Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Stinkers!

 
Er is door intelligente mannetjes onderzocht (staat wat over in moto73) dat dit geen gevolgen heeft voor het vermogen (met name supersports)
 
  • Onderwerp starter
  • #7
Er is door intelligente mannetjes onderzocht (staat wat over in moto73) dat dit geen gevolgen heeft voor het vermogen (met name supersports)

Mijn 12 heeft al een kat. Als je deze verwijderd levert dat toch weer een paar pk winst op...
 
Mijn 12 heeft al een kat. Als je deze verwijderd levert dat toch weer een paar pk winst op...

De fabrikanten bedenken daar wel oplossingen voor (als het verplicht wordt/is).
Ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar dat stukje in moto73 klonk wel geloofwaardig.
Er was een bedrijf (ofzoiets) fulltime mee bezig.
 
Zolang het niet ten koste gaat van het vermogen en het niet met terugwerkende kracht wordt ingevoerd, heb ik er niet zoveel moeite mee...
 
Dood aan alle regeltjes die ons motorrijders beperken.

De plantjes en boompjes kunnen niet zonder onze CO2-uitstoot.
Jij moet de politiek in gaan.

Helaas wel einde van de Thundercat?
 
Laatst bewerkt:
Waar ze kunnen, plukken ze geld vandaan!!

't Zal mij benieuwen wat ze hierna gaan 'verzinnen'. Misschien wel - net als in Duitsland - alle motoren met max. 100 pk??
 
enige voordeel dt ik hierin zie is het verbruik...



nadeel

zeg maar dag tegen de power
 
Ze konden zeker niets anders verzinnen om de motorrijder in de portomonee te pakken......Gaan ze weer iets achterlijks bedenken...... Dat gelul moet eens een keer afgelopen zijn.
 
De dreiging van die 100 pk limiet hebben we al eens gehad. Is met succes bestreden, o.a. door de MAG.

Laat ze eerst al die kutscootertjes maar eens van de straat afplukken, zijn we meteen van die kutherrie af. Die krengen stinken als de tering en maken een bult kloteherrie waar je naar van wordt. Dat doet mijn motor natuurlijk niet...
 
De fabrikanten bedenken daar wel oplossingen voor (als het verplicht wordt/is).
Ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar dat stukje in moto73 klonk wel geloofwaardig.
Er was een bedrijf (ofzoiets) fulltime mee bezig.

Bij auto's scheelt het ook een paar PK (niet voor niets wordt voor circuitgebruik de kat direct verwijderd), dus zal het voor motoren ook wel wat schelen. Maan ongetwijfeld halen de fabrikanten dan gewoon een paar extra PK's uit het blok ter compensatie.
 
Als het goed is zijn we straks Netelenbos kwijt, misschien dat het daar wat beter van word. Nu alleen nog een eind maken aan al die andere 'maatregelen' waar je van alle kanten mee om de oren word geslagen. Rukkers
 
Jahoor, niet minder vermogen. Maar wel slecht oppakken en een hoger verbruik. (Zie CBR600 met injectie)
 
Ach geen nood,ik blijf voorlopig nog wel doortuffen op motoren zonder kat (alles voor 2006 dus ofzo?) Ze mogen inderdaad de 2 takt scooters wel eens van de weg af plukken, die veroorzaken veel co2. Het is niet voor niets ook in californie verboden (2takt).

En 2 tot 3 procent van het geheel.. kom op zeg... miereneukers
 
Ik weet wel zodra ik een fiets met kat heb

dan gaat'tie d'r onmiddelijk onder vandaan...
 
lekker belangrijk zo'n kat....NOT

en dan allemaal ellende over ons heen moeten halen vanwege de onbetrouwbare electronica.
ik op dat soort voorstellen.

Als ze het toch zo goed voorhebben met 't miljeu, laat ze dan wat doen aan die k*tscooters in azie. We zitten ut hier schoner dan schoon te maken, en als je in thailand (of een ander land daarzo) bent dan wordt je niet goed van de 2-takt stank.
 
Ach ik heb nu een kat en injectie, en heb daar waarschijnlijk zwaar voor betaald. Inderdaad raar: hoger verbruik om het milieu te steunen.

Maar ik geloof dat ik de komende weken wel tevreden ben met het vermogen... ... kat of niet.

Mag hem tenminste op een "groene" wijze opentrekken straks