Stuurdemper op Honda Magna VF700C 1985

MagnaBagger

MF'er
2 jun 2003
102
0
Hoi !

Heeft iemand een stuurdemper gemonteerd op zijn Honda Magna VF700c van 1985 of vergelijkbare motor ? Of weet iemand foto's van iemand die dat gelukt is ?

Ik ben in mijn voorraad reserve onderdelen tegen een heuze stuurdemper aangelopen :9 , en wil deze op mijn Magna monteren. Alleen zit de radiateur in weg, ben al uren aan het denken om het ding vast te kunnen zetten, maar ik zie geen oplossing.
 
waarom zou je??? Ik kan nu niet zeggen dat een magna (of welke chopper dan ook) zenuwachtig stuurt.

Of ben je net als ikzelf: Gewoon omdat het leuk (en apart)is :X

Een 700 Magna heeft een zwabber frame. Bij wat hogere snelheden in bochten gaat de Magna waggelen. Nu heb ik ook nog aan 1 kant een zware koffer hangen, en de Magna is verhoogd etc. Nu begin het stuur te waggelen boven de 150Km/u, en in bochten boven de 120Km/u en dat is irritant. Als ik heel hard tegen het stuur duw dan is de Magna wel stabiel, maar anders voel je de motor wobbelen/waggelen.

Ook als je in een snelle bocht moet remmen, dan wobbel je gewoon de bocht uit. De 1100cc Magna is wat dat betreft veeeel stabieler, heeft ook een dikker frame, dan kun je echt met 160 lekker in een bocht hangen.
 
Heb ook een vf700,.. en denk dat vooral die koffe het probleem is....
Magna ligt (voor een chopper dan) best strak in de bocht... en heb tot de 170 nergens last van....

Als ik een tas achterop gooi is ie gelijk een stuk minder stabiel...

//edit

Lees net dat je hem aardig aangepast hebt,.. niet goed gelezen..

lijkt mee een lache ding,.. denk dat ie wel meer dan een stuurdempers nodig heb voordat ie echt stabiel is ;o)..
 
Je had me trouwens op een idee gebracht (al vorig jaar) met de uitlaten van de crossmagna:

full


Deze komen van een ducati monster 900 en kostten vel minder aanpaswerk dan verwacht (5 cm pijp afzagen en iets ruimere pijp onder een iets andere hoek weer aanlassen
 
Heb ook een vf700,.. en denk dat vooral die koffe het probleem is....
Magna ligt (voor een chopper dan) best strak in de bocht... en heb tot de 170 nergens last van....

Als ik een tas achterop gooi is ie gelijk een stuk minder stabiel...

//edit

Lees net dat je hem aardig aangepast hebt,.. niet goed gelezen..

lijkt mee een lache ding,.. denk dat ie wel meer dan een stuurdempers nodig heb voordat ie echt stabiel is ;o)..

Het ligt nu zeker aan de ene koffer aan de rechterkant. Zonder koffer is de Magna veel stabieler. Maar ook zonder koffer vind ik een Magna een beetje zwabberig. Zelfs de 1100cc Magna. 170Km/u rechtuit is geen probleem, maar met 170Km/u in een bocht is andere koek :)

Echt stabiel zal mijn aangepaste 700cc niet meer worden, dat hoeft ook niet echt. Ik kan er zo mee lezen en schrijven. Maar omdat het zwabberen weg is als ik met beide handen tegen het stuur duw, dacht ik dat een stuurdemper wel eens zou kunnen helpen. En ik heb er toch nog een liggen.

Oja, je zegt dat je een 700cc Magna hebt, waarom staat onder je naam eigenlijk V45 ? want dat is een 750cc.
 
kun je dan niet beter het frame (iets) verstevigen? : http://users.metro2000.net/~cdc/magna/tech%20section%20and%20issues/frame%20strengthening/frame%20strengthening.htm (heb ik via SabMag, jou ook wel bekend, Jij tenminste nog wel bij hen)

Ik vermoed dat alleen je stuur stabieler maken (om het zo maar te noemen) niet (voldoende) zal helpen omdat de motor voornamelijk zwabbert om z'n frame, zoals je zelf al zegt.

Oja dat is waar ook ! Ik had het ergens gelezen. Dit is gaaf zeg :-) Volgens mij helpt een stuurdemper wel een beetje, maar is dit de echte oplossing. Maarja tis wel een grove aanpassing. Hmmm, hier ga ik even over nadenken. Het beste is dan als de hele Magna gestript wordt.

Ik ken wel iemand die heel goed kan lassen. Kun je wel zomaar zo aan je frame lassen ? of verzwak je het frame dan heel erg als het lassen niet goed gebeurd ?

Die lasser kan iig wel eerst oefenen op een test frame. Want ik heb nog een reserve frame liggen van een gecrashte motor.
 
Wauw :) Echte ducatie uitlaten ! En klinkt het mooi ?

voornamelijk Beschaafd, het zijn nl originele (goedgekeurde) dempers, maar dat was ook de bedoeling. Ik had in m'n rechterdemper bijna geen binnenwerk meer zitten en werd echt helemaal gestoord tijdens lange ritten (die we steeds meer maken) Deze kon ik kopen voor 100 euro en je weet zelf waarschijnlijk wel wat de originele magnadempers kosten. Ik vind het zelf ook wel heel strak staan.

Oja dat is waar ook ! Ik had het ergens gelezen. Dit is gaaf zeg :-) Volgens mij helpt een stuurdemper wel een beetje, maar is dit de echte oplossing. Maarja tis wel een grove aanpassing. Hmmm, hier ga ik even over nadenken. Het beste is dan als de hele Magna gestript wordt.

Ik ken wel iemand die heel goed kan lassen. Kun je wel zomaar zo aan je frame lassen ? of verzwak je het frame dan heel erg als het lassen niet goed gebeurd ?

Ik denk dat je het beste met die extra dwarsverbindingen aan de achterkant kunt beginnen, dit lijkt me het minst ingrijpende (Meen ik me zo te herinneren, het is al maanden geleden dat ik het artikel zelf gelezen heb, ik dacht er alleen aan toen ik jouw vraag las)

Je sites (magnabagger en magnaplaza) zijn al enorm lang niet meer bijgewerkt zag ik, hoe is het eigenlijk geindigd met de crossmagna, rijdt deze nog?? En meteen een vraagje over de magna met aanhanger: de trekhaak die hier aan zit/zat, hoe was deze bevestigd? Demontabel (in max. 1/2 uurtje sleutelen) of was deze vast bevestigd? deze heb je net als de aanhanger bij schuring laten maken neem ik aan.

Ik zit zelf te denken aan een (zelfbouw) aanhanger voor de V65, maar wil niet ALTIJD met zo'n dwergenkapstok rondrijden.

Om op het lassen terug te komen: Ik zou het wel door een professional laten doen.
En anders misschien extra verstevigingsbuizen langs het frame à la V-Max
 
Het ligt nu zeker aan de ene koffer aan de rechterkant. Zonder koffer is de Magna veel stabieler. Maar ook zonder koffer vind ik een Magna een beetje zwabberig. Zelfs de 1100cc Magna. 170Km/u rechtuit is geen probleem, maar met 170Km/u in een bocht is andere koek :)

Echt stabiel zal mijn aangepaste 700cc niet meer worden, dat hoeft ook niet echt. Ik kan er zo mee lezen en schrijven. Maar omdat het zwabberen weg is als ik met beide handen tegen het stuur duw, dacht ik dat een stuurdemper wel eens zou kunnen helpen. En ik heb er toch nog een liggen.

Oja, je zegt dat je een 700cc Magna hebt, waarom staat onder je naam eigenlijk V45 ? want dat is een 750cc.

Tja, ik weet het, als je het omrekent klopt het niet,.. toch heb ik v45 op de zijkant staan en 700cc op de cilinder,.. (Import amerika)

Ik kan hem V42 noemen,.. maar dat klinkt zo lullig :+
 
Tja, ik weet het, als je het omrekent klopt het niet,.. toch heb ik v45 op de zijkant staan en 700cc op de cilinder,.. (Import amerika)

Ik kan hem V42 noemen,.. maar dat klinkt zo lullig :+

Ah, dan zijn de zijkapjes er een keer afgewaaid ofzo. Of er is een ander blok in gelegd. Het staat in iedergeval op het balhoofd met een sticker, wat het oorspronkelijk was.
 
Op zondag 29 juni 2003 22:42 schreef magnamaniac het volgende:voornamelijk Beschaafd, het zijn nl originele (goedgekeurde) dempers, maar dat was ook de bedoeling. Ik had in m'n rechterdemper bijna geen binnenwerk meer zitten en werd echt helemaal gestoord tijdens lange ritten (die we steeds meer maken) Deze kon ik kopen voor 100 euro en je weet zelf waarschijnlijk wel wat de originele magnadempers kosten. Ik vind het zelf ook wel heel strak staan.

Ik weet niet wat de originele dempers kosten, wel wat nieuwe Vampire carbon dempers kosten :) Ik heb wel al een keer een nieuw immitatie uitlaatsysteem gekocht, was even duur als 1 demper.
Ik denk dat je het beste met die extra dwarsverbindingen aan de achterkant kunt beginnen, dit lijkt me het minst ingrijpende (Meen ik me zo te herinneren, het is al maanden geleden dat ik het artikel zelf gelezen heb, ik dacht er alleen aan toen ik jouw vraag las)

En aan de achterkant hangt ook mijn koffer. Volgens mij is dat de zwakste plek. Met aanhanger is de Magna ook stabieler.

Je sites (magnabagger en magnaplaza) zijn al enorm lang niet meer bijgewerkt zag ik, hoe is het eigenlijk geindigd met de crossmagna, rijdt deze nog?? En meteen een vraagje over de magna met aanhanger: de trekhaak die hier aan zit/zat, hoe was deze bevestigd? Demontabel (in max. 1/2 uurtje sleutelen) of was deze vast bevestigd? deze heb je net als de aanhanger bij schuring laten maken neem ik aan.

Ik zit zelf te denken aan een (zelfbouw) aanhanger voor de V65, maar wil niet ALTIJD met zo'n dwergenkapstok rondrijden.

Die site's heb ik al heeel lang niet meer bijgewerkt nee. Vooral MagnaPlaza, dat loopt al in de jaaaren. De laatste eigen site waar ik aan gewerkt heb is www.trialen.nl

De crossmagna is de enige Magna die nog rijd. Dat is die met de koffer. Rijd ik nu 7 jaar op, staat meer dan 1,5 ton op.

Zonder koffers is de trekhaak wel demontabel. Met een half uurtje moet die wel los liggen. Maar als je dat rekje voor koffers gebruikt natuurlijk niet. De trekhaak en montage heb ik gelijk met de aanhanger laten doen ja. Was een dure grap, maar gelukkig voor de helft gesponsert door de maker: [reclame]Henk Schuring[/reclame].

Om op het lassen terug te komen: Ik zou het wel door een professional laten doen.
En anders misschien extra verstevigingsbuizen langs het frame à la V-Max

Frame lassen proffessioneel ja. De lasser die ik ken, doet dat ook voor zijn vak. Maar niet aan frames. Misschien toch door een officiele frame lasser laten doen.
 
Ik kwam net op een ander deel van het forum nog en oorzaak tegen van zwabberen in snelle bochten: te lage uitgaande demping van de achterschokbrekers. Dit lijkt me OOK vrij waarschijnlijk dat dit er bij de magna mede oorzaak van is. Ik kan me niet voorstellen dat deze bij de VF700 (of welke chopper dan ook) vrij hard zal staan. Bij de V65 kun je deze nog in 2 standen verstellen, maar ook daar moet je je niet te veel van voorstellen.
 
Ik kwam net op een ander deel van het forum nog en oorzaak tegen van zwabberen in snelle bochten: te lage uitgaande demping van de achterschokbrekers. Dit lijkt me OOK vrij waarschijnlijk dat dit er bij de magna mede oorzaak van is. Ik kan me niet voorstellen dat deze bij de VF700 (of welke chopper dan ook) vrij hard zal staan. Bij de V65 kun je deze nog in 2 standen verstellen, maar ook daar moet je je niet te veel van voorstellen.

Ik heb geen standaard schokbrekers meer achter. Dit zijn vrij nieuwe Hagon's, 6cm langer dan de originele dempers van een Magna :) Deze staan al op zijn hardst ingesteld.
 
Ik heb geen standaard schokbrekers meer achter. Dit zijn vrij nieuwe Hagon's, 6cm langer dan de originele dempers van een Magna :) Deze staan al op zijn hardst ingesteld.

Deze had ik onder m'n oude magna ook zitten, Maar dan 3cm korter dan standaard. Nu heb ik Technoflex aangeschaft en weer 3cm korter 8-) en ook laten maken op het gewicht van mij en m'n vrouw samen. Nu zijn ze dus Keihard als ik er alleen op zit :] :}
 
Deze had ik onder m'n oude magna ook zitten, Maar dan 3cm korter dan standaard. Nu heb ik Technoflex aangeschaft en weer 3cm korter 8-) en ook laten maken op het gewicht van mij en m'n vrouw samen. Nu zijn ze dus Keihard als ik er alleen op zit :] :}

3cm korter ? Maar dan heb je helemaal geen grondspeling meer ! Ik heb al eens de carterplug eraf gereden ...

Het zijn trouwens crossveren die ik heb. Geen normale wegveren.
 
Knip dubbelpost.

Hopenloos. Soms is het forum haast niet te bekijken bij mij. Heel lang wachten totdat de pagina's geladen zijn, heel vaak "Page cannot be found", en als je dan aan het psoten was, dan staat het bericht er dubbel op.
 
Knip dubbelpost.

Hopenloos. Soms is het forum haast niet te bekijken bij mij. Heel lang wachten totdat de pagina's geladen zijn, heel vaak "Page cannot be found", en als je dan aan het psoten was, dan staat het bericht er dubbel op.
Bekend probleem. ;) De heren vrijwilligers zeggen binnenkort (komende week geloof ik) een extra server te gaan instaleren. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan