In principe zou ik die gewoon door kunnen knippen, en met een set male-female stekkertjes de kabel van de Gorider erop aansluiten toch? De omvormer zit toch pas in de actieve cradle, tot daar is het gewoon een 12v kabeltje wat je iets verlengt. Of maak ik nu een denkfout?
Klopt, alleen zou ik er persoonlijk voor kiezen om de boel te solderen. Is netter en minder storingsgevoelig dan stekkertjes (mits je een beetje knap kan solderen, maar dat is niet heel moeilijk).
Meet voor de zekerheid de spanning, weet je ook meteen welke + en - is.
Klopt, alleen zou ik er persoonlijk voor kiezen om de boel te solderen. Is netter en minder storingsgevoelig dan stekkertjes (mits je een beetje knap kan solderen, maar dat is niet heel moeilijk).
Heeft voor- en nadelen.Zijn die solder sleeves ook een goede optie? Ziet er erg makkelijk uit, en is misschien meer solide dan een stekkertje.
Er zit ook een stabilisator in het snoertje, als ik het goed heb.
Je kunt dus best bestaand draad gebruiken, hoewel ik daar zelf geen voorstander van ben. Ik zou de nieuwe draad -intact- monteren zoals je het huidige TT draad heb gemonteerd.
In principe kun je elke stekker gebruiken, mits voldoende bestendig voor weer en wind.
De druppellader op dezelfde aansluiting zal waarschijnlijk niet gaan. Er staat waarschijnlijk alleen spanning op als de motor op het contact staat. En voor gebruik van de druppellader wil je kunnen laden zonder dat de motor op het contact staat.
Dat is wat ik doe, heel bewust. Ik heb er een verloop stekkertje bij om eventueel tegelijk telefoon en navi op te laden. Zo kan je als je op reis bent door blijven gaan met laden als je even stil staat, en is het opladen niet afhankelijk van het aan staan van je contact.Ik bedoel het anders: op dit moment heb ik al een druppellader aansluiting onder mijn buddy zitten, met zekering rechtstreeks op mijn accu. Als ik aan mijn nieuwe gps-cradle ook zo'n aansluiting zou maken, kan ik ze gewoon in mijn buddy in elkaar klikken zodra ik mijn gps ga gebruiken.
Dat is wat ik doe, heel bewust. Ik heb er een verloop stekkertje bij om eventueel tegelijk telefoon en navi op te laden. Zo kan je als je op reis bent door blijven gaan met laden als je even stil staat, en is het opladen niet afhankelijk van het aan staan van je contact.
Contact (spanning op pompen en verlichting) zuipt aardig wat stroom, een navi en telefoon kun je prima een paar uur laten laden aan je motor maar laat je hem een paar uur op contact staan is de accu leeg.
Je kan toch gewoon een setje tamiya stekkers kopen.Wat bedoel je met een verloopstekkertje? Een soort splitter? Ik heb daar flink naar gezocht, maar kan er geen vinden die op mijn Optimate-aansluiting zou passen. Zou wel ideale oplossing zijn, ik heb namelijk op dit moment ook al een USB-oplader aan mijn optimate-aansluiting zitten voor mijn telefoon.
Je kan toch gewoon een setje tamiya stekkers kopen.
- eentje voor op je optimate aansluiting onder je zadel (die zit er al op d0h) (1x male)
- eentje op je navi plug (1x female)
- eentje op je converter naar 5.5v / usb / telefoonaansluiting (1x female)
eentje die verloopt van tamiya female naar 2x tamiya male ( 2x male 1x female)
Nu kun je zowel tegelijk telefoon navi, als alleen telefoon, als alleen navi. Allemaal zonder overbodige kabels.