Startproblemen ZZR-1100

boucou2007

MF'er
8 dec 2007
67
0
Groningen
Mijn Kawasaki ZZR-1100 start na enige tijd stilstaan (meer dan een week) slecht. Ik kan dit alleen verhelpen door een starthulp te gebruiken of remreiniger(!) in het luchtfilter te spuiten. Heeft iemand goede tips?
 
Dank cbrtweety. Heeft iemand ervaring met iridium bougies?


De bougie's....nee!
Ik heb destijds CR7E gemonteerd ipv de standaard CR9E.
( zgn. warmere bougie's..)
Zijn de bougie's zwart? als je ze er uit haalt voor kleur-controle?


Je hebt de '91'er....C-type? Zo ja!
Let op!
Bevriezende gasregelkleppen met dit weer.
Ik heb eerst zitten klooien met lampen in de luchtbox....werkt redelijk.
Later ben ik overgestapt op PRO-FST van Silkolene. Wereldspul....

Maar om ff terug te komen op het niet willen starten...
Heb ik nauwelijks problemen mee gehad.
Oorzaken:
Accu slecht
bougie's oud
bekabeling geoxydeerd ( let hier op,.. de komplete draadboom checken!!!!)
vervuiling in de startmotor ( schoonmaken)
 
Laatst bewerkt:
@ kawaidioot, dank!! Die kabelboom (bougiekabel) ga ik zeker checken! Wat is pro-fst?? Ik tank bij Shell of BP.


Is een beproefde toevoeging,...het "spul" werkt écht goed...of je nu met mist bij 4 graden+ rijdt of bij -10.....motortje blijft snorren zonder hikken....
Ik ben een doorrijder en ik heb dit een paar jaar gedaan.
Voorheen stond ik 's avonds te kloten in de schuur of op m'n werk.....sinds ik weet/wist van dit product en meteen gaan gebruiken *O* ...geen problemen meer gehad.

full



Pro FST - Fuel System Treatment for all scooter and motorcycle engines

A fully effective carburettor de-icer which also guards against cold start engine wear and fuel system corrosion. Combats carburettor sticking and jet blocking. Effective in all unleaded and leaded fuels. Suitable for 2 and 4-stroke engines. Also combats minor pre-ignition effects.




1 liter kost ongeveer 16 euro.... aanbevolen mengverhouding tot 1:50....
Ik deed een liter op 4 tankbeurten van 17/18 liter( 250 km).....dus 1:70 ging prima...
En dan is het maar ff duurder om de winter door te komen,....want daar tegenover staat het sleutelen, en dat is helemaal een crime! Te vaak gedaan,....ben je vlug van genezen.
 
Startmotor schoonmaken. Is dat eenvoudig? Heb nu de motor uit elkaar, kan er dus wel bij.


Yep,...is makkelijk....., als de lange schroeven los zijn, dan met een kunststof hamertje ff het huis los tikken.....,let wel op de koolborstels, die zitten achter een veertje,.......heb geduld met weer in mekaar zetten.
Haal alle zwarte koolaanslag weg.
 
Ik heb weer genoeg te doen zie ik wel! Heb nu ook het luchtfilterhuis los, ben nog aan het uitzoeken of ik de bougiekabels makkelijk kan vervangen. Waar rijdt jij nu op kawaidioot?


Heb na 8 jaar ZZR1100 (rip) nu een TDM850 als woonwerk-barrel/tourfiets...
....maar heb daarnaast nog een paar kawa'tjes O-) ( zie motorstek-profiel)....en die blijven!

Kon lezen en schrijven met die ZZR..... :Y
Heb'm over de 100.000km gereden.
 
Laatst bewerkt:
Top! Ga er zaterdag eens goed naar kijken. Vandaag een bougie test gedaan, deze is schoon en vonkt goed. Vraag me af hoe je kunt testen of de brandstofpomp goed is. (ik hoor namelijk helemaal niets)
 
Top! Ga er zaterdag eens goed naar kijken. Vandaag een bougie test gedaan, deze is schoon en vonkt goed. Vraag me af hoe je kunt testen of de brandstofpomp goed is. (ik hoor namelijk helemaal niets)

klopt....is zeer stil....,..kom je alleen achter door de slang tussen je brandstofpomp en je carbs te vervangen voor een langer doorzichtig exemplaar...en deze in een jerrycan oid uit te laten stromen, als je contact aanzet en start...
je kunt de pomp ook ff demonteren...
dan de pomp naast een bakje benzine zetten ( liefst ff buiten), met een aanzuig-slangetje en een afvoer-slangetje in het bakje , zodat je rondpompt...
verbind het rode draadje v/d pomp met een overbrugging aan de + pool van de accu en verbind het zwarte draadje v/d pomp via een overbrugging met de - pool....
dat moetém laten werken... :Y
 
Gerard! Volgens een monteur van de Kawa dealer is het niet nodig de kleppen te stellen voor de 50.000 (moet natuurlijk wel goed lopen). Hij zegt dat het voor die tijd alleen maar hele dure kijkoperaties zijn. Mijn heeft nu 33.000 Mee eens??
 
Een vraagje, heb van suzuki rijders gehoord kleppen af te stellen om de 16000km,
en ik heb ne honda bij hoeveel km moet ik dat dan?
ik was van plan mijn begin volgend jaar te doen heb er al 12000km op.
zou ik dan moeten wachten ermee?
 
Gerard! Volgens een monteur van de Kawa dealer is het niet nodig de kleppen te stellen voor de 50.000 (moet natuurlijk wel goed lopen). Hij zegt dat het voor die tijd alleen maar hele dure kijkoperaties zijn. Mijn heeft nu 33.000 Mee eens??

:Y
....niks aan doen als de motor goed loopt...
...Toen ik de mijne destijds kocht, vertrouwde ik de verkoper op het afgesteld zijn v/d motor...(40.000 km).
Zelf heb ik de kleppen gedaan bij 75.000km...
en had van de 16kleppen 5 shim's onderling uitgewisseld en er 3 nieuwe bijgekocht.
Grove afwijkingen zaten er niet tussen.
Dus het viel mee.

verders...
De zorg voor een goede carb-afstelling heeft een hogere prioriteit...
..en de plunjer met drukveer van de nokkenas-ketting-spanner heeft soms hulp nodig, als je denkt dat de motor iets teveel herrie maakt........kan speling iets te ruim zijn op die spanner..)

Carb's
- vlotterbakniveau's gelijk...
- gasmengsel-regelschroef( 4 stuks) volgens het boekje, gelijk afstellen...

... ik heb er destijds zelf de Dynojet-set ingezet,....liep beter en startte makkelijker en gebruikte de choke vrijwel niet meer.., had ook een race-pijp en K&N-filter, maar m'n rijstijl was gematigd hoor...meer touren eigenlijk..., als ik es in de buurt kwam van de 6000tpm,... was dat sporadisch..
 
Een vraagje, heb van suzuki rijders gehoord kleppen af te stellen om de 16000km,
en ik heb ne honda bij hoeveel km moet ik dat dan?
ik was van plan mijn begin volgend jaar te doen heb er al 12000km op.
zou ik dan moeten wachten ermee?

Men schrijft vele dingen voor,....maar men vergeet erbij te vermelden wat dan de rijstijl zou moeten zijn om tot dit gegeven te komen.
Dat zie ik in geen enkel onderhoudsboekje terug...

Als een motor nieuw is, moet alles inlopen/ inwerken....
Dan zou ik een afstelcontrole bij 12.000/16.000km wel acceptabel vinden.

Maar om zoiets te doen bij een motor met ervaring en je hebt een gematigde rijstijl !!
:N :N ......kun je gerust dubbele afstand inplannen.
 
Na wat geklungel (lastig hoekje) heb ik de brandstofpomp kunnen demonteren. Moet deze continue lopen als het contact op ON staat? De startmotor ga ik eens rustig mee aan de slag in de kerstvakantie!
 
Gerard! Volgens een monteur van de Kawa dealer is het niet nodig de kleppen te stellen voor de 50.000 (moet natuurlijk wel goed lopen). Hij zegt dat het voor die tijd alleen maar hele dure kijkoperaties zijn. Mijn heeft nu 33.000 Mee eens??

En die "monteur" geeft je ook garantie dat je door die veel te lange interval geen problemen gaat krijgen? Wat mij betreft mag je gerust zo lang wachten met je klepspeling te controleren hoor, maar ga dan straks niet zitten huilen als je toch een of meer verbrande kleppen hebt door te klein geworden klepspeling. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan