Probeer nu die lelijkheid maar eens goed te praten!
GSX-S 750 is voor mij de enige leuke in dit rijtje, maar ook daarvan maken ze weer geen praktische fiets maar blijft het bij een naked modelletje met een brak duozadel en geen mogelijkheid tot bagage.
Ik blijf er bij, alles is naked / allroad of een zware tourfiets. Naked is leuk voor in Nederland, allroad vind ik dus eigenlijk niets en koop ik alleen uit gebrek aan beter. En een zware tourfiets voel ik me nog veel te jong voor
En die paar tussenmodellen waarvan het stuur wel wat hoger is, zoals een Z1000SX of een KTM 1290 GT zijn ook weer bagger voor een duo.
Ik kom er wel uit, een keer. Geen idee hoe nog
Het is een karikatuur Ogri, ik denk dat Mike er in het echt goed uitziet!
Ik zie er in ieder geval een stuk beter uit dan mijn motor. En dat is ook weer een voordeel van een GS
maar het meest genoot ik van de reis.
We zijn zo bezig met de modellen dat we haast vergeten om te genieten van het rijden.
Wat boeit het design van een motor nou? Daar zie je toch niks van als je er op zit.
Beetje rekening houden met de medemens mag best hoor af en toe, die moeten tegen die rommel aankijken
Ben zeer tevreden met mijn toer buffel
De GTR14OO
Seizoen wordt langer achter dat scherm
Het is niet zo koud.Soms erg warm
Rijd ook nog sportief
Rijd zuinig. 1 op 20 is mogelijk
Gemiddeld over het seizoen 1 op 17
Onderhoudskosten vriendelijk
Cardan.
Berg vermogen
135 nm bij 3800rpm en 154 nm bij 6500 rpm en max 160 Pk ( klopt dit is niet standaard )
Leuk geprijsd
Voorlopig wil ik niet anders meer
Daar sla je wel de spijker op zijn kop.... en dan vind ik het toch heel fijn als de motor waar je op rijdt ruimte en bescherming biedt voor twee en de bijbehorende bagage.
Op momenten dat je een korter ritje in je eentje gaat maken zit die ruimte en bescherming weer behoorlijk in de weg. Het hangt dus erg van de situatie af.
De Moto Guzzi 1200 GTL is voor mij net zo goed om even een boodschapje te halen om de hoek als om volgepakt naar Stockholm te rijden. Ik herken dit dus niet. En verder zou ik sowieso nooit een nieuwe auto of motor kopen. Als je nieuw koopt heb je weinig keus en veel problemen.
\Op momenten dat je een korter ritje in je eentje gaat maken zit die ruimte en bescherming weer behoorlijk in de weg. Het hangt dus erg van de situatie af.
De Moto Guzzi 1200 GTL is voor mij net zo goed om even een boodschapje te halen om de hoek als om volgepakt naar Stockholm te rijden. Ik herken dit dus niet. En verder zou ik sowieso nooit een nieuwe auto of motor kopen. Als je nieuw koopt heb je weinig keus en veel problemen.
Mwah, dat hangt er nogal vanaf wàt je zoal nieuw koopt. Ik heb door de jaren heen aardig wat auto's en motoren nieuw gekocht, zonder enig probleem te hebben ervaren.Als je nieuw koopt heb je weinig keus en veel problemen.
\Tja, liefhebberij is een prima reden. Je hebt ook mensen die het geweldig vinden om in een 8 cilinder US busje rond te rijden. Toch is dat flink passen en meten bij de appie maar sommigen vinden het dat oprecht waard. Dat kan maar toch zullen de meeste mensen liever hun astra in dat vakje parkeren.Op momenten dat je een korter ritje in je eentje gaat maken zit die ruimte en bescherming weer behoorlijk in de weg. Het hangt dus erg van de situatie af.
De Moto Guzzi 1200 GTL is voor mij net zo goed om even een boodschapje te halen om de hoek als om volgepakt naar Stockholm te rijden. Ik herken dit dus niet. En verder zou ik sowieso nooit een nieuwe auto of motor kopen. Als je nieuw koopt heb je weinig keus en veel problemen.
Nu terug naar motoren. Als je geen specifieke liefhebber van zware toermotoren bent en die emotie aan de kant zet is het toch wel erg lekker om met een licht fietsje de boodschapjes e.d. te gaan doen. Zonder dat je zo'n bonk metaal met nog meer plastic er omheen mee moet slepen. Net als een cb500 net iets makkelijker tussen de files door past dan een goldwing.
Licht is lekker, zondermeer. Laat onverlet dat je ook met een fiets van 300 kg gewoon boodschappen kunt doen. Juist die zware toermotor kocht ik niet uit emotie, integendeel, maar gewoon omdat-ie praktisch is. Persoonlijk verwacht ik dat meer eigenaren van die dingen er zo over denken, vandaar wss ook de oorspronkelijke vraag van TS.Nu terug naar motoren. Als je geen specifieke liefhebber van zware toermotoren bent en die emotie aan de kant zet is het toch wel erg lekker om met een licht fietsje de boodschapjes e.d. te gaan doen. Zonder dat je zo'n bonk metaal met nog meer plastic er omheen mee moet slepen. Net als een cb500 net iets makkelijker tussen de files door past dan een goldwing.
Juist die zware toermotor kocht ik niet uit emotie, integendeel, maar gewoon omdat-ie praktisch is. Persoonlijk verwacht ik dat meer eigenaren van die dingen er zo over denken, vandaar wss ook de oorspronkelijke vraag van TS.
Idem dito op mijn FJR. Punt van dit topic is: wat koop je als dit soort motoren steeds minder te koop komen. Gelukkig kunnen we tweedehands nog even vooruit
Wat we ook niet moeten vergeten: de afgelopen 20 jaar is het straatbeeld ook sterk veranderd! Noem maar op: heel veel rontondes, verkeersdrempels, 60km/h zones, zgn N-routes om de woongebieden heen met inhaalverbod, rijverboden over dijken, strenge politie controles bij motor-forum meetings, digitale flitspalen, brommobielen enz.
Vroeger zeiden ze: De zware is je ware... Nu neem je een neem je geeneens meer een 600cc want je kan er toch niks meer mee...
Een allroad kan vast best hard, stuurt vast best goed maar heeft ook kwa benadering met het rijden minder hinder van de net genoemde veranderingen. Immers een allroad daagt minder uit dan een GTR1400 of FJR.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
Weet ik niet, want ik begrijp je punt niet helemaalWat we ook niet moeten vergeten: de afgelopen 20 jaar is het straatbeeld ook sterk veranderd! Noem maar op: heel veel rontondes, verkeersdrempels, 60km/h zones, zgn N-routes om de woongebieden heen met inhaalverbod, rijverboden over dijken, strenge politie controles bij motor-forum meetings, digitale flitspalen, brommobielen enz.
Vroeger zeiden ze: De zware is je ware... Nu neem je een neem je geeneens meer een 600cc want je kan er toch niks meer mee...
Een allroad kan vast best hard, stuurt vast best goed maar heeft ook kwa benadering met het rijden minder hinder van de net genoemde veranderingen. Immers een allroad daagt minder uit dan een GTR1400 of FJR.
Of zie ik het helemaal verkeerd?