Sud tirol op slot?

Ik geef toe dat ik na 5:00 gestopt ben met kijken, maar zover mijn Duits reikt is er nog helemaal niets zeker en zijn het slechts plannen.
Maar het zou uiteraard niet de eerste bergpas zijn die dicht gaat (met dank aan de open-uitlaat rijders).
 
Ik geef toe dat ik na 5:00 gestopt ben met kijken, maar zover mijn Duits reikt is er nog helemaal niets zeker en zijn het slechts plannen.
Maar het zou uiteraard niet de eerste bergpas zijn die dicht gaat (met dank aan de open-uitlaat rijders).
Ze zijn gedeeltes van Duitsland ook van plan tot verboden gebied te verklaren voor motoren die meer dan 90 decibel standgerausch hebben ( daar voldoen 8 van de tien meest verkochte motoren in Duitsland niet aan )
Dat is een proefproject ( daardoor nauwelijks aan te vechten bij de rechter )
En dat allemaal door een paar politici die hekel hebben aan motoren
 
Onderstaande reactie spreekt boekdelen.

1000027231.png
 
Met dit plan zijn ze al een tijdje bezig en is nu in de laatste fase beland. Gaat er waarschijnlijk op neerkomen dat je je van tevoren moet aanmelden om er te mogen rijden. Men wil de hoeveelheid verkeer op de aangegeven passen sterk reduceren. Zowel om milieu redenen als dat er gewoon veel te veel verkeer is en alles dicht slibt.

En ja, ook daar is de motorrijder ook een favoriete zondebok geworden maar deze maatregelen die er aan zitten te komen gaan voor al het verkeer gelden.
Massatoerisme verneukt alles. Zowel in steden (Venetië bv.) Als daarbuiten.
Een gegeven moment is men het zat en neemt men drastische maatregelen.

Ik vrees trouwens dat we dit gezeik ook in Noorwegen gaan krijgen daar vele toeristen in plaats van naar het zuiden naar Scandinavië gaan. In het hoogseizoen is het daar op sommige wegen al treintje rijden. Zeker met al die campers (die vaak ook nog eens wildkamperen en hun eigen eten en drinken meenemen zodat er weinig aan verdient wordt.) De locals zijn daar echt niet blij mee .
 
De Dolomieten ben ik al diverse keren VOORBIJ gereden, onderweg naar veel rustiger Appenijnen.
Ik heb 1x Reschen-Stelvio-Gavia-Mortirolo gedaan. Of is dat al niet meer Dolomieten?
Op de Sella-ronda ben ik met de motor nog nooit geweest. Ook geen behoefte aan. Veuls te druk!!

Ik heb midden zomer meermaals in rust kunnen rijden! Soms werd je zelfs blij dat je een motor zag.
In de Picos, Abbruzzen, noorden van Hongarije(*) en Roemenië was er vaak geen mens te bekennen, laat staan een motorrijder.
(maar zo kan ik nog wel een rij plaatsen noemen waar ik in alle rust heb gereden)

(*)
De weg in Hongarije was zeker zo mooi als de Kyffhäuser, (een beetje motorrijder kent deze weg) maar dan alleen 3x zo lang.
Om tegensprekers tav H voor te zijn: Verder is in dat land zeker niet geweldig voor motorrijden. <vind ik>
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn bescheiden mening valt of staat het succes van elke plezier tocht met je eigen mind set of houding.
Als je verwacht (aanneemt) dat je een populair stukje asfalt vrijwel alleen voor jezelf zult hebben… dan zit dáár je probleem.
Er zijn hier leden actief die 70 jaar en ouder zijn.
Dus de wereldbevolking zo ongeveer hebben zien verdubbelen.
Andere leden zijn net 18 (of begin 20) geworden en hebben net hun A1, A2 of A rijbewijs behaald.

Hun verwachtingen t.a.v. tourtochten zullen dus totaal anders zijn dan van de 70+ers, want zij zijn opgegroeid met het aantal wereldbewoners van nu. Dat zij gemakkelijker kunnen omgaan met meer mensen om zich heen is dus gegeven.

Zij beginnen met motorrijden in een omgeving waar er nog nooit zoveel motorrijders, automobilisten, mensen zijn geweest dan nu.

Mijn aanname is dat zij komende zomer net zo goed van een Stelvio of Furka pass kunnen genieten als destijds de huidige ouderen.
 
Om welke passen zou dit gaan?
De Kyffhäuser ken je dus blijkbaar niet, anders zou je deze vraag niet stellen.
Kronkelweg in/ vlakbij de Harz, met heel veel bochten. Hoogteverschil is mss 200m.

In Hongarije zijn er geen bergpassen. Ongeveer 90% van het land is PLAT.
Er bestaan ook mooie wegen zonder dat je op een koude, winderige bergpas gaat eindigen.
 
Laatst bewerkt:
Hun verwachtingen t.a.v. tourtochten zullen dus totaal anders zijn dan van de 70+ers, want zij zijn opgegroeid met het aantal wereldbewoners van nu.
Ik hoop voor jongeren dat ze veel fun zullen hebben in een file met campers naar de top van de Stelvio.
Ik word er iig niet erg blij van. Gelukkig zijn er nog veel wegen waar 't nog wel rustig is.
 
Ik hoop voor jongeren dat ze veel fun zullen hebben in een file met campers naar de top van de Stelvio.
Ik word er iig niet erg blij van. Gelukkig zijn er nog veel wegen waar 't nog wel rustig is.
Het is ook de timing wanneer je gaat. In juni en september gaat het nog. Maar voor hoelang? En ja die trage campers , die moeten ze maar eerst verbieden 😉 Zitten altijd voor je te klooien voor je op de mooiste stukken.

Zo ook in Noorwegen , naar de Geiranger over de 63. Vele bussen voor de duizenden toeristen van de mega cruise schepen voorop in de file op de passen.
 
Geiranger is de Sellaronde van Noorwegen geworden. Helaas. 😒
Wanne drama om daar doorheen te komen...
 
Ik geef toe dat ik na 5:00 gestopt ben met kijken, maar zover mijn Duits reikt is er nog helemaal niets zeker en zijn het slechts plannen.
Maar het zou uiteraard niet de eerste bergpas zijn die dicht gaat (met dank aan de open-uitlaat rijders).
nou het is niet de uitlaat.......... dat mag je denken het zijn de babyboomers die te druk zijn geweest tja het is een beetje vol in de wereld dat krijg je dit.....
 
Gewoon daar wegblijven tijdens het hoogseizoen. Lukt dat niet vanwege schoolvakanties? Jammer, had je geen kinderen moeten nemen.

Ik ben vorig jaar halverwege juni in Sud Tirol en over de Stelvio gekomen. Geen files, beetje druk maar geen opstoppingen. Was heerlijk rijden!😁
 
nou het is niet de uitlaat.......... dat mag je denken het zijn de babyboomers die te druk zijn geweest tja het is een beetje vol in de wereld dat krijg je dit.....
Nee, bij de meeste baby-boomers valt dat nog wel mee.
Zelf en veel van mijn boomer-kennissen hebben nooit meer dan 2 kinderen. Ik schat, als ik om me heen kijk, gemiddeld net iets boven 1.

Vooral Moslims en (zwaar-) Gereformeerden zijn er heel erg druk mee.
Ze gaan als de konijnen, want er moeten veel 'gelovigen' worden bijgemaakt.
Kijk hier maar eens op de Veluwe/ Gelderse Vallei. Gezinnen met 10 kinderen is echt niet bijzonder.
Als je op zondag helemaal NIETS mag, wat ga je dan doen...............?? Dan gaan de zwarte kousen wel uit, en de rest ook.....................
 
Terug
Bovenaan Onderaan