Ik heb een suzuki GS750 uit 1977 en deze start altijd op 2 of 3 cylinders als hij een tijdje stil staat en dan slaan er altijd 1 of 2 bougies vet, wat is het probleem? punten en bougies zijn nieuw
extra tip (kreeg ik van zeer ervaren monteur):
De carbs leeg laten lopen, als je 'm 'n paar weken wegzet. Moderne benzine slaat dood, als die 'n tijdje in de carbs zit (zoiets als bier, maar dan met benzinedamp ipv. schuimkraag)
misschien dat ze bedoelen met 'dood slaan' dat de lichte componenten zijn verdwenen waardoor de start wat wordt bemoeilijkt.Zo zie je maar, de benzine is nie meer wat ie geweest is. (de benzine schijnt steeds syntetischer en slechter te worden hebben ze mij wijs gemaakt)
Ik weet niet precies hoe 't zit met 'dood slaan', misschien 'n scheikundige onder ons?
Op woensdag 06 maart 2002 09:01 schreef nognietingebruik het volgende:misschien dat ze bedoelen met 'dood slaan' dat de lichte componenten zijn verdwenen waardoor de start wat wordt bemoeilijkt.
Heren, Heren.
Waar hebben we het in godsnaam over ?
DOODGESLAGEN BRANDSTOF ?
Volgensmij was er iemand met startproblemen met een GS750 ?
Oke ik ben ook zo,n rijder met een roffel er in (in mijn gs750 van `77)
Ik heb totaal geen last van startproblemen meer.
Ik heb bobines vervangen, contactpunten, leidingen doorgeblazen, etc,etc.
Veel geld en tijd ingestoken, niets hielp.
Oplossing bij mij was echter heel simpel achteraf.
Zet hem weg met kraan dicht.
Vóór het starten twee maal gashandel opentrekken, voor de rest niet meer aankomen !!
Choce open en starten.
Enigste echte oplossing als dit niet werkt, is een accu met overcapasiteit.
Verder zijn alle vervangende ingrepen weggegooid geld.
...
Heren, Heren.
Waar hebben we het in godsnaam over ?
DOODGESLAGEN BRANDSTOF ?
Volgensmij was er iemand met startproblemen met een GS750 ?
Oke ik ben ook zo,n rijder met een roffel er in (in mijn gs750 van `77)
Ik heb totaal geen last van startproblemen meer.
Ik heb bobines vervangen, contactpunten, leidingen doorgeblazen, etc,etc.
Veel geld en tijd ingestoken, niets hielp.
Oplossing bij mij was echter heel simpel achteraf.
Zet hem weg met kraan dicht.
Vóór het starten twee maal gashandel opentrekken, voor de rest niet meer aankomen !!
Choce open en starten.
Enigste echte oplossing als dit niet werkt, is een accu met overcapasiteit.
Verder zijn alle vervangende ingrepen weggegooid geld.
Succes verder met jullie discussie over doodgeslagen brandstof. hi,hi!!