A2 keuring

Jasperwitberg

Rookie
11 okt 2023
1
0
Recent heb ik een Kawasaki gpx600r aangeschaft die ik graag met een A2 rijbewijs wil gaan rijden. Deze zal dus nog geknepen moeten worden echter is hier geen standaard terugschroef set van en heb ik dus geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Kan iemand mij misschien opgang helpen met tips?
 
Het is goedkoper om een motor te kopen waar wel een standaard ombouwset voorhanden is dan de bijkomende rdw kosten
Dat denk ik niet. Die ouwe Kawa kost 750 euro. Als je een fiets zoekt waarbij je hem gecertificeerd kan terugzetten heb je het over fietsen van meer dan 5000 euro. Voor die oudere fietsen heb je waarschijnlijk alleen 25kw setjes. En dan moet je ook nog naar Lelystad. Het goedkoopste is om een oude fiets te zoeken met minder dan 35kw
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MSW
Geen enkele importeur gaat verklaring afgeven als de motor niet met fabrieksset door erkende merkdealer is omgebouwd.
Dus wordt het toch het dure traject zonder verklaring, gezellig in Lelystad.
Screenshot_20231012_201447_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lees even verder onder het linkje "zo werkt het".
Die 35kW ombouw heb je een tweede typekeuring voor nodig. Dat hebben de importeurs pas laten doen nadat de 35kW limiet is ingevoerd. Op recente fietsen dus.
 
Dat denk ik niet. Die ouwe Kawa kost 750 euro. Als je een fiets zoekt waarbij je hem gecertificeerd kan terugzetten heb je het over fietsen van meer dan 5000 euro. Voor die oudere fietsen heb je waarschijnlijk alleen 25kw setjes. En dan moet je ook nog naar Lelystad. Het goedkoopste is om een oude fiets te zoeken met minder dan 35kw

Voor een 25 kW ombouw (met typegoedkeuring) hoef je niet naar de rdw. Dat gaat met 3 verklaringen: van de importeur, de garage en jezelf (wat je dan opstuurt naar de rdw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan