 1e fase (startonderbreking) stelt zichzelf scherp na +/-40 sec.!! Ga maar s vragen of je dat kunnen uitschakelen :P

rrr1 vertelde ook zo iets! belde naar spy ball of dealer omdat het alarm afging en hij geen code bij had. Zeggen ze: steek daar en daar maar de twee eindjes van een paperclip in! en alarm was uitgeschakeld!!Hij adviseerde dus ook geen spyball meer te nemen. ben zelf heel tevreden over datatool..

JEDI

Sinds mijn vochtprobleem (spyball 2 heb ik nu....) heb ik die van mij in een zakje zitten.....Gaat voorlopig nog goed, maar de winter is nog niet voorbij.

Vraagie:

Is spyball de enigste door de verzekering goedgekeurde alarm voor de bike :?

En wat kost dat zonder montage :?

En weet iemand waar ik hem voor zo weinig mogelijk kan laten inbouwen :? (ja ik weet het moet gekeurdbedrijf doen)

wil mn verzekring wat lager hebbuh namelijk...

Ik heb ook een Spyball royal op m'n 2000 Blade. Hij was niet helemaal correct gemonteerd, een soldeerverbinding had niet goed gevloeid, waardoor ik dus 20km van de dealer steeds de startonderbreker voor m'n giegel kreeg, tijdens het rijden. Toen ik uiteindelijk thuiskwam hield ie er helemaal mee op. De dealer heeft 'm netjes met een aanhanger opgehaald en het probleem verholpen. Ik rijd nu al 2 jaar lang rond en heb nooit meer problemen gehad met de Spyball, ik ben reuze tevreden! :) Ook geen enkel probleem met gevoeligheid of zo, gewoon top.

ik heb ook een spyball [de 2de] :(

die krengen kunnen niet tegen vocht en SAFE had hem op de verkeerde plek gemonteerd. Bewijs dat maar es trouwens.

Vochtproblemen vallen normaal onder de garantie van de installateur. Bij vragen kan je terecht bij Bernardi BV in Weesp, Paul Ultee is hun technische man [erg aardige vent trouwens],telnr. 0294-416059

voor mij in ieder geval geen spyball meer :j
en ook geen SAFE, maar da's logisch ;)

Was nogal knullig probleem bij mij, waren gewoon een paar stekkertjes niet goed ge-isoleerd, te nat gewoorden. Volgende toen ie draag was.... contact aan & starten!! :Z

Enige "probleem" wat ik er nog mee gehad heb, is dat hij soms wel en soms niet afgaat als ik langs mijn motor loop. Gister ging hij wel af toen ik alleen mijn slot om mijn wiel legde en 2 dagen geleden ging hij pas af toen ik erop zat en de motor dus recht stond.

Terug
Bovenaan Onderaan