SuperCup 1000 17-April-2006

suzuki750

MF'er
31 aug 2002
104
1
Woerden
zie effe de volgende link voor de bijgewerkte stand

http://www.racing4fun.nl/index.php?cat=Uitslagen&scat=Stand

Daar had ik helemaal niet op gerekend: regen.
1e sessie: kletsnatte baan en iedereen waardeloze rondetijden.
2e sessie: de baan droog flink op en iedereen kan meer gas geven. Ik kwalificeer me als 19de (niet echt blij mee.....).
Maar de volgende dag (in ieder geval de middag) was er droog weer voorspeld voor de Nurburgring.
Mooi niet dus. De eerste race moet gewoon op een natte baan van start. Het twijfelen over de juiste bandenkeuze:
-nat op een natte baan
of er toch op gokken dat
-de baan rap gaat drogen en dus gewone 'droog-weer' banden pakken
heeft bij de helft van het veld tot een foute keuze geleid.
11 minuten voor de race ga ik over op natweer banden (en dankzij de hulp van Mono-Henk lukt dat nog op tijd ook!).
Dat pakt goed uit: vd 19de startplek rij ik mijzelf naar de 10de plek. Helaas wordt ik daarbij geholpen door veel te veel gevallen rijders. Zeker 6 zijn er afgegaan aan het eind van het rechte stuk na start/finish.

De tweede race lijkt droog te gaan worden. Maar net voor de race gaat het weer regenen en de baan blijft nat. De natweer banden kunnen erom blijven zitten. Van de 19e plek rij ik deze keer naar de 14e plek. Ook nu weer waren er valpartijen/doorschieters. Ik heb mij niet echt gewaagd aan uitrem-akties.

Ook het korte Nurburg-circuit is een hartstikke leuk baantje en we moeten dit er volgend jaar weer bijhebben. Alleen: laat het nu eens gewoon zonnig en droog zijn.
Teus
 
Terug
Bovenaan Onderaan