Super Magna 87, gas los = voorwiel loopt aan

Orkushun

Die hard MF'er
29 jun 2010
274
0
Spijkenisse
Ik heb vandaag een Super Magna '87 gekocht, een beest van een motor en hij rijdt heerlijk. maar zodra ik het gas los laat hoor ik geratel bij mijn voorwiel en heb ik het idee dat hij een beetje aanloopt. hij doet dit alleen als ik het gas los laat, zodra ik gas geef is er niets aan de hand.

Ik wou langs mijn vaste garage gaan maar die was vandaag toevallig gesloten (zal je altijd zien)

Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
heeft volgens mij niets met wel of geen gas te maken.
til het wiel eens van de grond en haal de klauwen eens los.
als er dan iets aanloopt zie je dat.
kijk ook of de bandenmaat nog wel origineel is.
 
Dan moet ik even een bok lenen van een maat van me, maar ondertussen wil ik deze foto even delen: remklauw te dicht op de schijf mischien?

imag0173r.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat zou kunnen.
dat moet je dan even vergelijken met en zonder remklauw, als het wiel van de grond is.
maar dan zou de klauw de schijf over de volledige omtrek moeten raken of de schijf moet krom zijn.
als de schijf niet krom is en klauw toch aanloopt, kijk dan of de afstandsbussen op de as wel goed zitten en niet links en rechts verwisseld zijn.
 
wat ik trouwens vergeet te melden wat wel vrij essentieel is, is als ik em in zijn neutraal zet dan heb ik er ook geen last van als ik bij een stoplicht aan kom rijden.
 
Dan... is het waarschijnlijk niet je voorwiel maar iets in je versnellingsbak :-(
Doet hij dit in alle versnellingen of toevallig alleen in de 2???
 
Ik zie dus dat het echt van alles kan zijn haha, er zit trouwens ook te veel olie in heb ik net gezien, best aardig wat te veel. kan dat ook zo een effect hebben op de motor?

Cardan zou het dan niet constant problemen moeten geven, ook met optrekken en constant rijden zegmaar?

Ik kon geen bok vinden en heb dus besloten om hem gewoon dinsdag netjes naar een garage te rollen en de pro's er maar naar laat kijken. meteen even naar de rest laten kijken om nog meer verrassingen te voorkomen.

maar als iemand anders nog iets weet.
 
Een goede beslissing, in je blokkie kijken kun je beter door de vakmannen laten doen of je moet er zelf veel verstand en tijd voor hebben...
 
Ik zie dus dat het echt van alles kan zijn haha, er zit trouwens ook te veel olie in heb ik net gezien, best aardig wat te veel. kan dat ook zo een effect hebben op de motor?

Is niet echt gezond natuurlijk, en kan schade veroorzaken.

Cardan zou het dan niet constant problemen moeten geven, ook met optrekken en constant rijden zegmaar?

Het kan ook zo zijn dat bij optrekken het motorgeluid het slepende geluid overstemt

Ik kon geen bok vinden en heb dus besloten om hem gewoon dinsdag netjes naar een garage te rollen en de pro's er maar naar laat kijken. meteen even naar de rest laten kijken om nog meer verrassingen te voorkomen.

Is wellicht het verstandigst *D
 
Ben langs 2 garage's geweest:

Beide garage's durven niets te zeggen zonder dat hij open is geweest wat uiteraard ook logisch is. ze kunnen zo door een rondje te rijden niet genoeg vinden.

Garage 1 vermoed dat het de aandrijving is en dan met name ergens in de cardan iets. cardan-as of cardan lagers.

Garage 2 denkt eerder aan versleten koppelingsplaten of koppelingsplaten die niet goed vast zitten

Garage 1 vind dat het niet de koppelingsplaten kunnen zijn want die zou je dan niet moeten horen als ze versleten zijn.

Dit zijn uiteraard de ergste geval verhalen van beide garage's.

Volgende week vrijdag pas plek. dus hier zit ik dan.
 
Er is nu wat meer duidelijkheid, ik denk ik vul dit even aan stel dat iemand anders in de toekomst met een zelfde probleem zit.

het blijkt een van de lagers uit de "cross shaft" te zijn (ben even de nederlandse vertaling kwijt) of de gene tussen cardan en cross shaft wat niet zo heel erg problematisch is om te vervangen. of het is de gene tussen de cross shaft en de versnallingsbak waarbij het hele blok los en uit elkaar moet.

In ieder geval niet te veel mee rijden. als een van de lagers helemaal door slijt en los raakt loopt je wiel vast en ben je (hopelijk niet te) ver van huis.

nu zit ik dus een beetje te kijken hoe ik verder moet sinds het bij de garage wel eens aardig kan oplopen in de centjes. (puur vanwege uren, niet onderdelen) ben zelf niet zo handig ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan