Suzuki DR 500S 1983

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Te koop aangeboden:












Suzuki DR 500S
01-06-1983, origineel NL
18.826 km (and counting want ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk verkeer)
24 kW / 33 Pk
148 Kg
500cc, 1-cylinder 4-takt met kickstarter (en start in 99% bij de 1e kick)
De vorige eigenaar was mijn zwager en die heeft hem 4 jaar (geloof ik) gehad voor zo af en toe een stukje.

DR 500 S 1982
Overall Length:
Overall Width:
Overall Height:
Seat Height: 870 mm (34.3 in)
Wheelbase: 1465 mm (57.7 in)
Ground Clearance: 270 mm (10.6 in.)
Dry Weight: 148 kg (326 lbs)
Engine type: Air-cooled 498 cc single SOHC 4-stroke. 32,5 hp/ 6.500 rpm, 3,81 kg-m/ 5.700 rpm.

Is ong. 3 maanden geleden opgeknapt/gróóóte beurt gehad.
* nwe achterband, Avon Distanzia (ong. 600 km oud)
* nwe accu
* nwe knipperlichten (DR 800)
* nwe spiegels (DR 600)
* verse olie + filter (ong. 800 km) en kleppen gesteld (ong. 400 km)
* nw luchtfilter
* nwe bougie
* diverse nwe originele vervangingsdelen gemonteerd (kettinggeleider, de-compersseurkeerring etc.)
* nw contactslot
* nwe koppelingskabel
* nwe remschoenen V+A

Ketting en tandwielen zijn in goede staat.
Technische staat is goed te noemen.
Optische staat is ook goed te noemen.

Olieverbruik ong. 100/150cc op 1000km
Benzineverbruik ong. 1 op 18
tankinhoud iets van 9 liter dus ik tank om de ong. 140/150 km
Topsnelheid: naar schatting ong. 140 km/h

Ik heb er zelf maar enkele keren de 120 mee aangetikt (je mag hier in de buurt nergens harder dan 100) maar dan merk je gewoon dat het 'maar' een DR 500S is (licht).
Kom je niet op de snelweg of boven de 110 gemiddeld dan kun je er heerlijk mee uit de voeten.

Wegenbelastingvrij en de verzekering is met een Classic-dekking ong. 4 euro per maand (in mijn geval).

Hij staat me zeker niet in de weg en zoals eerder gezegd gebruik ik hem dagelijks voor woon-werk (dus ik doe hem zeker niet cadeau o.i.d.).
Reden dat ik hem in de verkoop zet is o.a. omdat ik iets wil wat wel geschikt is voor de snelweg omdat ik daar volgend jaar een hoop km's op moet maken (lange stukken).
 
Laatst bewerkt:
Te koop aangeboden:

** Foto's volgen morgen, is nu te donker en te nat ;) **

Suzuki DR 500S
01-06-1983, origineel NL
ong. 18.850 km (and counting want ik gebruik hem dagelijks voor woon-werk verkeer)
24 kW / 33 Pk
140 Kg
500cc, 1-cylinder 4-takt met kickstarter (en start in 99% bij de 1e kick)
De vorige eigenaar was mijn zwager en die heeft hem 4 jaar (geloof ik) gehad voor zo af en toe een stukje.

Is ong. 3 maanden geleden opgeknapt/gróóóte beurt gehad.
* nwe achterband, Avon Distanzia (ong. 600 km oud)
* nwe accu
* nwe knipperlichten (DR 800)
* nwe spiegels (DR 600)
* verse olie + filter (ong. 800 km) en kleppen gesteld (ong. 400 km)
* nw luchtfilter
* nwe bougie
* diverse nwe originele vervangingsdelen gemonteerd (kettinggeleider, de-compersseurkeerring etc.)
* nw contactslot
* nwe koppelingskabel
* nwe remschoenen V+A

Ketting en tandwielen zijn in goede staat.
Technische staat is goed te noemen.
Optische staat is ook goed te noemen.

Olieverbruik ong. 100/150cc op 1000km
Benzineverbruik ong. 1 op 18
tankinhoud iets van 9 liter dus ik tank om de ong. 140/150 km
Topsnelheid: naar schatting ong. 140 km/h

Ik heb er zelf maar enkele keren de 120 mee aangetikt (je mag hier in de buurt nergens harder dan 100) maar dan merk je gewoon dat het 'maar' een DR 500S is (licht).
Kom je niet op de snelweg of boven de 110 gemiddeld dan kun je er heerlijk mee uit de voeten.

Wegenbelastingvrij en de verzekering is met een Classic-dekking ong. 4 euro per maand (in mijn geval).

Hij staat me zeker niet in de weg en zoals eerder gezegd gebruik ik hem dagelijks voor woon-werk (dus ik doe hem zeker niet cadeau o.i.d.).
Reden dat ik hem in de verkoop zet is o.a. omdat ik iets wil wat wel geschikt is voor de snelweg omdat ik daar volgend jaar een hoop km's op moet maken (lange stukken).
wat is je vraagprijs ???
 
Vraagprijs ? Tsjaa

Alle nieuwe en 2e handse onderdelen hebben me zo'n 500,- euro gekost.
Tel daar nog een DR 500S bij op en rond het af naar een marktconforme prijs zonder dat ik mezelf een paar ballen afdraai en je hebt de prijs van deze fiets.
Winst maken ga ik zeker niet maar zwaar verlies draaien was ik zeker niet van plan.

Op Speurders.nl staat er 1 (met minder vervangen delen) voor een vraagprijs van 850,-
Op 2ehands.nl staat er een mindere voor 1150,- .
Meer heb ik er zo snel niet te koop zien staan.

Vandaar dat ik er nog even een nachtje over ga slapen :Z
 
Laatst bewerkt:
Waar blijven de foto's?

:$ Sorry, had (te)veel andere dingen te doen vandaag en ben het eigenlijk een beetje vergeten :$

Morgen staan ze er zeker op. :Y

Anders krijgt iemand die hem koopt als compensatie voor het wachten op de foto's er een nieuwe mountainbike bij :+ (Kwam er nl. nog 1 tegen in de schuur toen ik de winterbanden van de auto zocht.)
 
zeker niet 25kw-proof door het gewicht, of wel?


? hoe bedoel je? :?
(ik ben een motorrijder van de vorige eeuw dus ik ben niet helemaal op de hoogte van die 25KW-politiek :$ )

Op papier, af fabriek 24 Kw..........meer KW's ga je er echt niet uitkrijgen vrees ik :+
En hij weegt 140 Kg dus ja, echt veel lichter vindt je ze dus ook al niet.

Even snel gerekend is het 0,17 Kw per Kg........nu weet ik alleen nog niet wat iemand dan zou mogen hebben?

Maar jongens, als een DR 500S al niet eens zou mogen op een 25Kw rijbewijs kun je beter een snorfiets kopen :?

***EDIT***

Volgens mij ben ik mis en zou hij volgens een internetsite 148 Kg wegen.
Komt dus neer op 0,16Kw/Kg.

http://www.suzukicycles.org/DR-series/DR500.shtml
 
Laatst bewerkt:
Ben je al uit over je vraagprijs? :+

En waar staat dat ding eigenlijk??


Als ik kijk naar andere DR 500S-en die aangeboden worden en alle onderdelen die ik erin en eraan heb gedaan gooi ik hem in de groep met een vraagprijs van 800 euro.
Dan mag iedereen gerust weten dat ik dan quite speel en er zeker niet rijker van wordt. :N

Dat ding staat (voor velen denk ik niet zo leuk om te horen) in Terneuzen, Zeeuws Vlaanderen. :$
 
Laatst bewerkt:
Als ik kijk naar andere DR 500S-en die aangeboden worden en alle onderdelen die ik erin en eraan heb gedaan gooi ik hem in de groep met een vraagprijs van 800 euro.
Dan mag iedereen gerust weten dat ik dan quite speel en er zeker niet rijker van wordt. :N

Dat ding staat (voor velen denk ik niet zo leuk om te horen) in Terneuzen, Zeeuws Vlaanderen. :$

Leek me zo'n leuke 2e fiets...Maar Terneuzen is veeeeeeeel te ver weg idd!!

Succes ermee!
 
Hmmm, Rolde...........

317 km snelweg op een DR 500S :+ .............zo dan ben je wel een bikkel ja 8-)
Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar leuk is anders :Y


Is geen probleem hoor. Ik heb mijn DR500S uit Eysden, onder Maastricht vandaan gehaald en ik woon zelf in Zuid-Holland. Snelweg rond de 95km rijden en geen centje pijn.

Ben dan ook een bikkel O-)
 
Als je deze te gekke motor voor deze zeer nette vraagprijs niet snel kwijt bent snap ik er niets meer van!
Oef, érg verleidelijk moet ik zeggen; ze zijn geweldig die DR500's.
 
Hoe warm wil je hem hebben? :)
Ik woon trouwens tussen Koudekerke en Zoutelande in, in de buurt van Middelburg.. dus als je prijs een beetje goed is kan ik zondag oid al komen kijken! :)
 
Hoe warm wil je hem hebben? :)
Ik woon trouwens tussen Koudekerke en Zoutelande in, in de buurt van Middelburg.. dus als je prijs een beetje goed is kan ik zondag oid al komen kijken! :)


Tsjaa, tussen mijn vraagprijs en jouw bieding ergens in het midden en dan een beetje afronden, je kent het wel. Maar zulke dingen zijn allemaal te bespreken uiteraard.
Een definitieve prijs afspreken voor iets 3e hands over internet met alleen plaatjes vind ik persoonlijk toch niet echt optimaal. Middelburg-Terneuzen is met de tunnel ook maar net een half uurtje dus zeker niet het eind van de wereld.
Stuur me anders een PB met je e-mail adres dan kunnen we 1 en ander verder bespreken.
Zondag/morgen kan ik helaas niet, het zal dan op z'n vroegst volgend weekend worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan