• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Stotteren Yamaha XJ600 Diversion 600, 97'

Bolis

MF'er
Lid geworden
29 aug 2006
Waarderingsscore
0
Mede motorrijders,

Na een lekker middagje toeren begon mijn motor plotseling te stotteren.

Ik trok hem even door naar hoge toeren en toen merkte ik dat hij begon te stotteren.

Nu gebeurt dit wel vaker, meestal betekend dit dat de brandstof op is en dat ik de motor op reserve moest zetten. Dit deed ik dan ook, want de kilometerstand stond alweer op 240km, maar de motor bleef stotteren. Nu is de motor in neutraal niet boven de 3500rpm te krijgen en als ik ermee rij kan ik max in de 2e versnelling 3000rpm maken voordat hij gaat stotteren en terugvalt in de toeren. Elke keer als je een klein beetje gas geeft dan krijgt hij een dip en zakt hij terug in de toeren.

Ik ben toen langzaam naar het tankstation gereden (over het fietspad) en heb de motor helemaal volgetankt. Helaas was na het tanken het probleem hetzelfde. Er zijn wel iets hogere toeren mogelijk maar meer dan 4000rpm is niet mogelijk.

Zelf zat ik te denken aan een verstopt brandstoffilter. Heeft iemand enig idee wat mijn probleem is :?

Type: Yamaha XJ600 Diversion 600
KM stand: 48100km
Bouwjaar: 1997

Laatst bewerkt:
Je zegt het zelf al,kijk eerst de brandsof toevoer na,misschien is er door het
lage niveau vuil uit de tank meegekomen,ff kijken of er voldoende benzine
door de kraan stroomt ,en zo verder zoeken,tank,carburateurs,ontsteking enz.

Heeeel vage herinneringen doemen op uit de nevel der oudheid... Dit is misschien voor 97ers niet meer van toepassing, maar was het voor oudere (zeg maar 92) niet in ieder geval zo dat de carburateurvlotters wel eens lek werden? Weet niet of de symptomen passen hoor, is meer een wilde gok en had eigenlijk moeilijk starten bij halfwarme motor tot gevolg, maar toch...

Ik gok op iets in de brandstoftoevoer.
:^

Kan van benzinekraantje tot in de carbs zijn.
Als ie niet boven de 3500rpm raakt zouden dan minstens 3 of 4 carbs tegelijk op hetzelfde moment moeten van slag geraakt zijn, en dat lijkt me sterk.
In combinatie met zen 240km en op reserve moeten zetten:
Verstopt benzinefilter, kapotte benzinepomp (zit op een div600 van 97), vuil in tank die nu de uitvloeipijpjes verstoppen ...
Maar omdat het optrad net na op reserve draaien: kapotte/geblokkeerde benzinekraan waardoor er veel te weinig benzine doorvloeit.

Haal es de benzineleiding voorbij je kraan eraf, en kijk es wat de vloei is doorheen de kraan. btw: op stand PRI zou ie héél goed moeten doorlopen ...

Terug
Bovenaan Onderaan