evertjaap
MF'er
- 27 apr 2018
- 47
- 19
Hoi iedereen,
Mijn motor kampt al een hele tijd met een startprobleem, en gisteren was dan de genadeklap!
Bij een koude motor staat hij in zn neutraal, jiffy ingeklapt en dan probeer ik de motor te starten. De ene keer start de motor vrijwel probleemloos de andere keer een drama….
Als de motor wel start, dan wil ik mn motor in zn 1-zetten, waarna de motor met een schok naar voren uitvalt. Ik krijg de motor dan met moeite in zn neutraal en dan pas kan ik weer proberen te starten. Vaak start hij dan probleemloos en kan ik daarna wel in zn 1 schakelen en wegrijden…..daarna een probleemloze rit.
Gisteren wou ik de motor starten. Na het indrukken van de startknop liep de motor een halve seconde, waarna de motor uitviel met een soort knal vanuit t blok (kwam niet uit de uitlaat).
Vervolgens wou ik de motor weer starten, maar toen gebeurde het volgende….
De motor sloeg aan, maar de startmotor bleef ronddraaien. Ik had het idee dat de motor ‘in dr knoop’ raakte, dus ik wou de motor uitzetten. Ik deed de dodemansknop uit…motor bleef lopen, daarna het contact uit…motor bleef nog steeds lopen.
Ik zag dat de accu helemaal leeg werd getrokken (aan de verlichting) en hoorde dat de startmotor het heel zwaar had. In blinde paniek wou ik de accu vlug loskoppelen, maar toen ik de schroevendraaier op de bout van de -accupool deed, kwamen er allemaal vonken. Uit eindelijk de accu losgekoppeld en er zat toen nog maar 7volt in. Daarnaast was de accu kokend heet!!!!!
Nu heb ik een aantal vragen:
-Iemand enig idee wat er mis kan zijn qua startproblemen?
-Waarom valt mijn motor uit met een schok tijdens het opschakelen maar zn 1?
Ik heb recent alle olieën vervangen (problemen deden zicht voor de oliewissel ook al voor).
Ketting en tandwielen vervangen en een nieuwe koppelingskabel.
Ik zie graag reacties tegemoet…
Groet, EJ
Mijn motor kampt al een hele tijd met een startprobleem, en gisteren was dan de genadeklap!
Bij een koude motor staat hij in zn neutraal, jiffy ingeklapt en dan probeer ik de motor te starten. De ene keer start de motor vrijwel probleemloos de andere keer een drama….
Als de motor wel start, dan wil ik mn motor in zn 1-zetten, waarna de motor met een schok naar voren uitvalt. Ik krijg de motor dan met moeite in zn neutraal en dan pas kan ik weer proberen te starten. Vaak start hij dan probleemloos en kan ik daarna wel in zn 1 schakelen en wegrijden…..daarna een probleemloze rit.
Gisteren wou ik de motor starten. Na het indrukken van de startknop liep de motor een halve seconde, waarna de motor uitviel met een soort knal vanuit t blok (kwam niet uit de uitlaat).
Vervolgens wou ik de motor weer starten, maar toen gebeurde het volgende….
De motor sloeg aan, maar de startmotor bleef ronddraaien. Ik had het idee dat de motor ‘in dr knoop’ raakte, dus ik wou de motor uitzetten. Ik deed de dodemansknop uit…motor bleef lopen, daarna het contact uit…motor bleef nog steeds lopen.
Ik zag dat de accu helemaal leeg werd getrokken (aan de verlichting) en hoorde dat de startmotor het heel zwaar had. In blinde paniek wou ik de accu vlug loskoppelen, maar toen ik de schroevendraaier op de bout van de -accupool deed, kwamen er allemaal vonken. Uit eindelijk de accu losgekoppeld en er zat toen nog maar 7volt in. Daarnaast was de accu kokend heet!!!!!
Nu heb ik een aantal vragen:
-Iemand enig idee wat er mis kan zijn qua startproblemen?
-Waarom valt mijn motor uit met een schok tijdens het opschakelen maar zn 1?
Ik heb recent alle olieën vervangen (problemen deden zicht voor de oliewissel ook al voor).
Ketting en tandwielen vervangen en een nieuwe koppelingskabel.
Ik zie graag reacties tegemoet…
Groet, EJ