startproblemen Yamaha XV 950 CR - batterij, startonderbreking, iets anders?...

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Ik heb een Yamaha XV950CR. Tijdje stil gestaan in een garage. Enkele weken geleden startte die nog. Nu niet meer.

Eerst heb ik hem aan de lader gehangen, zonder resultaat.
Vervolgens aan een startaccu gehangen, maar ook dan doet hij niets.
Het lampje van de startonderbreking knippert....dan maar met de codeersleutel geprobeerd maar ook dan doet hij niets.

Volgende stap: zekeringen gecontroleerd maar zag geen problemen. In de gebruikershandleiding staat aangegeven dat er een reservezekering is voor startonderbreking en klok, maar staat nergens aangeduide waar deze zekering dan zit.

1650467463679.png

Ik ben totaal geen technieker en weet niet zo goed wat het volgende is om te proberen...alle advies en tips zijn dus welkom.

Merci alvast.
 
Ik heb een Yamaha XV950CR. Tijdje stil gestaan in een garage. Enkele weken geleden startte die nog. Nu niet meer.

Eerst heb ik hem aan de lader gehangen, zonder resultaat.
Vervolgens aan een startaccu gehangen, maar ook dan doet hij niets.
Het lampje van de startonderbreking knippert....dan maar met de codeersleutel geprobeerd maar ook dan doet hij niets.

Volgende stap: zekeringen gecontroleerd maar zag geen problemen. In de gebruikershandleiding staat aangegeven dat er een reservezekering is voor startonderbreking en klok, maar staat nergens aangeduide waar deze zekering dan zit.

Bekijk bijlage 1752206
Ik ben totaal geen technieker en weet niet zo goed wat het volgende is om te proberen...alle advies en tips zijn dus welkom.

Merci alvast.
De reserve zekering zit op 7 dat staat er duidelijk
 
Ik heb een Yamaha XV950CR. Tijdje stil gestaan in een garage. Enkele weken geleden startte die nog. Nu niet meer.

Eerst heb ik hem aan de lader gehangen, zonder resultaat.
Vervolgens aan een startaccu gehangen, maar ook dan doet hij niets.
Het lampje van de startonderbreking knippert....dan maar met de codeersleutel geprobeerd maar ook dan doet hij niets.

Volgende stap: zekeringen gecontroleerd maar zag geen problemen. In de gebruikershandleiding staat aangegeven dat er een reservezekering is voor startonderbreking en klok, maar staat nergens aangeduide waar deze zekering dan zit.

Bekijk bijlage 1752206
Ik ben totaal geen technieker en weet niet zo goed wat het volgende is om te proberen...alle advies en tips zijn dus welkom.

Merci alvast.
Denk dat hier veel vrouwen en mannen je wel willen helpen .maar dan moet je wel wat meer van je probleem motor schrijven .bv je schrijft motor deed het nog ,weg gezet en een week daarna niks meer .
Hoor graag van je als je het contact aan zet wat zie je wat gebeurt er , bv .draaide je startmotor rond als je op de startknop druk .ja /nee . bij nee
accu spanning , hoeveel V ( 12.6) bij ja heb je benzine bij ja
vonkt de bougie ,bij nee denk aan kill switch of zij standaard. .
zo iets
 
Denk dat hier veel vrouwen en mannen je wel willen helpen .maar dan moet je wel wat meer van je probleem motor schrijven .bv je schrijft motor deed het nog ,weg gezet en een week daarna niks meer .
Hoor graag van je als je het contact aan zet wat zie je wat gebeurt er , bv .draaide je startmotor rond als je op de startknop druk .ja /nee . bij nee
accu spanning , hoeveel V ( 12.6) bij ja heb je benzine bij ja
vonkt de bougie ,bij nee denk aan kill switch of zij standaard. .
zo iets
En ook niet met de rode moedersleutel gaan klooien.
 
dus je hebt de zekeringen gecontroleerd zonder dat je weet waar het kastje zich bevind ?
Nee, ik heb de zekeringen op de afbeelding wel gevonden. Maar er staat vermeld dat er een back-upzekering is voor startonderbreking en klok. Ik ging er van yit dat dit een reserve-zekering is maar er staat nergens waar de effectieve zekering dan staat.
Maar ik zie nu ook dat er een andere verwoording gebruikt wordt voor 'reserve' zekeringen. Dus deze zal wzl effectief gebruikt worden, I guess?
Killswitch staat wel in de juiste stand?
 
Denk dat hier veel vrouwen en mannen je wel willen helpen .maar dan moet je wel wat meer van je probleem motor schrijven .bv je schrijft motor deed het nog ,weg gezet en een week daarna niks meer .
Hoor graag van je als je het contact aan zet wat zie je wat gebeurt er , bv .draaide je startmotor rond als je op de startknop druk .ja /nee . bij nee
accu spanning , hoeveel V ( 12.6) bij ja heb je benzine bij ja
vonkt de bougie ,bij nee denk aan kill switch of zij standaard. .
zo iets
Het display licht op maar sleutelindicatot gaat flikkeren. Lampen branden ook.
Ik hoor de benzinepomp wel niets doen als je contact aan zet.
Als ikntracht te starten, hoor ik helemaal niets en gaat het display wzl tetug naar de opstartfase...
Ik heb de batterij nog niet uitgemeten maar de lader blijft op 2% staan...
Daarom had ik de batterijstarter er aan gehangen. Ik ging er van uit dat jij dan wel aou starten, ook met een dode batterij maar dat lukt dus ook niet.
Een vriend van me zei dat het ook niet lukt als de batterij helemaal stuk is...
Ik heb alvast een nieuwe batterij besteld. Hopelijk is het niet meer dan dat
 
Stevenstunt,
"Als ikntracht te starten, hoor ik helemaal niets en gaat het display wzl tetug naar de opstartfase..."

Als deze, eigenlijk onbegrijpelijke, zin betekent dat je echt helemaal niets hoort en dat dan het display uitvalt en na de startpoging weer op komt.
Dan zou ik maar gaan controleren datgene wat je blijkbaar nog niet hebt gedaan: controleer de accu......

Goede raad: probeer eens iets beter te communiceren.

Succes
Ber
 
Terug
Bovenaan Onderaan