Supermoto & Cross organisaties??

riesssie

MF'er
17 jul 2014
211
26
Spijkenisse
Hallo mede MFers,

Nu al enige tijd actief in het vrijrijden en racen. Maar aangezien ik nu al droog brood en water moet nuttigen om komend seizoen te bekostigen ben ik eens aan het kijken om eventueel supermoto of cross ernaast te doen.

Alleen waar je bij circuitrijden een hoop organisaties kan vinden, vind je dit bij supermoto en cross niet of nauwelijks (of ik zoek niet goed).

Kan iemand mij vertellen welke organisaties er zijn op deze taken van sport? Ik heb al 2race.be gevonden, maar deze zijn niet actief op assen junior track of midland.

Alvast bedankt:)
 
2race voor de vrije trainingen op Spa of in Jouvaincourt. In Nederland kun je trainen op de juniortrack in Assen, maar alleen met een KNMV licentie. En op kartbaan Pottendijk in Emmen, alleen voor 18+. Hebben we het wel voornamelijk over supermoto voor watjes, meestal zonder offroad.

Laps.nu ondersteunt veel, organiseert zelf op het moment weinig, maar dan weer wel een heerlijk weekje Spanje in het voorjaar.
Mn koters hebben vorig jaar in Duitsland ook plezier gehad bij een club in Duitsland, Grenzbereich
In grote lijnen, grotere motoren is meer kilometers maken om te kunnen trainen.
 
Thanks C4rN hier kan ik wat mee:) En hoe zit het met onderhoud van een supermoto/ crosser?
Crosser netjes het boekje aanhouden.

2 of 4T maken al weinig meer uit. 2T iets vaker zuiger wissel, maar lang niet zo kostbaar om te laten doen. Op een enduro (crosser met kenteken) 250 2T zit ik op ong 100 uur op een zuiger. Als je er lomp mee crosst eerder 70 uur denk ik.
Verder zit er aan de 2T weinig onderhoud. Af en toe blokolie en doe al 200+ uur met de ori koppeling.

Kosten van Cross tov Racen zal je gigantisch meevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan