Startproblemen: Husqvarna WR250

Mart_ onTour

MF'er
31 aug 2019
81
300
Instagram
Welkom allemaal:W

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben niet heel erg technisch als het om motoren gaat en ik wil het juist leren door zelf meer te doen. Als het niet lukt wil ik hem naar garage brengen om daar op te lossen maar aangezien dit een motor is waarop ik e.e.a. wil leren, ga ik niet zo makkelijk opgeven.

Hieronder hele verhaal van wat probleem is en wat ik al geprobeerd heb:

Paar maanden geleden heb ik een 2002 Husqvarna WR 250 gekocht, naast mijn CBR500R. Puur om offroad mee te rijden en leren sleutelen. Aan begin was alles prima maar op een van de ritten kwam ik zonder benzine te staan. Eenmaal thuis heb ik benzine (gemengd met olie) erbij gedaan en alles leek prima totdat ik benzinekraan opendeed. Alles ging via twee slangetjes naar buiten te stromen: Benzinekraan dicht en 2 weken later heb ik vlotterkamer uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Benzinekraan open en probleem opgelost. Starten lukte echter niet meer.

Afgelopen paar weken heb ik er niks aan gedaan: Weinig tijd en slecht weer. Ik heb weinig ruimte binnen dus als ik iets wil doen, dan moet het buiten. Vandaag weer geprobeerd te starten maar het lukt mij echt niet. Ik heb ook een en ander met stelschroeven in de vlotterkamer zitten knoeien maar maak niet uit wat ik doe, het helpt niet.

Ik heb ook de bougie gecontroleerd en de tussenafstand was te klein. Zag verder goed uit dus ik heb hem klein stukje teruggebogen om wel aan de juiste afstand te voldoen. Gecontroleerd en hij vonkt wanneer ik motor wil aantrappen, daar ligt het dus niet aan.

Ik heb geen elektrisch start dus ik moet hem aantrappen om te starten. Ik heb niet veel ervaring mee maar het lijkt alsof ik genoeg compressie heb. Het voelt zelfde als toen ik hem kocht en toen startte die prima. Luchtfilter was nieuw toen ik hem kocht dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

Vandaag heb ik heb wel een nieuw kwal ontdekt. Als ik motor in de versnelling zet en koppeling ingedrukt hou dan krijg ik hem niet vooruit. Ik heb weinig ervaring met crossers, maar volgens mij hoort dit niet. Op mijn CBR gebeurt dat niet en in met auto ook niet.

Iemand ervaring hiermee? Zou het kunnen komen doordat ik zonder benzine kwam te staan?
 
Leg de motor even plat totdat er benzine uit de carburateur stroomt. Rechtop zetten en proberen te starten met je gashendel wat open.

Dat je koppeling wat kleeft is redelijk normaal bij een koude enduro/cross. Ding in een hogere versnelling zetten en dan vooruit duwen werkt soms.
 
Zou het niet kunnen dat je per ongeluk je vlotterhoogte verandert hebt. Ikzelf heb een wr 250 van 2007 en toen ik hem kocht was dat ding ook bijna niet te starten. Bleek de vlotterhoogte niet correct. Sinds ik de vlotterhoogte correct heb ingesteld volgens gegevens die ik terugvond op het internet start dat ding in 1 a 2 kicken.
 
Gaat wel goed komen.
ga even terug in tijd waar heb je aan gedraaid bij / in de carburateur. Zoek op internet wat de functie daar van is en zet ,draai deze terug conform fabriek instelling .
bougie controleren opwerking of nog beter nieuwe monteren .
choke nazien . Succes
 
Leg de motor even plat totdat er benzine uit de carburateur stroomt. Rechtop zetten en proberen te starten met je gashendel wat open.

Dat je koppeling wat kleeft is redelijk normaal bij een koude enduro/cross. Ding in een hogere versnelling zetten en dan vooruit duwen werkt soms.
Zelfs mijn 2020 Husqvarna 701 met Magura hydraulische bediening heeft dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan