Mijn reis er naar toe en verder was vrij episch al zeg ik het zelf.
De weg vanaf Bardonecchia waar het steil begint te worden heb ik veel moeten duwen. toen het onverhard werd werd het echt moeilijk. sproeiers vervangen voor kleinere, achterwiel volaan laten spinnen en dan af en toe op de voetsteunen springen om wat grip omhoog te krijgen. (ik heb een 125cc halfautomaat zoals een dax of c90 met 7 pk en een totaal gewicht van ruim 500 kg) ik was na het stuwmeertje helemaal kapot en heb daar de eerste nacht geslapen. verder omhoog nog wat moeten duwen. op het basiskamp alles aan gewicht er afgehaald en met een nog kleinere sproeier de motor weer afgesteld.
Ben niet tot de sneeuw top gekomen zoals de meesten, maar toch best erg hoog. waar het echt grof begon te worden ben ik gekeerd nadat mijn tank op de grond viel en lekte. net voor de laatste haarspeld bochten. bij de echt grote stenen. ik heb GÉÉN vering en zonder vaste tank kan ik niet op de brommer blijven. daarbij was ik uitgeput en vond het wel best aangezien ik nog een hele reis voor de boeg had.
in de vakantie heb ik 4600 km gereden in 3 weken, belgie, lux, frankrijk, zwitserland, italie, san marino, oostenrijk, slovenie, hongarije, slowakije, tsjechie, en via berlijn door duitsland terug.
in frankrijk mijn hoofdremcilinder kapot en een nieuwe laten opsturen en het scherm van de gps kapot en laten fiksen voor 160E, in italie de tank afgebroken en lek, gefikst met 2k lijm en spanband, mijn portemonnee gejat, moeder gebeld en geld via een vriend waar ik op bezoek was verkregen en zonder papieren maar met een aangiftepapiertje verder. verder geen noemenswaardige problemen.
op de meeste dagen had ik een gemiddelde gps snelheid van 21 km/h en een top van 55. en ik heb ook een keer een record van 400km op één dag gereden.
HIER NOG VEEL MEER FOTO'S onderaan beginnen.