• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Suzuki GS750E revisie

Lid geworden
25 mei 2026
Waarderingsscore
5
Hi allen,

Nieuw op dit forum.
Sinds 1978 ben ik de trotse eigenaar van een GS750E.
In de loop van de jaren heeft deze motor mij altijd thuis gebracht en prachtige avonturen bezorgd. Alles wat ik toen der tijd kon veranderen aan de motor is gedaan. Dit inclusief een totale revisie in de 80 er jaren. Afgelopen jaren weinig gereden maar wel de wielen, remmen en carburateurs gereviseerd.
Nu na lange twijfel begonnen aan de revisie van de rest. Zal zeker tegen een aantal uitdagingen aanlopen maar het zij zo.
Motor is nu volledig gedemonteerd en blok is gesplitst. Carterhelften en cylinderblok ga ik opnieuw zijdeglans zwart spuiten.

Na deze actie gaat het blok weer in elkaar. Vraag is nu waar ik het beste tegen een redelijke prijs alle uitgaande keerringen en oliepeilglas vandaan kan halen.

Adviezen welkom!!

Hoor graag van jullie.
image0.jpeg
image1.jpeg
image2.jpeg

Alvast succes toegewenst 👍🏻

En dit wordt iets om te volgen.

Op de site van CMSNL kan je onderdeelnummers opzoeken, of bij hun kopen, al zijn hun meestal vrij prijzig.
En voor niet originele onderdelen zijn er zat webshops te vinden op het internet.

Update,

Keerringen besteld bij classic suzuki parts💪.
Slechts een is niet te vinden van de koppeling as 9283-08001. Suggesties welkom of wellicht heeft iemand er een liggen.

Blok en cylinders zijn klaar voor de volgende stap.

Bijlagen

• IMG_6817.jpeg
    IMG_6817.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 0
Update,

Keerringen besteld bij classic suzuki parts💪.
Slechts een is niet te vinden van de koppeling as 9283-08001. Suggesties welkom of wellicht heeft iemand er een liggen.

Blok en cylinders zijn klaar voor de volgende stap.
De as draait niet in de keerring toch?
Zolang de veertjes aan de binnenkant van de keerring erin zitten zal hij wel niet lekken daar.

Maar ik snap wel dat je hem uit voorzorg wilt vervangen, maar hij lijkt inderdaad nergens meer verkrijgbaar.

Anders de binnen en buitmaat van de seal opmeten en een standaard industrie olieseal kopen. Heb ik ook pas gedaan.

Terug
Bovenaan Onderaan