• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

startproblemen goldwing 1200 bouwjaar 1985 import

adriaantje

Rookie
Lid geworden
3 sep 2005
Waarderingsscore
0
Als de motor koud is start hij als de beste, maar na een tijdje rijden (kwartier)krijg ik hem niet meer aan de praat, aanduwen, in je eentje, is voor een Goldwing geen optie. Mogelijk zit het probleem in de startmotor en ik begrijp dat dat geen pretje is. Klopt het dat het blok er compleet uit moet om de startmotor te demonteren ? Dit zou niet nodig zijn voor de nieuwere typen. Wie weet voor welk bouwjaar uitouwen noodzakelijk is of wie weet een handige manier om de startmotor zonder uitbouwen te demonteren :} :Z :?

Als de motor koud is start hij als de beste, maar na een tijdje rijden (kwartier)krijg ik hem niet meer aan de praat, aanduwen, in je eentje, is voor een Goldwing geen optie. Mogelijk zit het probleem in de startmotor en ik begrijp dat dat geen pretje is. Klopt het dat het blok er compleet uit moet om de startmotor te demonteren ? Dit zou niet nodig zijn voor de nieuwere typen. Wie weet voor welk bouwjaar uitouwen noodzakelijk is of wie weet een handige manier om de startmotor zonder uitbouwen te demonteren :} :Z :?
volgens mij zit jij in een verkeerd topic..... :?

Maar in ieder geval welkom op MF *O*

Volgens mij gaat 'ie er gewoon zó uit, wel ff de versnellingspook eraf halen.
Ik heb deze startmotoren weleens gemodificeerd vanwege deze problemen.
Eerst moet je je ervan verzekeren dat je een goede (yuasa!) accu hebt, én dat 'ie goed bijlaadt.

Je bent waarschijnlijk in de war met de dynamo, daarvoor moet wel je blok er uit. Maar de startmotor kan er simpel zo af, paar minuten werk.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er olie in kon lopen door een slechte keerring, als hij dan een nacht stil stond deed hij het weer, misschien is het zoiets?

bedankt voor de tip. het verhaal van het demonteren van de motor heb ik uit een werkplaatsboek. Ik vergis mij niet met de dynamo. Ik ben nog aan het zoeken of iets in de bedrading kan zitten maar begin de hoop op te geven :} :Y *O*

Terug
Bovenaan Onderaan