stallen motor

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.735
127
Leute,

Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik op zowel woonruimte als leefomgeving een stuk op vooruit. Echter heb ik dan niet meer de luxe om m'n motor te stallen in een ruime schuur. Hij zal buiten moeten gaan staan, gelukkig nog wel in een afgescheiden tuin.

Ik heb een paar terug een hoes bij louis.de gekocht voor een euro of 35,- (die groene). Met regen wordt het toch erg vochtig onder die hoes en condenseert het vocht op de motor. Niet erg optimaal dus. Is een afdakje hier dan een uitkomst of zal ik op zoek gaan naar een betere hoes?
 
afdakje scheelt sowieso, maar niet tegen tocht (gure herfstdagen bijvoorbeeld).

is het afdakje niet te bouwen met daaraan een soort van, zeg maar, douchegordijn ofzo?? dat het de ergste regen buiten houdt??
 
Leute,

Binnenkort ga ik verhuizen en ga ik op zowel woonruimte als leefomgeving een stuk op vooruit. Echter heb ik dan niet meer de luxe om m'n motor te stallen in een ruime schuur. Hij zal buiten moeten gaan staan, gelukkig nog wel in een afgescheiden tuin.

Ik heb een paar terug een hoes bij louis.de gekocht voor een euro of 35,- (die groene). Met regen wordt het toch erg vochtig onder die hoes en condenseert het vocht op de motor. Niet erg optimaal dus. Is een afdakje hier dan een uitkomst of zal ik op zoek gaan naar een betere hoes?



piccies van je nieuwe tuin c q mogelijkheden???????
 
afdakje scheelt sowieso, maar niet tegen tocht (gure herfstdagen bijvoorbeeld).

is het afdakje niet te bouwen met daaraan een soort van, zeg maar, douchegordijn ofzo?? dat het de ergste regen buiten houdt??

Tocht is wel goed toch? Soort van ventileren zeg maar zodat vocht niet blijft hangen. Foto heb ik nog niet, maar ik kan je alvast verklappen dat het tuintje niet groter is dan 3 bij 4.
 
palenindegrondvoorhokcompressor.jpg

spullenvoorhokcompressor.jpg

funderinkjevoorhokcompressor.jpg

zijwandjehokcompessor.jpg


Je snapt het idee wel: paar balken tuinhout, schuttingen, 2 uur werk.

Dus mocht je nog een plekje hebben, ergens in een hoek, maak dan een vaste berging. Uit de wind, uit de regen, uit het stof.

ps: ik bekleed de schuttingen nog met landbouwplastic aan de binnenzijde: geen druppel komt er dan nog doorgheen.
 
Ja hoor, tocht is helemaal niet erg voor de motor.

Als je dat afdakje nou aan die kant van de tuin kunt maken dat
de motor in de beschutting van een schutting of schuurtje of het huis staat,
dan is er helemaal niets aan de hand.

Mijn creatie dan ook maar even ;)

404 De pagina is niet gevonden
 
Laatst bewerkt:
Zo zo, tnx voor de goede ideeën. Daar kan ik in ieder geval wat mee. Na de verhuizing eens aan de gang met 1 van die ontwerpen, hou jullie op de hoogte.
 
afdakje scheelt sowieso, maar niet tegen tocht (gure herfstdagen bijvoorbeeld).

Een goed afdak is voldoende hoor.
Als de motor maar is beschermd tegen de "weer-kant".
Je kan er anders ook nog een 3/4 motorhoes overheen doen.
 
Garage, schuur, hok: ik heb de ervaring dat je ooit of >> keren met het manoevreren (deurpost, uitstekende plank/paal) of stallen met je motor ergens tegenaan stoot (fiets, speelgoed), als er al nix opvalt vanaf een plank oid, schade als er iemand of jezelf zich langs je geparkeerde motor moet wurmen. Gevolg lak-schade of erger. Zet em gewoon in je tuin indien mogelijk, zorg voor ruimte eromheen (ook indien mogelijk) en een goeie ademende hoes (>€60 idem indien mogelijk). Enige wat ik nog wel eens doe is de hoes eraf na een langdurig vochtige tijd). Eventueel afdakje voor het beetje sneeuw wat we hier 1x per 12 jaar hebben. Je bike wordt er echt niet slechter van, wel van rijden in de pekelzooi, maar daar zijn weer tig andere topics over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan