Suzuki gs500f start niet meer

Harryplanga

Rookie
19 jul 2020
5
0
Beste leden,
Gister wilde ik lekker een stukje gaan rijden met de motor, motor van de druppel lader gehaald en aangezien hij eventjes stil had gestaan een paar keer starten. Alleen na de 2x op de startknop drukken gebeurde er niets meer (de 1e x drukken draaide de startmotor gewoon). Vervolgens heb ik de motor aan geduwd waarna hij gewoon liep. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen. Bij het drukken van de startknop hoor ik ook geen relais tikken of iets dergelijks.

Gr Harry
 
Accu leeg/op/kapot.


Heb een andere accu eraan gehangen van een motor die wel start, overigens ook even het relais los gehaald, deze klikt wel. Maar de motor start nog steeds niet. Denk dat het dan ligt aan de startmotor ??
 
Probleem is opgelost, was idd wel de accu. Misschien iemand wel een idee wat ik het beste is voor de accu als de motor een tijdje stil staat. Heb zelf nog geen jaar een motor rijbewijs dus dit zou wel handig zijn voor in de toekomst.
 
In het algemeen is een onderhoudslader van een gerenommeerd merk niet verkeerd, als je niet regelmatig op de motor zit. Maar de meningen daarover (nodig/niet nodig, bekend merk/Actionlader) zijn verdeeld, zie andere topics hier.
De accu uit de motor halen en bv. 1x per maand opladen wordt ook wel gedaan, zeker in de wintermaanden.

Ben even benieuwd naar jouw merk en type lader. En of je die altijd aangesloten houdt of slechts af en toe aansluit.
 
In het algemeen is een onderhoudslader van een gerenommeerd merk niet verkeerd, als je niet regelmatig op de motor zit. Maar de meningen daarover (nodig/niet nodig, bekend merk/Actionlader) zijn verdeeld, zie andere topics hier.
De accu uit de motor halen en bv. 1x per maand opladen wordt ook wel gedaan, zeker in de wintermaanden.

Ben even benieuwd naar jouw merk en type lader. En of je die altijd aangesloten houdt of slechts af en toe aansluit.

Is een van dunlop van de action. Ik dacht niet echt dat voor zoiets het merk of kwaliteit veel uitmaken, als hij de accu maar vol hield. Misschien toch eventjes wat onderzoek erna doen dan.
 

Bijlagen

  • IMG_20200719_201834.jpg
    IMG_20200719_201834.jpg
    658,5 KB · Weergaven: 4
Is een van dunlop van de action. Ik dacht niet echt dat voor zoiets het merk of kwaliteit veel uitmaken, als hij de accu maar vol hield. Misschien toch eventjes wat onderzoek erna doen dan.
Toevallig weer een ladertje van de Action dat niet doet wat ervan verwacht wordt. Hoewel er meer aan de hand kan zijn. Je kan ook gewoon een keer pech hebben met een accu.

Een lader lijkt simpel en kan dat in principe ook zijn. Maar een accu blijven doorladen (druppelen), maar met te hoge stroom is uiteindelijk wel waardoor je accu ermee kapt. En dat de Dunlopladers met te hoge stroom doorgaan, hoor ik niet voor het eerst, vandaar mijn vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan