start problemen virago xv 535

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
hallo

ik heb een virago xv535 met startproblemen, nu ben ik bekend met het startprobleem verhaal van de virago's maar bij mij is de startconstructie anders dan de hogere virago's (met meer cc's dus)

vandaar dat ik mijn antwoord ook niet gevonden heb via de zoek-functie

de start motor ratelt over, je hoort het tussen tandwiel (tussen startmotor as en krukas tandwiel) er niet tussen vallen.
nu snap ik niet hoe het werkt, bij de andere virago's wordt via een relais een tandwiel er tussen gedrukt zodat de startmotor verbonden staat met de krukas, maar in mijn geval is dat niet zo!

Er zit een nieuwe accu en nieuwe dynamo in en de accu wordt bijgeladen met 13.9 volt dus dat is in orde.

zie bijlage voor foto (ik weet niet hoe ik die er onder krijg) zo zit het in elkaar.

wat zijn jullie tips/ervaringen?

groet theun

Bijlage: startmotor.JPG
 
Hoi jb 37

Ik denk toch dat je in de verkeerde hoek zit ik heb een xv 500 en theun een xv 535 .
Ik heb biede service manuals hier liggen en de koppeling is exact het zelfde ook de maten kloppen , mijn eigen xv 500 had ook het zelfde probleem als die van theun en we hebben de koppelingen vergeleken en of het tweelingen zijn .
Theun heeft mij foto's met de maten gestuurd via de mail en ik heb hier de koppeling van mijn 500 opgemeten en die komen exact overeen

Dus waar zit het probleem dan volgens jouw ???
Ben ik benieuwd naar

gr
 
Hallo,

Zo als in de vorige topics vermeldt de startkoppeling is stuk: zie foto van het huis van de koppeling er zitten scheuren in (dit is het huis van een xv535 1992, zie attachment)
Ik heb dit huis nieuw besteld in belgie inculsief rolletjes veertjes en boutjes kost dit 100 euro.
Hopelijk is het dan allemaal weer goed en kan ik sinds september te hebben gekloot (dynamo stuk, accu stuk, service beurtje gegeven, valbeugels gemonteerd, sissybar opnieuw gespoten en rugsteuntje opnieuw bekleed te hebben) weer rijden!

Groeten Theun

 
Hoi jb 37

Ik denk toch dat je in de verkeerde hoek zit ik heb een xv 500 en theun een xv 535 .
Ik heb biede service manuals hier liggen en de koppeling is exact het zelfde ook de maten kloppen , mijn eigen xv 500 had ook het zelfde probleem als die van theun en we hebben de koppelingen vergeleken en of het tweelingen zijn .
Theun heeft mij foto's met de maten gestuurd via de mail en ik heb hier de koppeling van mijn 500 opgemeten en die komen exact overeen

Dus waar zit het probleem dan volgens jouw ???
Ben ik benieuwd naar

gr
De koppeling kan misschien best hetzelfde zijn maar het gaat hier om de START koppeling.
 
Hoi JB 37

Dat het om een startkoppeling ging had ik al begrepen en heb theun daar over ook aan de telefoon en via de mail gesproken in mijn vorige antwoord heb ik het ook over de startkoppeling .De vraag was immers ook startprobleem xv 535
Ik heb bij yamaha de onderdelen opgezocht en de onderdeel nummers zijn van beide motoren het zelfde voor de startkoppeling evenals meerdere onderdelen ook heb ik in de service manuals gekeken en die zijn beide gelijk de foto die theun heeft geplaatst op dit forum daar zie je wat er kapot is en dat was bij mijn xv 500 ook zo .
Op precies de zelfde plaatsen gebroken en doorslippen van de starterkrans was bij mij ook het geval omdat de kooi kapot was .

gr paul
---------------------------------------------------------------------------------

Theun even een vraag aan jouw waar in belgie heb jij die koppeling besteld er is er namelijk nog een de ook de koppeling van de starter kapt heeft zou je me dat willen mailen of door bellen ....alvast bedankt
 
Hallo,

Ik heb je al gemaild welke site het is Paul, maar voor de andere forum lezers hierkomt ie nog een keer: www.motorsloopbg.be deze onderdelenverkoopshop zit in opgladbeek in Belgie.

Ik krijg het startkoppelingshuis volgende week pas binnen en kan dan weer gaan klussen, hopelijk rijdt hij dan weer :]

Houdt jullie op de hoogte.

Groeten Theun
 
Terug
Bovenaan Onderaan