startproblemen suzuki bandit

pallie

MF'er
3 aug 2005
72
0
lommel
ik heb het volgende voor: mijn bandit start als ie start van de eerste keer anders kan ik het wel vergeten. Dus soms start ie dagen achter elkaar zonder problemen en dan weer in ene keer niet meer. De volgende dag start ie dan weer wel,...
zeer vervelend dus en niet fijn als je wil gaan touren want ik vertrouw het voor gene zak voor hem stil te leggen

batterij( wat ik eerst dacht) blijkt toch in orde
bougies gecontroleerd
 
de startmotor slaat elke keer wel aan (en draait niet gewoon in het wilde rond), maar de motor wil niet altijd aanslaan. ooit heel even maar slaat dan ook direct weer af. als hij ene keer heeft gestart heeft hij er meestal geen last meer van nadien(in een korte tussenpauze toch niet), wel als ik hem bv de dag nadien wil starten. varieert zeer sterk
 
Lijkt toch wel een beetje gare accu?
Meet anders de spanningsval eens bij starten?
Het kan best zijn dat je accuspanning tijdens het starten zo ver zakt dat je spanning te laag is om een goede vonk te produceren aan je bougies.
 
Lijkt toch wel een beetje gare accu?
Meet anders de spanningsval eens bij starten?
Het kan best zijn dat je accuspanning tijdens het starten zo ver zakt dat je spanning te laag is om een goede vonk te produceren aan je bougies.
Als je op de accupolen keus hebt om te meten op de kernen zelf of op de omliggende klemmen, doe dat dan allebei een keer terwijl die hoge startstroom loopt. Zit er verschil tussen die metingen dan is er overgangsweerstand (en zal op die overgang flink warmte ontstaan); losnemen, reinigen en weer (goed) vastzetten.

En als het een "klassieke" accu is met dopjes, meteen vloeistofniveau controleren/herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan