Persoonlijk zou ik die klepspeling dan toch eens wat meer naar de 0.13 zetten.
Bij een te strakke klepspeling zal je eerder getik horen dan bij een te grote speling.
hoor je dan bij een oneindig kleine speling een oneindig luid getik ?
heb jij eigenlijk enig idee wat het getik van kleppen veroorzaakt ?
man man man ...
Dat "fluiten", is dat niet de nak die over de naks sleept?
Verder zou ik me inderdaad meer zorgen maken over het tikken, dat in mijn ogen nogal prominent aanwezig is.
hoor je dan bij een oneindig kleine speling een oneindig luid getik ?
heb jij eigenlijk enig idee wat het getik van kleppen veroorzaakt ?
man man man ...
Getik van kleppen komt naar mijn weten van of een te grote speling waardoor de nokkenas met een aanloopje de kleppen bedient wat getik veroorzaakt.
Correct me if i'm wrong
Met een te kleine speling een oneindig luid getik, nu ik er zo over nadenk snap ik je reactie.
De reden dat ik dat aangaf is dat ik eens een motor heb gehad die enorm tikte met warme motor. De klepspeling daarvan was bijna minimaal en na het goedzetten werd dat beter.
Ik ben geen monteur/expert maar probeer wel iets bij te dragen adhv eigen ervaringen.
Heb je wel alle bouten en moeren goed aangedraaid?
Op 1:19 lijkt het alsof een cilindermoer niet is vastgedraaid (kan gezichtsbedrog zijn).
Ik heb de moeren serieus allemaal aangedraaid en ook die, maar dat zijn de moeren waar ik slecht bij kwam en die ik zonder moment sleutel moest aandraaien. Tijdens het uit elkaar halen draaide ik die moeren al zowat kapot. Muur vast die dingen. Door jou opmerking heb ik het voor de zekerheid gecheckt en ze zaten aan beide kanten los.Die zitten weer goed vast en houd ik ff in de gaten. Helaas blijft het gezoem.
Ik weet niet hoe die naks van jouw motorfiets precies werkt maar er is ook een kans dat ie nu juist te strak staat.
Of is dat juist uitgesloten?