Streetfighter GSX750F vs. GSX R, R6, Ducati 1198

Lekker bezig! ik leg ook regelmatig koolstof matten over kapwerk! en weet hoe veel werk dit kan zijn;p Weet niet of je er wat aan hebt, maar waar ik veel tijd mee bespaar is door bij het aanbrengen van epoxy lagen even te wachten tot de epoxy hars uit aan het harden is en wat "dikker" wordt, zo blijft er op het product een veel dikkere laag liggen dan wanneer je het er meteen op smeert (groot deel druipt dan meteen van de kap af. ik smeer maar één laag epoxy als opvulling, dan kan ik het al strak schuren!:)
Wacht alleen niet te lang, want dan is het zo dik dat de luchtbelletjes waar je het zelf ook al over hebt er niet meer uit vloeien!
DSC_0297.jpg

DSC_0295.jpg


Succes met het project!
 
Erg mooi allemaal en het ziet er op die you tube filmpjes er makkelijk uit alleen daar trekken ze niks vacuüm wat jij vertelde hoe kun je dat dan het best doen?
 
Hoe ik het mengsel vacuüm trek??? Ik heb toevallig ooit een ruitreparatiekit gekocht vanuit America, hierbij zat een vacuüm pompje en ruitplakkers. Het is geen volwaardige pomp maar een grote injectie spuit met een regelklep, waarmee je dan herhaaldelijk lucht uit een pot kan zuigen.

Ik heb een pot rodekool met appel gepakt en in de deksel een gaatje geprikt over het gaatje een plakker geplakt, en dan heb je een vacuüm kamer *O* . Beetje primitief maar het werkt, ik moet wel zeggen dat ik hem net genoeg vacuüm kan trekken om de belletjes te verwijderen :} .

full


QuintusBoegem: Je kan inderdaad langer wachten voordat je gaat smeren, met het vacuüm trekken van het mengsel ben ik al een 20 min bezig, het is dan waarschijnlijk nog niet zo dik als waar jij op wacht. Het blijft er dan inderdaad dikker en beter op zitten. Ik heb enkel een keer gehad dat het niet goed ging waardoor ik alles weer opnieuw kon gaan doen, mijn voorkeur gaat hierdoor er dan ook naar het smeren van meerdere lagen uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik het mengsel vacuüm trek??? Ik heb toevallig ooit een ruitreparatiekit gekocht vanuit America, hierbij zat een vacuüm pompje en ruitplakkers. Het is geen volwaardige pomp maar een grote injectie spuit met een regelklep, waarmee je dan herhaaldelijk lucht uit een pot kan zuigen.

Ik heb een pot rodekool met appel gepakt en in de deksel een gaatje geprikt over het gaatje een plakker geplakt, en dan heb je een vacuüm kamer *O* . Beetje primitief maar het werkt, ik moet wel zeggen dat ik hem net genoeg vacuüm kan trekken om de belletjes te verwijderen :} .

[afbeelding]

QuintusBoegem: Je kan inderdaad langer wachten voordat je gaat smeren, met het vacuüm trekken van het mengsel ben ik al een 20 min bezig, het is dan waarschijnlijk nog niet zo dik als waar jij op wacht. Het blijft er dan inderdaad dikker en beter op zitten. Ik heb enkel een keer gehad dat het niet goed ging waardoor ik alles weer opnieuw kon gaan doen, mijn voorkeur gaat hierdoor er dan ook naar het smeren van meerdere lagen uit.

Oké dus je trekt het mengsel vacuüm en brengt het daarna gewoon met de kwast op ;)
 
Laatst bewerkt:
Oké dus je trekt het mengsel vacuüm en brengt het daarna gewoon met de kwast op ;)

Ja daarna rustig op het werkstuk gieten en langzaam met een kwast verspreiden. Als dan het geheel bedekt is kan je met een haardroger of verfafbrander er ligt over heen blazen om de laatste belletjes te verwijderen. Maak het niet te warm want dan brand je de harder kapot.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer, bijna het laatste
deze week heb ik de laatste butsjes en oneffenheden uit de tank gehaald.

full


Daarna afgeplakt natuurlijk het deel carbon moet blijven

full


Dan in de primer gespoten )wit'

full


Waarna ik hierover goud heb gespoten, en meteen het deel wat zo moest blijven afgeplakt.

full


Hierna was het tijd voor zwart en de blanke lak, resultaat volgt

Toen was het tijd om de achterzit te plaatsen.

full


Waarna de tank geplaatst kon worden *O* :X

full

full

full
 
zooowww..... ik ben niet helemaal van de SF eerlijk gezegd, maar groot respect voor iemand die dit maakt van een fiets als de gsxf, wat nou niet bepaald moeders mooiste en meest spannende is als standaard fiets!! :} :} ;)
 
Ziet er zeker strak uit!!! Goud en carbon staat echt schitterend!

Stuur ff een berichtje als hij klaar is, dan spreken we ff af om foto's te maken!! Deze fiets vraagt gewoon om een paar mooie foto's!!
 
Nou daar hebben we het slechte nieuws.

full


Afgelopen Maandag ben ik een rondje wezen proefrijden, hierbij viel op dat ik hem soms niet in de tweede versnelling kreeg :X gevolgd door wat geratel waarna hij de tweede versnelling weer pakte, dus na een hoop getob het onderblok verwijderd. en ja hoor daar lagen wat stukjes tandwiel en op de plaats waar het tandwiel van de 2e versnelling hoorde zat niets :N .

full


Ik heb de spullen al besteld, maar hopen dat ze snel binnen zijn.
 
Dat zijn geen stukjes / splinters metaal meer.. Zijn er 'mooi' afgelopen.

Succes met opbouwen!
 
Balen, good luck met her-opbouwen, en waarom hebben wij nog geen mooie buiten-foto's gezien?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan