• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Streetfighter vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Budgy
  • Startdatum Startdatum

Budgy

Rookie
Lid geworden
2 jul 2010
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, en heb helemaal lijp van streetfighters.
Ik heb een FZR 1000 en wil er een mooie fighter van maken.
Ik heb al wat mooie en leuke ideeen gezien maar ik heb wat vragen...

Bestaan er (online) winkels waar ik mijn streetfighter spullen kan kopen, zoals kroonplaten, tellers koplamen voet steunen enz. (en die een beetje betrouwbaar zijn)

Ik heb ook een paar mooie fzr 1000 gezien met een vfr swingarm achterbrug. dat wil ik ook.
maar is het te doen om dat te maken en zo ja heeft iemand er ervaring mee, die mij tips kan geven.
ik heb veel mooie plannen voor mijn motor, die zeker ga uitvoeren.

Alvast bedankt voor jullie tips, en mijn mail adres is.
[email protected]
(als jullie tips of trucks hebben willen jullie dan mailen?)

Met vriendelijke groet.

Budgy

Laatst bewerkt:
check wat projecten staat vaak van alles tussen en je doet wat ideeën op

succes met je verbouwing

dit is nou het enige topic (athans wat ik kan vinden) wat algemeen is voor streetfighters.

Even een korte uitleg, heb een SRAD 750 van eind 98 (dus injectie). Machtig ding, maar ben oktober 2009 onderuit geschoven op circuit Zolder. Motor is afgelopen winter helemaal opgeknapt en weer helemaal mooi, MAAR...... ik rij er niet meer lekker op, elk bochtje zit mn hart in mn keel, want durf er niet meer mee te gooien en smijten in de bochten. ;(

Ik wilde de motor opruimen en een andere hobby gaan kopen (VW kever) maar werd geattendeerd dat ik eens moest proefrijden op een naked. Dus gedaan, en wat blijkt (was een kawasaki z750) rijd ideaal, ik durf lekker door te hangen in de bocht, gewoon alles weer wat ik voor het ongeluk ook deed.

Als ik mn SRAD verbouw tot fighter/naked met SB stuur enz enz... heb ik dan dezelfde eigenschappen van een naked, of blijf je merken dat je op een racer zit?

dit is nou het enige topic (athans wat ik kan vinden) wat algemeen is voor streetfighters.

Even een korte uitleg, heb een SRAD 750 van eind 98 (dus injectie). Machtig ding, maar ben oktober 2009 onderuit geschoven op circuit Zolder. Motor is afgelopen winter helemaal opgeknapt en weer helemaal mooi, MAAR...... ik rij er niet meer lekker op, elk bochtje zit mn hart in mn keel, want durf er niet meer mee te gooien en smijten in de bochten. ;(

Ik wilde de motor opruimen en een andere hobby gaan kopen (VW kever) maar werd geattendeerd dat ik eens moest proefrijden op een naked. Dus gedaan, en wat blijkt (was een kawasaki z750) rijd ideaal, ik durf lekker door te hangen in de bocht, gewoon alles weer wat ik voor het ongeluk ook deed.

Als ik mn SRAD verbouw tot fighter/naked met SB stuur enz enz... heb ik dan dezelfde eigenschappen van een naked, of blijf je merken dat je op een racer zit?

Hoi,

Ik heb zelf een zx12 omgebouwd naar naked, maar dat is helemaal ruk als je niet de vering laat aanpassen.

De ZX12 is naar Hyperpro geweest en is niet meer te herkennen qua stuur gedrag ;)

M;n reverentie wat betreft het verschil met een standaard ZX12 heb ik niet dus daar kan ik nix over zeggen

Dus als je het gaat doen zorg dat je eerst de vering laat veranderen voor je gaat rijden.

Suc6

Het blijft een racer. Het motorblok/gasreactie verander je niet. Stuur eigenschappen zal minimaal veranderen. Je zit houding verandert wel.

Wil je de rijeigenschappen aanpassen dan zul je het frame, wielbasis en balhoofdhoek drastisch moeten gaan veranderen.

Als rijeigenschappen het enige is zou ik als financieel advies geven: Gebruik je verbouwing budget en de opbrengsten (eventueel inruil) van je huidige motor om een andere motor te kopen die je wel fijn vind rijden. Als je een streetfighter mooi vind dan is het iets anders.

Het blijft een racer. Het motorblok/gasreactie verander je niet. Stuur eigenschappen zal minimaal veranderen. Je zit houding verandert wel.

Wil je de rijeigenschappen aanpassen dan zul je het frame, wielbasis en balhoofdhoek drastisch moeten gaan veranderen.

Als rijeigenschappen het enige is zou ik als financieel advies geven: Gebruik je verbouwing budget en de opbrengsten (eventueel inruil) van je huidige motor om een andere motor te kopen die je wel fijn vind rijden. Als je een streetfighter mooi vind dan is het iets anders.

Niet helemaal mee eens, je stuureigenschappen verderen wel degelijk.. Mijn gixxer is vele malen makkelijker te sturen dan met de clipons, om over de druk op je polsen en maar niet te praten... (maar dat is dan weer je zithouding)

helemaal met mieluh eens!! zelfde ervaring met meerdere fietsen die zijn omgebouwd naar fighter

Is een echte sportieve naked als een street triple of een ktm sd niet veel korter gebouwd qua wielbasis?
Denk wel dat het allemaal eens stuk makkelijker zal rijden, ook een fighter.
Heb zelf een beetje hetzelfde probleem, voel me na 2 valpartijen niet meer lekker op deze fiets en ben van mening dat ik na ombouw wat relaxter "hard" kan rijden. Ga daarom deze week ook beginnen met bouwen, cheapass, om in de toekomst toch een echte naked te kopen.

valt allemaal reuze mee, wielbasis van mijn gixxer is echt niet (veel) langer dan een Z750 van een maatje van me, en zelfs korter als een tuono op het oog als ze naast elkaar staan....

Niet helemaal , sterker nog: HELEMAAL NIET mee eens, je stuureigenschappen verderen wel degelijk.. Mijn gixxer is vele malen makkelijker te sturen dan met de clipons, om over de druk op je polsen en maar niet te praten... (maar dat is dan weer je zithouding)

Nu :^
Zoveel makkelijker te sturen en veel meer controle over je fiets.
Je motor is wel als 'n gebalanceerde sportmotor gemaakt maar je moet niet vergeten dat het snelheidsgebied nu fors lager komt te liggen.
En voordat er weer van die "afwaaien-bij-160" verhalen komen ...... bull shit.
Zelfs met 'n heel klein stuurkuippie/schermpie kan je al fluitend dik over de 200 cruisen. 8-)
Dus sbk-stuurtje , rechtop zitten , veel relaxter en makkelijker te sturen ........... ik zeg doen. :Y

Laatst bewerkt:
Nu :^
Zoveel makkelijker te sturen en veel meer controle over je fiets.
Je motor is wel als 'n gebalanceerde sportmotor gemaakt maar je moet niet vergeten dat het snelheidsgebied nu fors lager komt te liggen.
En voordat er weer van die "afwaaien-bij-160" verhalen komen ...... bull shit.
Zelfs met 'n heel klein stuurkuippie/schermpie kan je al fluitend dik over de 200 cruisen. 8-)
Dus sbk-stuurtje , rechtop zitten , veel relaxter en makkelijker te sturen ........... ik zeg doen. :Y
Volgas op mn 750W.. geen idee hoe snel dat is..geen teller.. Maar dan waait het wel hoor Fred, waai je zo uit je jogging pak! ;)

Hoi,

Ik heb zelf een zx12 omgebouwd naar naked, maar dat is helemaal ruk als je niet de vering laat aanpassen.

De ZX12 is naar Hyperpro geweest en is niet meer te herkennen qua stuur gedrag ;)

M;n reverentie wat betreft het verschil met een standaard ZX12 heb ik niet dus daar kan ik nix over zeggen

Dus als je het gaat doen zorg dat je eerst de vering laat veranderen voor je gaat rijden.

Suc6

.............. :?

De vering was ruk en dat komt volgens jou door de ombouw .....
Maar hoe de vering hiervoor was weet je niet ...... hoe weet je dan dat het aan de ombouw lag en dat ie dus eerst aangepast moet worden?
En waarom zou ie eigenlijk aangepast moeten worden ..... zelfde gewicht , wielbasis , berijder ...............

Het is algemeen bekend dat langs bijv. Hyperpro gaan met zowat iédere motorfiets heel positieve vebetering brengt maar om nou te stellen dat ie eerst de vering moét laten aanpassen ............... :N

Volgas op mn 750W.. geen idee hoe snel dat is..geen teller.. Maar dan waait het wel hoor Fred, waai je zo uit je jogging pak! ;)

kuch kuch ........... jongeman , jij hebt het over .... volgas op de W ...... da's 260-270km/u ..... dan zit idd zelfs m'n joggingpakkie strak ............... wél op 'n andere plek maar wel strak. :W

.............. :?

De vering was ruk en dat komt volgens jou door de ombouw .....
Maar hoe de vering hiervoor was weet je niet ...... hoe weet je dan dat het aan de ombouw lag en dat ie dus eerst aangepast moet worden?
En waarom zou ie eigenlijk aangepast moeten worden ..... zelfde gewicht , wielbasis , berijder ...............

Het is algemeen bekend dat langs bijv. Hyperpro gaan met zowat iédere motorfiets heel positieve vebetering brengt maar om nou te stellen dat ie eerst de vering moét laten aanpassen ............... :N
Gaat aardig wat gewicht van de voorkant af( ZX12 kuip + koplamp zijn niet echt licht ;) en door een superbikestuur zit je meer rechtop!
Kawa maakt zelfs spoilers aan de zijkant van de kuip om hem op de grond en stabiel te houden op hogere snelheden.
Maar ja je zal wel gelijk hebben :?

:W

Bezoekje aan een veringpro en goed laten afstellen scheelt een boel,zeker weten maar dat verhaal met een minikuipje of schermpje en dan zonder problemen 200+ rijden is natuurlijk dikke bullshit.Maakt ook geen zak uit natuurlijk want dat domme gejakker op de snelweg is natuurlijk niet de essentie van motorrijden.(mijn mening)
Het is het bochtenspel/acceleratie/fatsoenlijke zit/zelbescherming voor dikke prenten en de looks natuurlijk dat de keuze voor een fighter of naked doen beslissen.
Ik zeg dus ook,natuurlijk ombouwen die hap!

Bezoekje aan een veringpro en goed laten afstellen scheelt een boel,zeker weten maar dat verhaal met een minikuipje of schermpje en dan zonder problemen 200+ rijden is natuurlijk dikke bullshit.Maakt ook geen zak uit natuurlijk want dat domme gejakker op de snelweg is natuurlijk niet de essentie van motorrijden.(mijn mening)
Het is het bochtenspel/acceleratie/fatsoenlijke zit/zelbescherming voor dikke prenten en de looks natuurlijk dat de keuze voor een fighter of naked doen beslissen.

bij 235 is de lol er behoorlijk van af...en geef mij maar dijkjes en bochtjes: 300 rijden met kuip kan iedereen.

Bezoekje aan een veringpro en goed laten afstellen scheelt een boel,zeker weten maar dat verhaal met een minikuipje of schermpje en dan zonder problemen 200+ rijden is natuurlijk dikke bullshit ........ het bochtenspel/acceleratie/fatsoenlijke zit/zelbescherming voor dikke prenten en de looks natuurlijk dat de keuze voor een fighter of naked doen beslissen ...............

Hoe kom je daar nou bij? :?
En al die stock "Jap" - streetfighters dan?
En al die Italiaanse SF lopen allemaal 235 plus.
En de CB1100SF (de X11) en de ......
Kennis van me heeft ooit dat héle kleine vliegenschermpie/tellerkappie eraf gehaald ...... wapperde met 200 bijna van z'n fiets.
Dag erop de tellers én kappie er weer opgezet ...... fluitend 200+.
En mijn GSXR met KLE-kuippie ........
Zet jij maar eens zo'n Triumph-schermpie op je fiets , doe je 'm er nooit meer af. :N

Uren kan je het niet volhouden , dat ben ik met je eens.
Maar dat kan op niet 1 fiets .......... Nederland is maar 220 km breed. 8-)

p.s. voor de rest: wijze woorden. :W

Laatst bewerkt:
Weet er iemand in welk Bladeframe(jaartal) een Hornetmotor(919) van 2003 in past :?
alvast bedankt

Terug
Bovenaan Onderaan