Suzuki GSR 600 a2 kit

mikeb71

Rookie
26 feb 2022
1
0
Hallo ik had een vraagje,
Ik heb sinds kort mijn A code 80 rijbewijs gehaald en ben op zoek naar een mooie naked bike (max 35kw dus vanwege code 80). Nou zie ik allemaal mooie motoren voorbij komen maar alles is boven die 35kw.
Mijn oog is gevallen op de Suzuki GSR 600 uit 2006/2007 alleen online staat op verschillende websites wat voor vermogen die heeft (de een zegt 68kw, de ander 72). Ik wil hier dan een a2 kit op zetten zodat die gelimiteerd wordt op 35kw, en dan later als ik die code 80 kan laten vervallen die kit eraf halen en vol vermogen rijden. Ik las dat een a2 kit mogelijk was op motoren tot 70kw dus vandaar mijn dilemma

Ik heb verschillende mensen gevraagd maar niemand heeft er een duideljk antwoord op.
Misschien kan iemand hier mij helpen?

PS. Andere suggesties voor beginnende motor rijder worden ook gewaardeerd uiteraard😁
 
Welkom op het motor-forum.

In principe is het mogelijk maar, afhankelijk of er al een typegoedkeuring is voor 35kw. Zo niet moet je met je motor langs bij de RDW en dan kun je beter nog een extra motor erbij kopen. Dat is een stuk goedkoper.
Als er wel een typegoedkeuring is, dan is het proces een stuk makkelijker.

Maar ik zou als ik jou was gewoon een 35kw motor kopen. Ik ben zelf begonnen op een GS500, maar ook bijvoorbeeld de oude F650 van BMW is 35kw. Voordeel is dat je dan na een jaar of twee weet wat voor rijder je bent en daar je nieuwe motor op kan kopen.

En niet blind staren op dat het per se precies 35kw moet zijn. Een paar PK meer of minder ga je toch niet merken.
 
Ik zou persoonlijk denk ik ook een 35kw motor kopen en over 2 jaar lekker weer wat anders. Afschrijving is nihil op bijvoorbeeld een cb(r)500 en het rijd echt leuk. Beter denk ik zelfs nog als een geknepen 600.
 
Terug
Bovenaan Onderaan