Stage plek motor/scooter zaak.

AndreSax

MF'er
13 aug 2008
79
2
Hillegom
Hallo allemaal, mijn zoon die een opleiding volgt bij het ROC in Amsterdam voor motorfiets monteur is al zeer lange tijd tevergeefs opzoek naar een stageplek.
Wij wonen in Hillegom, zou natuurlijk mooi zijn als het redelijk in de buurt is. Weet iemand van jullie misschien of er ergens nog een mogelijkheid is om stage
te lopen?? Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!! Je weet maar nooit, vandaar dat ik het hier probeer, liefst een motorzaak, maar een scooterzaak is ook prima.
Vast bedankt, ik hoor het wel, vriendelijke groet, André Sax.
 
Hallo allemaal, mijn zoon die een opleiding volgt bij het ROC in Amsterdam voor motorfiets monteur is al zeer lange tijd tevergeefs opzoek naar een stageplek.
Wij wonen in Hillegom, zou natuurlijk mooi zijn als het redelijk in de buurt is. Weet iemand van jullie misschien of er ergens nog een mogelijkheid is om stage
te lopen?? Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!! Je weet maar nooit, vandaar dat ik het hier probeer, liefst een motorzaak, maar een scooterzaak is ook prima.
Vast bedankt, ik hoor het wel, vriendelijke groet, André Sax.
Ik heb niks voor je, maar om het duidelijker te maken:
Niveau van de student, welke periode gaat het om? Hoeveel dagen? Wat voor ervaring heeft hij al? Waar heeft hij zelf al gezocht?
 
het gaat om een MBO opleiding BOL, zoals ik het begrepen heb is het de bedoeling dat hij in 2 jaar tijd ongeveer 1200 stage uren moet hebben
het eerste jaar 2 dagen per week, tweede jaar 3 dagen per week. Hij kan zelf al redelijk sleutelen, maar moet natuurlijk nog een hoop leren.
In de regio al diverse zaken bezocht, Motoport, Hillegom, Bruggeman Nieuw Vennep, Motoport Site, MotorCity Amsterdam
 
Niet echt in de richting maar ik kwam vandaag een vacature in Goes bij MotoPort tegen.
Het kan dus wel..
Niet echt een studentenstad naar mijn weten, dus misschien is een kamer daar nog wel te doen. Of anders (afhankelijk van de leeftijd) kan motorrijdende papa misschien bijleggen aan een leuke woonwerk fiets ;)
Een stage vinden is over het algemeen al lastig tegenwoordig, tenzij het een gebied is waar ze goedkope krachten nodig hebben (ict en bepaalde administratieve beroepen). Ook barst het natuurlijk niet echt van de motorzaken.

Hij kan er natuurlijk solliciteren als hij nergens anders iets vindt en kijken of er een klik is. Dat is op een langdurige stage hartstikke belangrijk.

Succes!
 
Blijkbaar ken je Goes niet goed genoeg, er zitten zat studenten in en om Goes een ook daar zijn kamers schaars.

Er zitten zat motorzaken in (Noord-west) Nederland en denk ook zat bedrijven die een goedkope BOL stagiaire zoeken. Helpt school niet bij zoeken?

Ik zou je zoon gewoon rond laten bellen naar bedrijven of brutaal op een zaterdag even langs rijden en vragen naar de mogelijkheden. Brutaal mens heeft de halve wereld.
 
Laatst bewerkt:
het gaat om een MBO opleiding BOL, zoals ik het begrepen heb is het de bedoeling dat hij in 2 jaar tijd ongeveer 1200 stage uren moet hebben
het eerste jaar 2 dagen per week, tweede jaar 3 dagen per week. Hij kan zelf al redelijk sleutelen, maar moet natuurlijk nog een hoop leren.
In de regio al diverse zaken bezocht, Motoport, Hillegom, Bruggeman Nieuw Vennep, Motoport Site, MotorCity Amsterdam
Elke motorzaak binnen lopen en vragen nee heb je en ja krijg je.
Hans van Wijk Motoport Rotterdam heet nu Moto Rotterdam Goedhart motoren?,niet in de buurt maar je je moet wat.
Mijn dochter heeft ook lang moeten zoeken naar een stageplek en die haar aanspreekt wel heel andere tak maar uiteindelijk is het haar gelukt.
 
het gaat om een MBO opleiding BOL, zoals ik het begrepen heb is het de bedoeling dat hij in 2 jaar tijd ongeveer 1200 stage uren moet hebben
het eerste jaar 2 dagen per week, tweede jaar 3 dagen per week. Hij kan zelf al redelijk sleutelen, maar moet natuurlijk nog een hoop leren.
In de regio al diverse zaken bezocht, Motoport, Hillegom, Bruggeman Nieuw Vennep, Motoport Site, MotorCity Amsterdam

De Jong in Alphen??
 
Leusink motoren in Dronten zoekt een leerling monteur.
Maar dat is te ver uit de richting denk ik .
IMG_8485.PNG
 
Blijkbaar ken je Goes niet goed genoeg, er zitten zat studenten in en om Goes een ook daar zijn kamers schaars.
Nee ik ken Goes inderdaad niet (2-3x geweest). Ik ben zelf (nog heel eventjes) student en de Goes klinkt niet heel bekend qua studentenstad. Wel gegoogled of er een Hogeschool/Uni lag maar ik vond niks.
Helpt school niet bij zoeken?
Ik ken zijn school niet, maar het verschilt nogal tussen scholen...
 
Bedankt voor de reacties, ik ga morgen samen met mijn zoon gewoon een aantal zaken af, je weet maar nooit!!
Dit jaar openbaar vervoer, volgend jaar motor, haha, hij zeurt mijn kop nu al gek over een KTM 125.
Ach ja het zit in de genen, rij zelf alweer 40 jaar motor, oeps, ja al zo oud!! Ik hou jullie op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan