stuurdempertjes srad

Arne_V

MF veteraan
2 jan 2009
3.039
5
hey

ik heb sins een aantal weken nou een gsx-r 750 onder mijn kont zitten :)

nu had ik al opgemerkt dat er aan 1 kant van het frame een knobbel zit opgelast links van de tank met schroefdraad erin.
en aan de andere kant niet

dus ik was laatst een beetje aan het zoeken op internet en toen begreep ik dat die knobbel voor een stuurdemper is.
dat vind ik wel een hele goede zaak dat ik er dus als optie een kan monteren *O*

dus ik heb eventueele stuurdempertjes gezocht die voor mijn model passend zijn.
en nu kom ik op deze uit:

http://link.marktplaats.nl/248054878

het is vrij logisch dat het uiteinde van de stuurdemper aan het frame komt, maar ik kan dus geen bevestegingspunt vinden bij de voorvork waar ik de ''demper'' moet/kan monteren.

en ik heb tot zover nog geen suc6 met het vinden van plaatjes o.i.d hoe andere mensen het hebben gemonteerd.

(ik krijg even geen foto's geupload)
ik probeer het zo nog wel even


ik heb de adverteerder ook al gemaild maar nog geen antwoord


11052009009.jpg

11052009010v.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb L (1990) en heb een K2(2002)gehad.
Bij de L zit ie aan de zijkant van het frame en zit met een beugel aan de voorvork.[afbeelding]

gaat dat ding niet in je knie zitten dan ofzo?

ik heb toevallig een filmpje gevonden van een gsx-r 750 kweenie welk jaar maar deze heeft er 1 erg goed gemonteerd.

waar zou ik zoiets kunnen halen?
 
gaat dat ding niet in je knie zitten dan ofzo?

ik heb toevallig een filmpje gevonden van een gsx-r 750 kweenie welk jaar maar deze heeft er 1 erg goed gemonteerd.

waar zou ik zoiets kunnen halen?

Die montage is niet orgineel,heb je een complete opbouw set voor nodig.
Reken nieuw maar op een 350-400 euro.

B.v.hyperpro of hksuspension
 
Als je kiest voor een montage bij je kroonplaat moet je er rekening mee houden dat je bij een te lange demper (sommige) ook de kuipbevestiging moet vervangen door 1 die wordt bevestigd op je kroomplaatmoer ipv op de frame-aansluitingen.
full
 
Ik vraag me af of je echt een stuurdemper nodig hebt op een GSXR750. Suzuki heeft zich met de TL1000S destijds in de vingers gesneden door geen stuurdemper te monteren. Bij extreem rijgedrag kon je daardoor in de problemen komen. Vervolgens zijn ze op alle latere sportmodellen stuurdempers gaan monteren, terwijl dat lang niet altijd nodig was. Ik heb zelf de demper van mijn GSXR600 (2001) verwijderd omdat het een onding was.
Als je geen last van tankslappers hebt zou ik het ding mooi eraf laten. Je hebt kans dat, als je een origineel exemplaar monteert, dit ten koste gaat van het rijcomfort. De motor stuurt een stuk stugger bij rustig rijden en is helemaal moeilijk te manouvreren. Gelukkig heeft Suzuki dit ook ingezien en zijn de latere exemplaren beter (lees: minder stug).
Het model dat jij voor ogen hebt is instelbaar en dat is wel aan te bevelen, als je toch zo'n ding erop wilt hebben.
 
Juist ja, bij extreme situaties kan het o.a. een tankslapper helpen voorkomen. En dat hoeft niet altijd in op een circuit te zijn maar ook in andere extreme stuur-situaties op de weg kan zoiets je net ff helpen om er goed uit weg te komen.
Toegegeven, bij bijv een TLR/S waar het vermogen wat bruter inkomt zal zo'n situatie zich sneller kunnen voordoen.
En je kan de meeste exemplaren toch meervoudig instellen om stug sturen te voorkomen.
Bovendien: het staat toch ook wel vet zoiets en dat mag toch ook wel maar da's persoonlijk
 
Ik vraag me af of je echt een stuurdemper nodig hebt op een GSXR750. Suzuki heeft zich met de TL1000S destijds in de vingers gesneden door geen stuurdemper te monteren. Bij extreem rijgedrag kon je daardoor in de problemen komen. Vervolgens zijn ze op alle latere sportmodellen stuurdempers gaan monteren, terwijl dat lang niet altijd nodig was. Ik heb zelf de demper van mijn GSXR600 (2001) verwijderd omdat het een onding was.
Als je geen last van tankslappers hebt zou ik het ding mooi eraf laten. Je hebt kans dat, als je een origineel exemplaar monteert, dit ten koste gaat van het rijcomfort. De motor stuurt een stuk stugger bij rustig rijden en is helemaal moeilijk te manouvreren. Gelukkig heeft Suzuki dit ook ingezien en zijn de latere exemplaren beter (lees: minder stug).
Het model dat jij voor ogen hebt is instelbaar en dat is wel aan te bevelen, als je toch zo'n ding erop wilt hebben.
Ik heb sinds een week een GSXR 750 uit ‘94, en ben nog steeds aan het wennen aan het stuurgedrag langzame bochten. Ik had al het vermoeden dat het met een (ingebouwde) stuurdemper te maken zou kunnen hebben, en hier word ik bevestigd.
Binnenkort maar eens kijken of ik de werking van de demper kan afzwakken, of dat ik hem moet verwijderen. Of gewoon op dezelfde voet verder gaan en er aan rustig aan aan wennen 😌

tips en ervaringen en aanbevelingen zijn uiteraard altijd welkom
 
Ik heb sinds een week een GSXR 750 uit ‘94, en ben nog steeds aan het wennen aan het stuurgedrag langzame bochten. Ik had al het vermoeden dat het met een (ingebouwde) stuurdemper te maken zou kunnen hebben, en hier word ik bevestigd.
Binnenkort maar eens kijken of ik de werking van de demper kan afzwakken, of dat ik hem moet verwijderen. Of gewoon op dezelfde voet verder gaan en er aan rustig aan aan wennen 😌

tips en ervaringen en aanbevelingen zijn uiteraard altijd welkom
Ik ben benieuwd hoe een ingebouwde stuurdemper er uit ziet,want daar heb ik nog nooit van gehoord. :?
 
Ik heb sinds een week een GSXR 750 uit ‘94, en ben nog steeds aan het wennen aan het stuurgedrag langzame bochten. Ik had al het vermoeden dat het met een (ingebouwde) stuurdemper te maken zou kunnen hebben, en hier word ik bevestigd.
Binnenkort maar eens kijken of ik de werking van de demper kan afzwakken, of dat ik hem moet verwijderen. Of gewoon op dezelfde voet verder gaan en er aan rustig aan aan wennen 😌

tips en ervaringen en aanbevelingen zijn uiteraard altijd welkom
Bij iets jongere Suzuki’s vervangen ze de olie wel eens door naaimachine olie.
 
Het was me intussen al wel duidelijk wat je bedoelde hoor,alleen je oorspronkelijke term "ingebouwd" snapte ik niet,en hij is ook niet ingebouwd.
Dit soort stuurdempers heeft Suzuki na problemen ook op de TL gemonteerd,maar dat hielp ook niet zoals het moest omdat ze niet regelbaar zijn.
Een goede stuurdemper is regelbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan