• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Startmotor gsx r 750 W

riscybeertje

Rookie
Lid geworden
18 apr 2009
Waarderingsscore
0
Hallo
Vermoedelijk heb ik op mijn motor een kapotte startmotor maar weet het niet zeker, het volgende speelt nl

Vanmorgfen wilde ik met de motor gaan werken maar toen ik hem wilde starte sloeg hij niet aan accu deed het wel perfect heb 5 min geprobeerd waarna de accu toch wel wat verzwakte. Het geluid is net als bij een auto en als je deze dan een klap op de startmotr gaf deed hij het weer vandaar mijn idee. Maar is deze redelijk goed te vervangen weet nl niet waar deze zich bevind op mijn motor. Of zou er toch nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
Mijn motor is een Suzuki GSX R 750W van 1992

Gr peter

Hier is al heel veel over geschreven op dit forum....
De startmotor zit ergens op het blok. Vaak bovenop, achter de cylinders, soms ook op een andere plek.
Meestal zit er een dikke draad aan de startmotor geschroefd, deze komt dan van de accu, via een relais.
Om te zien of de startmotor goed draait kun je een startkabel direct van accu-plus op deze dikke aansluiting van de startmotor zetten.
Startmotor draait?
Enz. enz. zoek maar eens op het forum.
Het relais is soms vuil. Soms kan dat schoongemaakt worden, soms moet je vervangen.
Ook de koppeling tussen de startmotor en de krukas kan problemen geven. Dingen gaan soms stuk....
Zoek maar eens op het forum, en als je een beetje handig bent kun je heel veel dingen testen, checken, meten.
Succes ermee!
Groeten,
Eduard.

KICK

Ik heb dus het probleem dat als ik mijn '96 srad 750 na een stukje toeren wil starten (na het tanken bv ), ze niet meer aan wil slaan.. Ik heb dit probleem dus alleen maar als ze warm is, aanduwen is dan het enige dat dan werkt dan slaat i gelijk aan. Koud start ze perfect,en heb het probleem dus ook pas sinds een week.
Accu is goed als ik die meet geeft i gemiddeld 14,5 Volt.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Bij een motorzaak die ik heb gebeld zeiden ze dat het waarschijnlijk de kleppen zijn!

gr. Jarno

dat kan een versleten startmotor zijn.
deze overigens prima te reviseren, dus vervangen hoeft niet altijd.
klepspeling kan ook, maar de startmotor zou ik eerst even controleren

Op de startmotor tikken en terwijl je niet weet waar die zit vind ik knap *D

Ik denk dat het probleem is dat je alleen een "klik" hoort als je probeert te starten?
Dat zou heel goed een rotte accu kunnen zijn (probeer het eens met startkabels en een auto)
Dat je 14,5 volt meet als de motor draait zegt niet zo heel veel over de staat van de accu

Bij dit type motoren zijn de startmotoren eigenlijk best goed en gaan bijna niet kapot net als de dynamo's (tis geen H*nda)

Op de startmotor tikken en terwijl je niet weet waar die zit vind ik knap *D

Ik denk dat het probleem is dat je alleen een "klik" hoort als je probeert te starten?
Dat zou heel goed een rotte accu kunnen zijn (probeer het eens met startkabels en een auto)
Dat je 14,5 volt meet als de motor draait zegt niet zo heel veel over de staat van de accu

Bij dit type motoren zijn de startmotoren eigenlijk best goed en gaan bijna niet kapot net als de dynamo's (tis geen H*nda)
Zou ts na 2.5 jaar nog op antwoord zitten wachten?

bananeman,

Hoe test ik dat?
Ik heb net de plus van mn accu op de plus van de startmotor gedaan en de min op een ander deel van de start motor gedaan hij maakt dan wel een geluid maar mijn srad s;laat niet aan. als ik daar na mn contact aanzet en start via de start knop slaat de srad wel aan!! test ik het zo goed of moet ik mijn contact aanzetten als ik het test met draad op startmotor??

hier heb je niet zoveel aan om de startmotor op deze manier te testen.
er gebeurt nu hetzelfde als wanneer je op de startknop drukt.
alleen het startrelais sluit je buiten op deze manier.
om de startmotor te controleren moet je deze demonteren en openmaken.

kan ik die gewoon losmaken? dus eerst die dikke rode kabel naar de accu los, dan die 2 bouten? en dan eruit trekken ofzo? volgens mij zit i ergens in of opaangesloten dynamo denk ik? niet dat er van alles uitschiet als ik hem loskoppel?

Terug
Bovenaan Onderaan