Stalenremleidingen SRAD 750

Livelifefast

Die hard MF'er
2 dec 2002
849
0
Kollum
Wie heeft er ervaring met stalenremleidingen op een SRAD 750 van 1998?
Ik wil graag de originele rubberleidingen vervangen door staal. En dan vanaf de remhendel direct 2 leidingen naar beneden, en niet zoals standaard eerst naar de rechter klauw en dan naar de linker. Kun je dan de banjo bout uit de rechter klauw nu in je remhendel gebruiken en andersom??

Nu zit er aanzienlijk prijsverschil in de verschillende aanbieders. Ook is zelf maken een optie, ik kan de leiding kopen voor 11 euro de meter en de aansluitnippels zijn 15 euro per stuk en van geannodiseerd alu. Ik heb hier eigenlijk niet zo'n goed gevoel over, zou een beetje jammer zijn als je met 200+ kmh er achter komt dat je remmen niet functioneren zoals het hoort ;)

Wie weet een geschikt adres??

Bvd
 
Volgens mij mogen die zelfbouwpakketten ook niet meer; zoals je zelf al aangeeft had dit wel eens onplezierige gevolgen.....
Als de banjo uit je klauw ook op je hoofdcylinder past,waarom dan niet gebruiken?
Uiteraard monteer je wel nieuwe koperringetjes...
Er zijn inderdeed diverse aanbieders die dit spul leveren,en ook de prijs loopt behoorlijk uiteen.
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Goodridge,maar ik ken ook personen die daar minder goede ervaringen mee hebben (of zij dan in het verleden zo'n zelfbouwpakket hebben gemonteerd is niet bekend).
Je kunt universele sets kopen die altijd passen,of een set die speciaal voor jouw Suus is gemaakt.
Zit ook weer een ander prijskaartje an :(
Succes
 
Ik had een GSXR 600 en daar paste het toen niet, het draad was anders en ik moest dus voor zowel de klauw als de remhendel een nieuwe banjo gebruiken. Ik had een setje die speciaal voor de srad gemaakt was en daar zaten de goede banjo's toen standaard al bij.
 
Ik heb op mijn SRAD 600 staalomvlochten leidingen gemonteerd. Ook zoals jij wilt met twee aparte leidingen. Je kunt de banjo uit je rechter remklauw NIET in je remhendel gebruiken omdat er een andere draad inzit.

Ik heb zelf verschillende motorzaken gebeld voor een prijsopgave. Er zit veel verschil in, maar uiteindelijk heb ik een setje voor € 99,- gekocht. Eigenlijk levert elke motorzaak de remleidingen die je nodig hebt.
 
Niet lopen kloten met je remmen.
Zelf bevestigingen maken voor drukleidingen met meer dan 200 Bar (!) (dit staat zo ongeveer op je remleidingen) is niet gezond, tenzij je er goede apparatuur voor hebt. Zelfs dealers doen het niet zelf.

Ik raad je aan om een compleet setje te kopen, inc de banjo's dus. Twee leidingen vanaf het olie reservoir is heel goed mogelijk. Ik vraag me alleen af waarom je dat zo wilt. Volgens mij heeft het geen merkbaar effect bij normale remmen.
 
Ben vanmiddag even bij Kalsbeek motoren in Zwolle geweest, ze maken de remleidingen te plekke, deze worden dus niet geperst. Ik heb hier inderdaad geen goedgevoel over. Zeker gezien de druk van 200 bar.. Met de remmerij wil ik geen enkel risico lopen. Ik denk dat het een setje word van Goodridge, met geperste leidingen.
 
Wil toch een kanttekening plaatsen,bij al die negatieve klanken bij de zelfbouwsetjes!
Ik weet niet of er verschil zit in de zelfbouwsetjes,maar die ik erop heb zitten worden in de racerij ook gebruikt.
Het werd wel voor mij in elkaar gezet,maar zo lastig leek mij dit niet.
Het verhaal wat mij vertelt is,is dat bij de complete setjes het geklonken gedeelte welleens wil openscheuren!!Dit zou komen door de materiaalkeuze in combinatie met pekel en/of vorst.
Kan natuurlijk een verkooppraatje zijn maar ik heb ze nu een jaar erop zitten tot grote tevredenheid
gr exhi.
 
Ik raad je aan om een compleet setje te kopen, inc de banjo's dus. Twee leidingen vanaf het olie reservoir is heel goed mogelijk. Ik vraag me alleen af waarom je dat zo wilt. Volgens mij heeft het geen merkbaar effect bij normale remmen.

twee vanaf boven scheelt een hoop centen. Ik heb er ook 2 van boven af, ipv 1 naar 2 (dus in totaal 3).
Normaal zou het 3 leidingen betekenen, maar nu dus 2. Ik was nu 100 euro kwijt.
En ik moet zeggen dat ik het bij rustig remmen niet echt veel merk, maar bij wat harder door remmen, dan is het resultaat stukken beter. :} :}

Had wel gekloot met de geleverde banjo. De schroefdraad van deze was te fijn, heb hele stad af moeten zoeken voor een dubbele banjo met groffer draad, kosten van het ding, 11 euro |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan