• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Suzuki GSX-8S

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lemmy
  • Startdatum Startdatum
Vandaag proefrit gepland met de KTM 890SMT in Rockanje, die gedaan...en toen bleek er een demodag (of dagen) van Suzuki te zijn. Had me niet ingeschreven maar kon toch even een half uurtje spelen met de GSX8S. Hele fijne fiets, stuurt lekker, de QS/Blipper werkt prima, blok is lekker soepel. Als ik niet de 890DukeR zou hebben dan zou ik deze zeker overwegen, veel waar voor je geld.:t
IMG_20230519_112748333_HDR.jpg

Hoe dan ook; zijn er al meer mensen die erop gereden hebben of besteld hebben?

Vandaag een proefrit gemaakt, beviel mij goed. Zit er aan te denken om die in het zwart te bestellen. Kon er bij jou nog wat aan de prijs gedaan worden of heb je de adviesprijs betaald?

Nog niks; er is nog niets te koop :)

Heb m’n zinnen gezet op een systeem van Arrow, hogere rearsets en dan de eerder genoemde vering upgrades. Tailtidy staat in bestelling, dus zodra die er is, gaat ie er gelijk op.

Heb je al de tailtidy ontvangen en gemonteerd? Was het veel werk/moeite? Ik ben nog aan het twijfelen om diverse accessoires wel of niet samen met de motor te bestellen.

Vandaag een proefrit gemaakt, beviel mij goed. Zit er aan te denken om die in het zwart te bestellen. Kon er bij jou nog wat aan de prijs gedaan worden of heb je de adviesprijs betaald?

Heb je al de tailtidy ontvangen en gemonteerd? Was het veel werk/moeite? Ik ben nog aan het twijfelen om diverse accessoires wel of niet samen met de motor te bestellen.

Ik heb vorige week mijn GSX-8S gekocht :D Mij is verteld dat de tailtidy inmiddels sinds vorige of deze week beschikbaar is.

2 offertes opgehaald, met ca. 1.400 euro (adviesprijs) aan accessoires.
Beide motor voor adviesprijs, de één heeft bij de accessoires/montage wel echt beter z'n best gedaan dan de ander (scheelde 500 piek).

Laatst bewerkt:
Ziet er dik uit! Bijna dezelfde accessoires dat ik ook wil. Al gaat mijn voorkeur uit naar het andere type windscherm.

- Ik heb gewoon betaald wat ie kostte

- Nog niet binnen maar ik hoop toch echt vandaag of morgen bericht te krijgen.

Staat inmiddels bijna 2k op de teller, eerste lekke band is ook een feit...

1686223363602.jpeg

@Rene EFE Dat is balen! Prop laten schieten of een nieuwe band?

Ik heb vanmorgen de motor in het zwart besteld met diverse accessoires. Over 1 a 2 weken wordt die geleverd. Het eerste dat ik ga doen is de lelijke stickers eraf halen.

Vanavond monteren

Bijlagen

• EA88D0CC-C5AE-455C-9C4F-28E67719D732.jpeg
    EA88D0CC-C5AE-455C-9C4F-28E67719D732.jpeg
    104,4 KB · Weergaven: 46
Nou, hij zit (deels..)

‘T ziet er echt mooi uit maar ik had ‘t eigenlijk alleen besteld om geen gezeik te hebben met stekkers en dingen die niet passen; net klaar met stekkers en dingen die niet passen…

Gedacht dat ‘t gewoon een stekkertje over zetten zou zijn, uiteindelijk een brug draadboompje gemaakt van een oude GSXR draadboom die hier lag zodat ik niks hoefde te verknippen. De ophangplaatjes van de knippers passen simpelweg niet; voordat ik daar de boor en/of zaag in zet ga ik eerst vragen hoe ze dit bij de dealer zouden doen.

Mooi ding maar echt niet bedoeld om door de klant op de motor te zetten.

Bijlagen

• IMG_9166.jpeg
    IMG_9166.jpeg
    271,4 KB · Weergaven: 78
  • IMG_9167.jpeg
    IMG_9167.jpeg
    266,4 KB · Weergaven: 77
  • IMG_9168.jpeg
    IMG_9168.jpeg
    297,6 KB · Weergaven: 77
Ziet er wel beter uit zo, zonder die taartschep! Ik zat er eerst nog aan te denken om het ook zelf te doen, maar daar toch van af gezien. In de onderhandeling heb ik mee genomen dat de accessoires worden gemonteerd door de dealer.

Nou, hij zit (deels..)

‘T ziet er echt mooi uit maar ik had ‘t eigenlijk alleen besteld om geen gezeik te hebben met stekkers en dingen die niet passen; net klaar met stekkers en dingen die niet passen…

Gedacht dat ‘t gewoon een stekkertje over zetten zou zijn, uiteindelijk een brug draadboompje gemaakt van een oude GSXR draadboom die hier lag zodat ik niks hoefde te verknippen. De ophangplaatjes van de knippers passen simpelweg niet; voordat ik daar de boor en/of zaag in zet ga ik eerst vragen hoe ze dit bij de dealer zouden doen.

Mooi ding maar echt niet bedoeld om door de klant op de motor te zetten.

klopt,
leeg stekkertje zit erbij, die je moet monteren om op de originele stecker te kunnen zetten.
de ophangplaatjes die moet je nu aanpassen inderdaad, gaten wat opruimen.
Komt omdat het de eerste productie is, wordt aangepast.

Ziet er wel beter uit zo, zonder die taartschep! Ik zat er eerst nog aan te denken om het ook zelf te doen, maar daar toch van af gezien. In de onderhandeling heb ik mee genomen dat de accessoires worden gemonteerd door de dealer.

Ben alleen wel benieuwd hoeveel spray je op je rug en in je nek krijgt met nat wegdek.
Dat is voor mij vaak de reden om geen tail tidy te nemen. Maar goed, niet iedereen rijdt met regen of vlak na de regen.

Ben alleen wel benieuwd hoeveel spray je op je rug en in je nek krijgt met nat wegdek.
Dat is voor mij vaak de reden om geen tail tidy te nemen. Maar goed, niet iedereen rijdt met regen of vlak na de regen.

Daar heb ik idd over nagedacht, maar 't is nou niet dat 't originele spatbord heel veel gaat tegenhouden.

klopt,
leeg stekkertje zit erbij, die je moet monteren om op de originele stecker te kunnen zetten.
de ophangplaatjes die moet je nu aanpassen inderdaad, gaten wat opruimen.
Komt omdat het de eerste productie is, wordt aangepast.

Ok, even bespreken met de dealer. Zij kunnen er niks aan doen, maar dit mag echt wel even besproken worden met Nimag.

Dat van die stekker vind ik echt niet kunnen eerlijk gezegd; "Plug & Play" werd er gezegd vanuit Suzuki..

Daar heb ik idd over nagedacht, maar 't is nou niet dat 't originele spatbord heel veel gaat tegenhouden.
Is ook mijn ervaring, weliswaar niet met de GSX8S.
Met een MT09 met origineel spatbord en met tailtidy gereden, geen verschil merkbaar met regen/vuil.
Heb een KTM 790Duke gehad waar ik het originele spatbord op had gelaten, heb nu een 890DukeR met tail tidy, wederom nauwelijks verschil.

Ik durf het niet te zeggen, zou je moeten testen. Bij sommige motoren maakt het inderdaad geen zak uit.
Bij mijn 2016 Kawasaki ER-6N vangt ie alles netjes op, die taartschep laat ik dus mooi zo. :)
En een ander zal het ook weer niets interesseren als ze een vieze rug hebben en elke keer buddyseat etc mogen schoonmaken.

Ik ben een mooi weer rijder, dus dat zal niet zo vaak zijn. Na mijn eerste ervaring zal ik het je laten weten. ;) Voor het mindere weer heb ik nog een koekblik.

Vandaag opgehaald! Heel blij mee.
Met korte kentekenplaathouder ook 😀

Bijlagen

• C4377B39-0F78-4D91-90BB-204176E5A1F0.jpeg
    C4377B39-0F78-4D91-90BB-204176E5A1F0.jpeg
    539,2 KB · Weergaven: 81
  • C5F025AA-F926-45E3-9001-E9E66FAFB43E.jpeg
    C5F025AA-F926-45E3-9001-E9E66FAFB43E.jpeg
    598,1 KB · Weergaven: 81
Merk je veel verschil tussen het standaard zadel en dit luxe zadel?
Ja ik vind van wel. Meer ondersteuning en wat zachter.

Ik had vorige week een gsx8s in Duitsland gehuurd en had best wat last na 250km. Daarom dat luxe zadel erbij besteld. Vandaag 150km gereden en voelde stukken beter.

goedhartmotoren heeft ‘m voor 123 euro op de website staan zie ik nu trouwens.

Ok, even bespreken met de dealer. Zij kunnen er niks aan doen, maar dit mag echt wel even besproken worden met Nimag.

Dat van die stekker vind ik echt niet kunnen eerlijk gezegd; "Plug & Play" werd er gezegd vanuit Suzuki..

Is het nog gelukt met de knipperlichten?

Mijn motor wordt a.s. vrijdag geleverd. :]

Terug
Bovenaan Onderaan