• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Stilstaande Klep gsx 600f

motorrijder2

Die hard MF'er
Lid geworden
13 sep 2009
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal

ik heb zondag een rondje gereden.

ineens had ik het idee dat er 1 cilinder uitviel. nou ben ik vanochtend aan het sleutelen geweest en ben erachter gekomen dat 1 van de 2 inlaatkleppen helemaal stil staat ;( dit heb ik via het inlaatspruitstuk gezien.

voordat ik heel het blok er onderuit ga halen of de halve motor uit elkaar ga schroeven, zou ik graag willen weten waar ik precies naar moet gaan kijken?

heeft iemand een idee? misschien de klepstang afgebroken? :/

Laatst bewerkt:
Begin eens met de kleppendeksel los te schroeven en dan zie je van zelf wat voor eldende er aan de hand is
Tuimelaars willen we eens breken maar dat meer bij de types met stelplaatjes en de stelbouten willen wel eens kapot slaan
Maar je ziet vanzelf wat er aan de hand is als je het dekseltje los schroeft

Ik zou in jouw geval gaan zoeken naar een ander blok van een 750 R of een 750 F want dat waarschijnlijk goedkoper,makkelijker en veel minder werk dan jouw blok opknappen

schraaaaal.

maar hij loopt nog echt perfect. ik ben er ook nog mee naar huis gereden (30km) zonder problemen. hij is alleen klein beetje rauwer en minder vermogen.

ik ga dan maar gewoon beginnen

klepstoter afgebroken, en redelijk vastzittende klep.

waarom een blok van 750 R kopen? dat past toch niet onder mijn 600f? hoe zit dat met sterkte van frame ed? het gaat om een oud (katana) model 1995

groeten

Laatst bewerkt:
He wat kl""te voor je
Als die klep vast zit dan heb je kans dat ie ook de zuiger heeft geraakt en ik ben bang dat de cilinderkop nu ook schade heeft.....er moet dus waarschijnlijk een andere kop op met nokken assen en tuimelaars (gebruikt van een R of F is wel te vinden)
In onderdelen en pakkingen ben je snel 200-250 kwijt en daar koop je ook een kompleet blok voor vandaar dat ik zeg hang er een ander blok in

750 R blokken zijn redelijk makkelijker te vinden......passen in jouw frame en hebben meer vermogen (ik zelf zou voor zo'n R blok en carburateurs gaan (ben je gelijk van het stationair draaien probleem af) maar dat ben ik)
Het frame en de remmen kunnen dit echt wel aan je moet het alleen tegen niemand zeggen als je het doet hahahahahaha

Koppaking 150,-
tuimelaar 75,-
stelschroeven 10,-
cilinderkop gebruikt 100,-

Als je van gokken houdt en dubbel werk dan kan je een koppakking van de olie gekoelde blokken wel twee keer gebruiken (vaak gaat dat goed maar soms ook niet....kan 150 euro schelen)......o-ringen van de olie return buisjes(Svorm-buis) MOETTEN NIEUW anders lekt de kop geheid olie

klepstoter afgebroken, en redelijk vastzittende klep.

waarom een blok van 750 R kopen? dat past toch niet onder mijn 600f? hoe zit dat met sterkte van frame ed? het gaat om een oud (katana) model 1995
Gaat werken, ik heb ook een GSX-R750 blok onder een 750F gehangen, de frames zijn hetzelfde. Je gaat er een best stukkie op voorruit als je een goed blok tegenkomt. Je moet trouwens wel ff de CDI erbij vervangen, anders maakt hij enorm veel toeren.

Met 750-R blok :) :
full

Ik denk dat een 1100 blok ook past of pas te maken is btw
Dan heb je een echt rappe fiets........en dan de wielen vering en remmen van een 750 R (89-91)
Maar dat is denk ik niet de bedoeling

Ik denk dat een 1100 blok ook past of pas te maken is btw
Dan heb je een echt rappe fiets........en dan de wielen vering en remmen van een 750 R (89-91)
Maar dat is denk ik niet de bedoeling
Dan kom je niet goed uit met motorsteunbout, de latere jaren van de 1100 heeft een dikkere bout en die past niet goed door het frame. En dan nog grotere carburateurs, ander luchtfilter. En als je het goed doet een 750F CDI eraan hangen, dan heb je wel wat _O-

NOOIT een 750 cdi aan een 1100 hangen.......een 750 cdi heeft de toeren begrenser op 14000 toeren en daar kan een 1100 niet tegen dus als je een keertje goed mis schakeld dan kan je dat een blok kosten en een 1100 heeft ook niet meer power door een 750 CDI

Klop idd van die blok bout maar het frame boor je toch zo op van 10mm naar 12mm
En je hebt denk ik ook een andere uitlaat nodig

Een 1100 met turbo is natuurlijk nog leuker

NOOIT een 750 cdi aan een 1100 hangen.......een 750 cdi heeft de toeren begrenser op 14000 toeren en daar kan een 1100 niet tegen dus als je een keertje goed mis schakeld dan kan je dat een blok kosten en een 1100 heeft ook niet meer power door een 750 CDI
Neuh, hij gaat met 13.5K de toeren in. Die truuk werd vaak toegepast in de racerij, die blokken zijn bulletproof.

Dan nog zal hij niet 1 nanoseconde nadat ie het maximaal toerental overschrijdt in elkaar draaien. De toerenbegrenzer wordt door fabrikanten vaak met een enorme marge ingesteld.
Jep, in de praktijk kunnen deze blokken de toeren makkelijk aan. Voordeel is ook dat de 1100 CDI's niet bepaald op een hoopje liggen, terwijl de 750F CDI's overal te vinden zijn. Maar dan nog... een 1100 blok in een 600F bouwen :N

Heel vreemd dat ik toch echt een paar keer heb gezien dat er een drijfstang uit een 1100 kwam zetten door te veel toeren (en die hadden dan een 750 CDI)
Maar ik heb het heel vaak fout

:^

Net of je toeren WIL draaien met een 1100..
die bouwen orrigineel toch af.. zinloos... :Y

verder is dit een zinloze discussie want er is iets mis met de kop van deze motor het is nog geen 6-11 ombouw :W

Jep, in de praktijk kunnen deze blokken de toeren makkelijk aan. Voordeel is ook dat de 1100 CDI's niet bepaald op een hoopje liggen, terwijl de 750F CDI's overal te vinden zijn. Maar dan nog... een 1100 blok in een 600F bouwen :N

Dat heb ik gedaan compleet met upd voorvork wielen en een verstevigde achterbrug van een 750F.
Alleen past het onderkuipje niet lekker door de dikkere uitlaatbochten en de stabilisator stang boven het frame moet worden veranderd.
Arbox en alle troep past gewoon redelijk tot goed.
Heb hem net vorige weer verkocht '(

Terug
Bovenaan Onderaan