start bmw k 100

abma

Rookie
30 okt 2013
9
0
Oosterbeek
mijn k 100 activeert constant de starmotor wanneer er aansluiting is met stroom het zij uit de accu of via start kabels. Ook als het contact uit is. Wanneer het contact aan gaat doet niet het behalve de start motor die rond draait. Is de dodemans knop de boosdoener?
 
't Is bij deze BMW's meestal het relais dat zichzelf vastsmelt. Het gebeurt als je met een niet al te jofele accu gaat starten.
Klopt, Zowel Zeepok, die hier gereageerd heeft, en ikzelf hebben hier ervaring mee. Het is een hele paniek als hij blijft draaien, niet start en je kunt hem ook niet uitdoen. Je moet als een gek gereedschap zoeken om je massakabel los te gooien.
 
Ik vermoed dat het een combinatie van 2 is het relais heeft een tik gehad waardoor hij weer los is en ik heb een andere schakelaar geplaatst. Met de oude schakelaar was ineens alles uitgevallen er kon dus ook niet gestart worden. Nu kan er gestart worden en werkt alle stroomvoorziening weer.
 
Toch nog even terugkomend over de opmerking van DJ_Bartezzz over het verwisselen van plus en min.

De startmotor is een seriemotor, dat wil zegen dat de veldspoelen en de ankerspoel in serie staan. Bij verwisselen van plus en min zal de stroom in beide spoelen omkeren en blijft de startmotor toch de goede kant opdraaien. Pas als de stroomrichting in één van beide spoelen omkeert zal de motor de andere kant opdraaien.

Als ik vermoed dat de schrijver van dat commentaar zijn hobby of beroep in de eerste letters kenbaar maakt hij zich beter met muziek bezig kan blijven houden :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan