SUPER onderhouden Honda CB-1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heey allemaal!

sorry voor de 3 daagkes geen reactie

ik zat in duitsland, omgeving eifel, met mn nieuwe fiets :P
 
schopje!

Blok van Cb1 is zelfde als CBR400RR

zegt wel iets over de eigenschappen lijkt me ;)

Bijna het zelfde :P De Smurf is gebaseerd op het blok van de CBR400RR, maar kreeg andere nokkenassen, een ander luchtfilter, wat veranderingen in de CDi box en andere carbs ;)
 
Deze fiets is ook uitermate geschikt als woonwerk fiets!

lage onderhoudskosten
lekker klein voor in de files
en pekelbestendig
en je dure fiets maakt minder km's dus minder afschrijving :)

zijn veel mensen die een cb-1 hebben voor "erbij"
tijdloze motor :P

(ja, dit is een schopje :P)
 
:O

idd, afmetingen van het blok!

helemaal vergeten.


ik had in mn hoofd dat je geen interesse had, omdat je niet meer reageerde.
maar ik moet eens leren lezen ja :P

edit:
net even in het werkplaatshandboek gekeken, maar het enige wat MISSCHIEN nuttig is is dat het drooggewicht 57 kilo is...
ik zal morgen even een meetlintje ernaast houden om alles op te meten. promise ;)
 
Laatst bewerkt:
zo gezegt zo gedaan.

breedte van de rij cilinders is 34 cm.
en als je het breedste punt neemt van het blok komt er aan beide zijden 5 cm bij.

dus 44 cm


voor de andere vragen:

topsnelheid 180 is zeker haalbaar. leuke is ook dat hij hier gigantisch snel op zit voor een 400'cc.
hij maakt gigantisch veel toeren, wat heel lekker is als je lekker gaat sturen.

hij is op zn sterkst op 9500 toeren, en ik vind hem heerlijk trekken van 9 tot 12 duizend.

probeer een keer proef te rijden op een/mijn cb-1
dat geeft je natuurlijk het beste gevoel over het blokkie ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb er ook 1tje gehad:)... maar die van mij ging wel wat verder dan de 180 hoor:p... Heerlijk fietsje..ik zou hem bijna zelf kopen:P
 
ik heb er ook 1tje gehad:)... maar die van mij ging wel wat verder dan de 180 hoor:p... Heerlijk fietsje..ik zou hem bijna zelf kopen:P

wat houd je tegen?

je weet dat ze super goedkoop zijn in alles. onderhoud, belasting, verzekering.

en je weet dus dat je er een hoop plezier aan hebt :P
 
Kom er van het weekend terug op in dan kan ik meten of het in mijn frame gaat.
Heb momenteel nieuw werk dus kan pas zaterdag in men andere garage terecht.

Alvast bedankt
 
is die achterrem nou al gemaakt?

wat is het eigenlijk? zuiger vast? of moet ie ontlucht worden? blokken op?

edit: en de beschadiging op rechts op carter, is dat diep of alleen oppervlakte krassen?
 
Laatst bewerkt:
hallo marius.

zuiger zit niet vast, maar heb met het schoonmaken van de achterremklauw een rubber ringetje stuk gemaakt. dus moet ff een nieuwe in (zit in revisiesetjes, niet veel werk en ook niet duur)

ps. ik maakte hem schoon omdat er nieuwe blokjes op gezet heb. nog geen meter mee geremt :P


de beschadiging rechts op het carter is een soort rubber dekseltje. en tja, wat is diep?
hij is niet door en door, maar t zijn geen lichte krasjes.
tevens ook wel makkelijk en goedkoop te vervangen ;)
 
hallo marius.

zuiger zit niet vast, maar heb met het schoonmaken van de achterremklauw een rubber ringetje stuk gemaakt. dus moet ff een nieuwe in (zit in revisiesetjes, niet veel werk en ook niet duur)

ps. ik maakte hem schoon omdat er nieuwe blokjes op gezet heb. nog geen meter mee geremt :P


de beschadiging rechts op het carter is een soort rubber dekseltje. en tja, wat is diep?
hij is niet door en door, maar t zijn geen lichte krasjes.
tevens ook wel makkelijk en goedkoop te vervangen ;)


Okee dat klinkt allemaal niet zo ernstig inderdaad. Heb wel interesse.

Is de spanningsregelaar toevallig al een keer vervangen? Zo ja, door eentje die beter gekoeld is?
 
Okee dat klinkt allemaal niet zo ernstig inderdaad. Heb wel interesse.

Is de spanningsregelaar toevallig al een keer vervangen? Zo ja, door eentje die beter gekoeld is?

ja, hij is bijna een jaartje geleden vervangen. (februari dacht ik zo)

en het is een betere dan de orgineel en kep er koelpasta tussen gesmeerd. (word bij computers vaak gebruikt)
 
Tsja... Als ik dat rijbewijs nu binnen had gehad had ik het wel geweten! Hoop het niet voor je, maarr als je hem over een maand of 2 nog hebt kom ik nog eens neuzen hier!
 
Tsja... Als ik dat rijbewijs nu binnen had gehad had ik het wel geweten! Hoop het niet voor je, maarr als je hem over een maand of 2 nog hebt kom ik nog eens neuzen hier!

ach, tot nu toe staat ie al sinds begin oktober te koop dus wie weet.

hoop het zelf ook niet natuurlijk.

maar je kan hem ook nu al kopen he ;) als je het geld hebt.
dik slot er omheen en sleutels aan iemand in bewaring geven totdat je je rijbewijs hebt voor de zekerheid |(
 
Zeer geïnteresseerd in deze motor :). Over een paar weekies heb ik 600 euro, dus hierbij een voorzichtig bodje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan