Knetter
Rookie
Hallo mede motor rijders.
Graag doe ik een beroep op jullie technische kennis.
Ik zit namelijk met het volgende probleem en (theorie) oorzaak.
Maar aangezien ik er niets overop het net kan vinden, stel ik toch eens hier de vraag.
Sinds enkele jaren rijd ik op een Suzuki VS700, zowel zomer als winter.
Het probleem zit hem in het starten in de winter, als de moto enkele uren buiten heeft gestaan. Op dat moment wordt het starten een probleem.
Gisteren na een volle dag (9 uur) in de kou kreeg ik de motor niet aan de praat, na vele startpogingen. Met enige hulp weer gelukt en thuis gekomen.
Vandaag na 4 uur wederom geprobeerd en niet gelukt. Vervolgens in de werkplaats gezet (omgevingstemperatuur ca. 15 gr) en vanmiddag geen probleem. Dit kan ik helaas niet dagelijks doen.
De suzi staat thuis in de garage en start 's-morgens zonder probleem.
Ik vermoed dus dat de temperatuur van het blok hierin meespeelt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of beter nog oplossing voor?
Ter info.
In het najaar (september) heb ik de bougies vervangen voor de iridium uitvoering.
De accu (is van eind 2010) gecontroleerd en is voldoende gevuld en vol op spanning.
Motor is in sept. weggebracht voor een winterbeurt.
Alvast bedankt.
Graag doe ik een beroep op jullie technische kennis.
Ik zit namelijk met het volgende probleem en (theorie) oorzaak.
Maar aangezien ik er niets overop het net kan vinden, stel ik toch eens hier de vraag.
Sinds enkele jaren rijd ik op een Suzuki VS700, zowel zomer als winter.
Het probleem zit hem in het starten in de winter, als de moto enkele uren buiten heeft gestaan. Op dat moment wordt het starten een probleem.
Gisteren na een volle dag (9 uur) in de kou kreeg ik de motor niet aan de praat, na vele startpogingen. Met enige hulp weer gelukt en thuis gekomen.
Vandaag na 4 uur wederom geprobeerd en niet gelukt. Vervolgens in de werkplaats gezet (omgevingstemperatuur ca. 15 gr) en vanmiddag geen probleem. Dit kan ik helaas niet dagelijks doen.
De suzi staat thuis in de garage en start 's-morgens zonder probleem.
Ik vermoed dus dat de temperatuur van het blok hierin meespeelt.
Heeft iemand hier ervaring mee, of beter nog oplossing voor?
Ter info.
In het najaar (september) heb ik de bougies vervangen voor de iridium uitvoering.
De accu (is van eind 2010) gecontroleerd en is voldoende gevuld en vol op spanning.
Motor is in sept. weggebracht voor een winterbeurt.
Alvast bedankt.