Street Triple 2008 vs CB 1000 R 2014

stevenduja

Rookie
15 sep 2018
14
1
Hoi, enkele maanden geleden kocht ik een 2dehands Street Triple 2008, deze heeft nu 12.000km op de teller. Na enkele aanpassingen zoals andere veren in de voorvork (Hyperpro), achtervering van een R-versie, Arrow- dempers ben ik er eigenlijk nog altijd niet zo tevreden van. Nu heb ik de kans om die te wisselen tegen een CB 1000 R uit 2014 met 36.000km op de teller.. ik zoek vooral iets meer comfort (vering) en koppel/vermogen om met een duo-zit te rijden. De Street Triple filtert zo goed als geen oneffenheden uit het wegdek en na een uurtje rijden is het grootste plezier eraf .. daarom vroeg ik me af of een CB 1000 R net dat iets meer 'comfort' en koppel zou hebben. Anderzijds een motorfiets met 12.000km op de teller ruilen tegen 1 met 36.000km lijkt me ook niet ideaal.. ik had graag wat advies gehad *D Thx!

ps: beide motorfietsen staan in zeer goede staat
 
Ga met de CB naar een weg die je kent, waar je bijna van je ST word geflikkerd en knal daar met de zelfde snelheid overheen. Doe dat nog eens, en nog eens, net zo lang tot je weet of het beter of slechter is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan